Концернът BMW ще търси помощта на бързо развиващи се технологични компании, за да може да добави нужния блясък на електромобилите, които произвежда. Това призна изпълнителният директор на компанията Питър Шварценбауер, цитиран от Automotiv News.
„BMW беше първият европейски производител, който предложи сериен електрически хечбек за града – i3. Този модел от самото начало бе разработен като електрически, но така и не намерихме начин да направим идеята за използване на такива автомобили привлекателна за хората. Това сториха Tesla, където направиха шофирането на електромобил секси”, коментира Шварценбауер.
Той допълни, че при пускането на i3 през 2013 г. в BMW прекалено много са се концентриали върху това колко е важно за околната среда да се използват електромобили, вместо да обяснят на хората, че тяхното шофиране може да бъде доста забавно.
„BMW i3 беше блестящ, но му липсваше именно сексапил. Не успяхме да се справим с посланието към хората, но все още имаме преднина пред конкурентите си. Всички те залагат на електрификация, която ще стартира след 2020 г., докато ние вече сме продали 100 000 електромобила през периода 2013-2016 г. И очакваме да доставим още 100 000 до края на тази година”, обясни топ-мениджърът.
Основна роля в стратегията на BMW за електрификация на гамата, която носи името iNext, играе програмата ACES. Тя залага на 4 основни неща - автоматизиране, свързаност, електрифициране и споделеност, но за да бъде развита, германците се нуждаят от външна помощ. И за целта вече се търсят компании, развиващи високи технологии.
„До преди 2 години отношението на технологичните копании към традиционните производители на автомобили беше много арогантно. Те сякаш искаха да ни кажат „Вие вече сте мъртви, просто не го знаете”. Това обаче се промени, тъй като този тип компании осъзнаха, че изграждатето на автомобил не е толкова просто като това на смартфон. Те още гледат арогантно, но това постепенно отминава”, смята Шварценбауер.
Според него, работа с подобни компании ще помогне на BMW да се преоткрие от автомобилен производител в първокласен доставчик на мобилни услуги. Това няма да е лесно, тъй като сега компаниите проектират коли, които ще излязат на пътя след 7 години. И ако приемем, че ще бъдат използвани поне още толкова, то инженерите трябва да прогнозират какво ще се случи след 2030 г. А това е доста трудно.
Снимки: BMW