IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Големите грешки в имената на автомобилните марки

Мнозина продължават да бъркат названията на един или друг бранд

Големите грешки в имената на автомобилните марки

Неприятно е когато ти объркат името, нали? А голяма част от автомобилните компании са кръстени именно на своите основатели. И те често стават обект на грешка от страна на хората. Ето някои уточннения по въпроса.

Lamborghini


Големите грешки в имената на автомобилните марки

Феручо Ламборгини е израстнал във ферма на село. Свикнал е да отстоява своята позиция във всяка ситуация и затова не би му харесало, ако някой нарече него или любимите му автомобили „Ламборджини”. Това обаче все още се случва, въпреки че няма никакви доводи в присъствието на „джи” в името. По правилата на италианския език названието е „Ламборгини”.

Porsche

Големите грешки в имената на автомобилните марки

Знаменият инженер, изобретател и ръководител Фердинанд Артур е роден в Австро-Унгария в семейство на судетски немци, затова да се произнася фамилията му по френски маниер  - „Порш”, е грешно. Правилното е „Порше” с ударение на „О”, а не на последната буква „Е”, както го употребяват мнозина.

Chevrolet

Големите грешки в имената на автомобилните марки

Състезателят и основател на Chevrolet Motor Car Company има френски корени. По-точно – швейцарски. Малкият Луи се ражда в кантон, в който се говори френски език и емигрира зад океана през 1900 г. Затова и неговата фамилия, както и името на основаната от него компания, трябва да се произнася не „Шевролет”, а „Шевроле”.

Renault и Peugeot


Големите грешки в имената на автомобилните марки

Преходът към французите не е само заради езика, но и заради произхода. Все още някои произнасят имената на тези два автомобилни производителя като „Пеугеот” или „Ренаулт”. А нещата са далеч по-прости – основателя на Peugeot се казва Арман Пежо (на снимката), а Renault е създадено от тримата братя Луи, Марсел и Фернан Рено.

Suzuki

Големите грешки в имената на автомобилните марки

Японската компания съвсем скоро  ще навърши 110 г. И въпреки че през 1909 г. се е занимавала с нещо различно от автомобили – производство на тъкачни станове, нейният основател се казва Мичио Сузуки. Няма логично обяснение защо някой продължава да я нарича „Судзуки”.

Toyota


Големите грешки в имената на автомобилните марки

Тук наистина има риск някой да се обърка, тъй като основателят на тази компания се казва Киичиро Тойода. Логично е да се предположи, че произвежданите под неговия патронаж превозни средства би трябвало да се се казват така. Само че през 1937 г., когато автомобилното производство става напълно самостоятелна фирма, тя получава името Toyota. Причината е, че се произнася и най-вече се пише по-лесно – нужни са само 8 щриха, за да се изобрази името с йероглифи. А в Япония числото 8 се счита за щастливо.

А ако няма фамилия?


С другите марки също се получат недоразумения. Например, Volkswagen често е наричан „Фолцваген”, въпреки че всъщност е „Фолксваген”, тоест „народен автомобил”. Големият проблем обаче се оказват имено азиатските компании.

Големите грешки в имената на автомобилните марки

Малцина знаят, че Hyundai всъщност не е „Хюндай” или „Хундай”, а всъщност е „Хенде”. Понякога се бъркат Mitsubishi и Datsun, които някои продължават да наричат „Мицубиши” и „Дацун”, а те са „Митсубиши” и „Датсун”.

Големите грешки в имената на автомобилните марки

А най-голямото объркване става с китайските марки, които са и много по-нови. Дори опитни автомобилни експерти разчитат Zotye като „Зотье”, а то всъщност е „Зоти”. Същото се получава и с DongFeng, което не е „Донфенг”, а „ДунФен”.

Снимки: Производителите

0 от 500