
В последните няколко години Lotus преживя както пикове, така и падове. След четири сезона по състезателните трасета моторспорт отдела на Lotus се оттегли безславно, но бизнесът с улични коли продължава да прави всичко по силите си, за да остане над повърхността. Засега това се случва единствено с премиерите на фейслифтови версии на добре познати и остарели модели. Последното е следствие от попечителството на Proton, която през 2012 се оказа в силно затруднено финансово състояние.
В резултат на всичко това, през същата година малайзийският конгломерат DRB-Hicom придоби автомобилния бизнес на Lotus, а сега компанията отново сменя собствениците си, като този път попада в ръцете на същия автомобилен гигант, който покровителства Volvo и Polestar.
Китайският автомобилен производител Geely притежава 51% от Lotusр докато останалия пакет от 49% е в ръцете на малайзийския холдинг Etika Automotive. Детайлите около сделката се появиха още през май, но едва сега тя вече е финализирана и Lotus има официално установен нов Управителен съвет.
Изненадващо, новите китайски собственици от Geely са решили да задържат досегашния бос на Lotus – Жан-Марк Гейл. За разлика от това, президент на Управителния съвет вече е Даниел Донгхуй Ли, който съобщи, че има големи планове за легендарната британска марка. „Гледаме напред и нямаме търпение да работим със своите пратньори и да превърнем марката Lotus в глобален конкурентоспособен бранд и добре организиран лидер на пазара на спортни автомобили,“ коментира той. „Изключително убедени сме, че Lotus ще достигне нови висини над очакванията в автомобилната индустрия и потребителските желания в близко бъдеще.“
Ако четем между редовете, всичко това означава, че Geely знае, че сърцето и душата на Lotus са спортните автомобили. Именно поради тази причина, китайската компания не планира да променя коренно имиджа на британския бранд. Добрата новина е, че понеже Geely е собственик и на Volvo и Polestar, новите коли на Lotus ще могат да се възползват от съвременни технологии и решения.
Дълго време се говореше, че Lotus ще представи SUV модел на пазара, който да си съперничи с Porsche Macan и дълго обсъждания спортен джип на Alpine. От настоящата информация може да се заключи, че вероятното строително блокче за подобен проект може да се окаже Volvo XC60. Още по-добра новина е наличието на Polestar в портфолиото на Geely. Припомняме, че това е името на спортното подразделение на Volvo, което понастоящем е заето с разработването на нови и иновативни електрически задвижвания.
Едно е сигурно – бъдещето на Lotus изглежда много по-светло, отколкото беше под юрисдикцията на Proton и DRB-Hicom.
Снимки: Lotus