IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW ще търси помощ отвън, за да настигне Tesla

При i3 бъркахме с посланието си към хората, призна шеф на баварците

BMW ще търси помощ отвън, за да настигне Tesla

Концернът BMW ще търси помощта на бързо развиващи се технологични компании, за да може да добави нужния блясък на електромобилите, които произвежда. Това призна изпълнителният директор на компанията Питър Шварценбауер, цитиран от Automotiv News.

BMW ще търси помощ отвън, за да настигне Tesla

„BMW беше първият европейски производител, който предложи сериен електрически хечбек за града – i3. Този модел от самото начало бе разработен като електрически, но така и не намерихме начин да направим идеята за използване на такива автомобили привлекателна за хората. Това сториха Tesla, където направиха шофирането на електромобил секси”, коментира Шварценбауер.

Той допълни, че при пускането на i3 през 2013 г. в BMW прекалено много са се концентриали върху това колко е важно за околната среда да се използват електромобили, вместо да обяснят на хората, че тяхното шофиране може да бъде доста забавно.

„BMW i3 беше блестящ, но му липсваше именно сексапил. Не успяхме да се справим с посланието към хората, но все още имаме преднина пред конкурентите си. Всички те залагат на електрификация, която ще стартира след 2020 г., докато ние вече сме продали 100 000 електромобила през периода 2013-2016 г. И очакваме да доставим още 100 000 до края на тази година”, обясни топ-мениджърът.

Основна роля в стратегията на BMW за електрификация на гамата, която носи името iNext, играе програмата ACES. Тя залага на 4 основни неща -  автоматизиране, свързаност, електрифициране и споделеност, но за да бъде развита, германците се нуждаят от външна помощ. И за целта вече се търсят компании, развиващи високи технологии.

BMW ще търси помощ отвън, за да настигне Tesla

„До преди 2 години отношението на технологичните копании към традиционните производители на автомобили беше много арогантно. Те сякаш искаха да ни кажат „Вие вече сте мъртви, просто не го знаете”. Това обаче се промени, тъй като този тип компании осъзнаха, че изграждатето на автомобил не е толкова просто като това на смартфон. Те още гледат арогантно, но това постепенно отминава”, смята Шварценбауер.

Според него, работа с подобни компании ще помогне на BMW да се преоткрие от автомобилен производител в първокласен доставчик на мобилни услуги. Това няма да е лесно, тъй като сега компаниите проектират коли, които ще излязат на пътя след 7 години. И ако приемем, че ще бъдат използвани поне още толкова, то инженерите трябва да прогнозират какво ще се случи след 2030 г. А това е доста трудно.

Снимки: BMW
 

Тагове: bmw inext
0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тея да не живеят в паралелна вселена, че дрънкат такива глупости, че i3 бил блестящ?!Кое му е блестящото на тази прескъпа табуретка с посредствени характеристики и външен вид, като на Квазимодо. За блестящите джанти и гуми ли да си говорим, които бяха направени специално за този модел и струват над 2000 евро. Направили сте тази електричка, за да печелите на гърба на клиентите. И то много грозно и нагло типично по немски без да подбирате средства. Неслучайно е пълен провал, както и i8 също.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Илиев555 ( преди 6 години )
    Все пак от бмв се усетих а още преди години . Тесла така или иначе да най напред но в годините бмв са доказали , че могат да се справят и в далеч по сложни ситуации .Според мен съвсем скоро ще напреднат при Ел. Автомобилите до степен в която ще са сериозни конглокенти на тесла .От немските автомобилни компании в момента са най напред при този тип превозни средства .
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не е случайно че Тесла прави най-бързия масов автомобил на 0-100 и в топ 5 на 400метра за 2016 са изхарчили 834милиона за R&D или нещо като разработки и развитие при БМВ са около 5 милиарда но е за отбелязване че БМВ ги влагат в много повече модели и малка част в разработка на електромобили така че не е случаен напредъка на тесла
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Как да нямат патенти Тесла? Цитирам:"Елон Мъск отвори кода на патентите на Tesla за нейната технология за електрически колии зарядни станции. Според Мъск, това е опит да се стимулира един по-широк пазар за превозните средства с нулеви емисии." Да не говорим за патентите за ракетите и т.н.Проверявайте бе, хора...
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тесла дълги години ползваше клетки на Панасоник и също така от дълги години разработва собствени батерии. Заводът за батерии на Тесла може да бъде видят от всеки в мрежата.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Сигурно ще търсят помощ от Фолксваген.
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Факта че БМВ са продали толкова смешен брой електрички в сравнение с Тесла говори сам за себе си.
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Батериите на Тесла са на Панасоник, стига с тези мантри, че сами си ги произвеждали. Тесла нямат ни един кьорав патент, да не говорим за технологии.
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    112 ( преди 6 години )
    Понеже е полуфалирала затова не може да смогне на търсенето. Такива глупости пишете...
  • #3
    8 rate up comment 13 rate down comment
    ФАКТ! ( преди 6 години )
    Стига сте плашили хората както бабите плашат децата с Торбалан!Тесла е една полуфалирала компаниика на държавни дотации ползваща батерии на Панасоник с шев МОШенник ефреин!