Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Mazda потвърди завръщането на роторния мотор

Японците са готови с концептуален прототип, който бързо да стане сериен модел

Mazda потвърди завръщането на роторния мотор

По време на автосалона в Токио, който се открива на 25 октомври, компанията Mazda ще покаже нов концептуален модел. Той ще представлява еволюция на прототипа RX Vision и ще бъде оборудван с роторен двигател, съобщава Motor1.

Mazda потвърди завръщането на роторния мотор

Изданието припомня, че през 2011 г. компанията показа концептуалния модел RX-8 Spirit R, но само в Япония. Тогава от Mazda обявиха, че спират експериментите с роторен двигател. Явно марката е променила това свое решение и няма намерение да се откаже от екзотичичния за съвременното автомобилостроене агрегат.

Според информация от компанията, новият концепт ще получи именно роторен мотор, който използва технологията SkyActive. Прототипът ще бъде почти готов за серийно производство, като това бе потвърдено и от Мацухиро Танаки, вицепрезидент на научно-изследователското бюро на Mazda в Европа.

„Новият ни концептуален модел демонстрира намерения на инженерния и дизайнерския и отдели да покажат, че подобен автомобил може да се превърне в реалност. Ние всички полагаме огрочни усилия, за да направим неговото производство напълно възможно”, коментира Танаки.

Топ-мениджърът допълни, че в случая Mazda няма намерение да търси помощта на други производители за намаляване на разходите както бе при разработката на MX-5, в която участва и FIAT. Компанията няма интерес от влизането в каквито и да е алианси или сдружения, и ще работи върху модела сама.

Снимка: Motor1
 

Тагове: mazda rx vision
0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до оня със сервизите ( преди 1 година )
    "Да бе те затова на Мазда механиците по цял ден карти играят, защото са много претрупани от работа." Не ве лек, защото са толкова надеждни, че двама жълтури се карат кой да кара отзад, че да събира резервни части. Ако ме разбираш, ахахаххаха
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до тоя ив ( преди 1 година )
    "Не ми се вярва Мазда да се цели в пазарите на Дачия,СЕАТ и пр." Е че в на кого пазарите да се цели Мазда, ве лек ? На Ягуар ли ? Или направо на пазара на луксозни яхти. Смешен, смешен. Жълтури не ви ли писна да ви обиждам вече. Вие кога ще карате кола, за съжаление сте, станете хора и вие, оставете ги тия мазди, хонди, тойоти, простотии да пасат някъде.
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Roadrunner ( преди 1 година )
    До оня смешник , които пише, че маздите прекарват само в сервиза - аз съм купувал лично 3 чисто нови от мазда на летището. И пак ще купя, дилърът е малко ***, но колата си е екстра, перфектно съотношение цена / качество. Дай да видим ти колко мазди си има и поддържал, та говориш
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    187 ( преди 1 година )
    Брандо, Феликс Ванкел изобретява роторния двигател. Роторен и ванкелов двигател са синоними.
  • #19
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тойота - качество?! Хахахахахахаха, и какво качествено има в една турска Тойота? Бърза справка с форума на Тойота въобще не говори за качество при турските Тойоти...
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Винкел ( преди 1 година )
    Венкел-а е хубаво нещо.. еколозите му подписаха присъдата пък сега ще го възраждаме.Няма как това да харчи малко,нее кола за всеки,има куп процедури по каране и обслужване.Това не е га ганьо.Харчи по много от всичко.Усещането е хубаво н овече е история.
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Проверих някои от продажбите на Мазда в Канада за миналата година - около 27500 Мазда 3, 25000 Мазда CX-5. Значи може да се продават. Надеждност според T
  • #16
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Да бе те затова на Мазда механиците по цял ден карти играят, защото са много претрупани от работа." Емии то нема продажби, каква работа за тях Мухаха, срещу моята работа има сервиз за коли. Доволно количество японски минават всеки ден, при положение че не са широко разпространени
  • #15
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Именно - японска работа. Как да напрвим абсолютно бездушни и крайно некадърни автомобили от инженерна и потребителска гледна точка, но да са качественички. Само че Мазда дори и това си преимущество изпуснаха. Рядко може да се намери по-нискокачествен автомобил от новите Мазди.
  • #14
    8 rate up comment 5 rate down comment
    до: ив ( преди 1 година )
    „количествените натрупвания водят до качествени изменения“ не се отнасят за всички и всеки. зависи от компанията много. Например Тойота го опровергаха този диалектически постулат. На 100% го опровергаха и то от десетилетия. Все още германци и американци не могат да разберат системата им за контрол на качеството и как така произвеждат все повече и повече, а качеството същото или по-високо. Даже в техническите университети я учат системата им и пак не могат да е схванат на практика.Японска работа!