IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Щутгарт отказва да спре дизела

Домът на Mercedes и Porsche се обяви против забраната за използване на дизелови коли

Щутгарт отказва да спре дизела

Управата на германската провинция Баден-Вюртемберт, домът на Mercedes-Benz и Porsche, обяви, че ще обжалва решението на съда да забрани използването на дизелови автомобили по улиците на столицата на провинцията - Щутгарт. Това означава, че забраната за използване на пътнически автомобили с дизелови двигатели в Щутгарт няма да влезе в сила от 2018, както беше планирано, съобщава Automotive News Europe.

Щутгарт отказва да спре дизела

Правителството на югозападния регион обяви в понеделник, че ще обжалва съдебното решение да се преустанови използването на дизелови автомобили в столицата, тъй като това е единственият начин да се посрещнат новите европейски стандарти за съдържанието на азотни оксиди и твърди частици във въздуха. Щутгарт редовно декларира много по-високи нива на замърсяване от предписаните като безопасни от Европейския Съюз.

Баден-Вюртемберг, която е управлявана от коалиция от консерватори и зелени, вече обяви, че ще разгледа съдебното решение, преди да реши дали и кога да наложи забраната, поискана от екологичната организация DUH, през януари 2018.

Припомняме, че откакто концернът Volkswagen Group призна през септември 2015, че е манипулирал резултатите от екологичните тестове на много свои модели, дизеловите коли са подложени на засилени проверки, най-вече за нивата на азотни оксиди, изпускани в атмосферата. Именно тези емисии са сред основните причинители на респираторни заболявания, твърдят лекари.

Два месеца след като скандала с Volkswagen взриви публичното пространство, представители на DUH заведоха съдебно дело, целящо да принуди управата на Щутгарт, който е дом още на концерните Robert Bosch и Mahle, да подобри драстично качеството на въздуха, забранявайки използването на дизелови автомобили.

Жалбата, подадена във Федералния административен съд в Лайпциг означава, че решението на по-ниска инстанция не трябва да се изпълнява, докато тече процедурата по обжалването.

Междувременно управата на Щутгарт увери, че ще спира от движение дизеловите автомобили, които не отговарят на последните екологични изисквания, но само в определени дни, в които замърсяването е най-голямо.

 

0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    @ха-ха-ха, вместо да се обясняваш, приеми, че си научил нещо ново - тоест бензиновите двигатели също произвеждат NOx и сажди противно на това, което написа.
  • #11
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Минтири тинтири ( преди 6 години )
    В Германия влаковете вече изцяло се движат на ел.енергия от ВЕИ.И с колите ще стане така.Колкото и да лаете не можете да спрете бъдещето.То идва!
  • #10
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    И кое е това екологичното дето да се предлага? електричките ли? Ми то в Германия микса електрически включва 40% енергия от въглища - при средно 20 кВ за 100 км това са 8 кВ произведени от въглища - за 8кВ енергия ти трябват 6.4 кг въглища а те отделят 15 кг СО2 с други думи една електричка има 150+ грама на километър - то повече от 5 литров Ве 8мак :)
  • #9
    8 rate up comment 9 rate down comment
    ха-ха-ха ( преди 6 години )
    Wane, през последните 1-2 години откакто тече сканадалът Дизелгейт баха тествани не само коли с дизелови но и с бензинови двигатели. При всичките тези многобройни тестове, никъде не се спомена че бензинов двигател надвишава еко нормите според които е проектиран. Освен това както казах и в предишния си коментар, с малка сума пари за газова уредба, един бензинов двигател лесно може да стане напълно екологичен. Но ти много удобно подмина и не коментира този факт.
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Нев ( преди 6 години )
    Спорът дали дизел или бензин е като да се избере от две злини по-малката! :)
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ха-ха-ха ... как направи така да ми изтрият коментара , явно се ползваш с някакви връзки в малоумната ви общност
  • #6
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    @ха-ха-ха, не си прав. Бензиновите двигатели генерират NOx, но е много по-малко от дизелите и съответно нямат нужда от катализатори с уреа. Бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото пък генерират сажди (доста по-малко от дизелите) и съответно засега се оправят без DPF, но от Евро5 насам си има изисквания и за тях.Не на последно място бензиновите двигатели като не твърде икономични носят много повече парникови газиве от дизелите, т.е. не тровим градовете, а унищожаваме планетата.
  • #5
    11 rate up comment 10 rate down comment
    ха-ха-ха ( преди 6 години )
    Ако не знаеш,бензиновия двигател не изпуска азотни окиси и сажди. Освен това лесно може да му се сложи газова уредба и става напълно екологичен.
  • #4
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ха-ха-ха той бензина много чист щото дори и да спрат дизела всички германски марки предлагат и бензинови двигатели , и отново ще са с водещи позицииНо въпроса е да се предлага нещо екологично а не бензин и дизел
  • #3
    14 rate up comment 10 rate down comment
    ха-ха-ха ( преди 6 години )
    Алчността на швабчетата е толкова голяма, че са готови да изтровят цяла Европа и себе си дори,но да запазят мръсния дизел и печалбите си. Това ако не беше трагично щеше да е смешно.