IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel ще премине на двигатели PSA, поставяйки немските работници в риск

Под заплаха да останат без работа са и част от служителите в централата в Рюселхайм

Opel ще премине на двигатели PSA, поставяйки немските работници в риск

Хиляди инженери и работници в Opel могат да останат без работа, след като приключи процесът по преструктуриране на компанията и тя напълно премине във владениe на френския алианс PSA Peugeut-Citroen. Това съобщава изданието Automobilwoche, което публикува интервю с директора по развитието в PSA - Жил ле Борн.

Opel ще премине на двигатели PSA, поставяйки немските работници в риск

"Постепенно ще започнем да използваме платформи и двигатели на PSA за моделите на Opel. Това няма да стане за една нощ, а ще отнеме няколко години", коментира топ-мениджърът. И допълни, че вече е имало среща между експерти от Opel и PSA, на която е обсъждано спиране на използването на двигателите на GM, които германците в момента поставят на своите модели. Крайно решение по този въпрос не е взето, така че той засега остава открит.

"Ясно е, че Opel трябва да се възползва максимално от опита ни в прреструктуриране и очакваме при всяка подмяна на даден модел това да се усети като икономия на средства. Освен това искаме по най-бързия начин да се освободим от всички плащания за лиценцзионни такси и патенти към GM", обясни още топ-мениджърът на PSA.

Според Питър Финт, който е директор по технологиите и иновациите в компанията Altran, работеща в тяхно сътрудничество с PSA, французите нямат никаква нужда от платформите и двигатеите на Opel и те поетапно ще бъдат извадени от употреба. Не е ясно обаче как PSA ще се договори с GM за използване на технологиите за хибриди и електромобили, които се поставят на моделите Opel.

Края на разработването и производството на двигатели ще засегне центъра за развитие на Opel в Рюселхайм, както и заводите в Кайзерслаутерн (Германия), в Полша, Унгария и Австрия. Компанията вече инвестира 210 млн. евро в нов център за разработка и тестване на двигатели и трансмисии в Рюселхайм, като той започна дейността си през октомври 2016 г. В него работят 800 инженери и специалисти.

Изпълнителният  директор на PSA - Карлос Таварес, дипломатично избяга от директен отговор на въпроса дали алиансът се нуждае от центъра в Рюселхайм. Той обяви, че решението не зависи от него. "Ако правителството в Германия забрани двигателите с вътрешно горене, то моята работа като управляващ компанията ще бъде да се подчиня на това", каза Таварес.

Под въпрос е и работата на 3000 инженери от Opel, които досега са работили по проектите на GM. От PSA уточниха, че преминаването към платформи и двигатели на алианса ще изисква много инженерен труд, но все пак се застраховаха, че засега все още не е решено какво точно ще се случи с центъра в Рюселхайм и с хората, работещи там.

Снимка: Opel

Тагове: opel psa
0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До глокти ( преди 6 години )
    Колега, за следваща търси A14NET, B14NET фабричното LPG, има го в купе на Astra J, Insignia A и Мокка - няма да съжаляваш, стига дизел всичките новите с тия дпф и адблу са само ядове, няма значение коя марка :)
  • #9
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Гранд Турисмо ( преди 6 години )
    Истината е, че Германците, средна ръка и нагоре не купуват Опел и Форд. Както не купуват Френско, Японско, Румънско, Италиянско и т.н.За германеца немските коли са Порше, БМВ, Мрцедес, Ауди и Фолксваген.
  • #8
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мъка, мъка, тръгнаха към дъного. Френски двигатели. Катастрофа!
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Алекс ( преди 6 години )
    Опел изчезна още 2009, от ГМ се чудеха да го запазят ли или не. От тогава вегетира и е в летаргия. Затвориха заводи в Германия и преместиха производството в Полша, защото там заплатите са 30% от немските. ГМ наложиха драконовски икономии, никакви технологии не разработваха. Сега ПСА ще ползват каросерии с огънати ламарини по-различни от Пежо и Ситроен, брандирани като Опел. Но всъщност платформата, окачването, трансмисиите, електрониката и двигателите ще са ПСА. Това е реалността
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    глокти ( преди 6 години )
    Бярно бил техен B16DTH - 1.6 дизела, мислих че всичкото дизел вече им е Фиатски.Аз карам Y20DTH и съм доволен, мислих че това им е последния техен дизел но не било.Но на мен вероятно ще ми е последен, няма да си взема нещо евро 4 и нагоре. Не искам да ми се пълни маслото със сажди при неуспешна регенерация на ДПФ. Или да ми се задръства ЕГР-а щото дпф-а е задръстен, а той що се задръства заради егр-а и горене на по ниска температура. Не знам тия със SCR може да се по ОК?
  • #5
    11 rate up comment 7 rate down comment
    србин ( преди 6 години )
    мачку, пичку, еличку, веке и стреличку не радим!
  • #4
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А нима спечелилия наградата най-икономичен дизел 2017 - 1,6 шептящия дизел, който Опел сами си разработиха и си произвеждат е лош? Ами 1.4 турбо бензина в Астра К? Чудесни двигатели с по 4 цилиндъра и все още с някакви нормални работни обеми. В момента Пежаците са почти само на 3 цилиндров 1.2 миксер, пък бил и той награден...
  • #3
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Щото имат страхотен развий до преди години половината им двигатели бяха на Исузо другите цдти та на по 15 години. Двигатели на ПСА да не пък зле колко марки ги използват и "френски дизел" стана нарицателно. Много ясно че и аз бих използва една платформа която ще ми спести сумати и разходи от колко да плащам лицензи на GM. Нали затова ги купиха да печелят не да се набутват
  • #2
    20 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Обратното, само ако Опел ги бяха купили.Като цяло жалко. Опел имат един от най-добрите развойни центрове за двигатели в цялата индустрия, който си е тяхна собственост от десетилетия. Като се има предвид, че по принцип и самите германци си купуват масово другите дойч марки, а ако нямат толкова кеш Шкода, то сега Опел по френски, съвсем няма да се харчи на пазара им. Жалко. Страхотна марка с традиции, дала началото дори на Москвич от копирани чертежи на стари опели.
  • #1
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    Май обратното трябваше да стане.