IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да разпознаем наводнен автомобил?

Някои прости насоки могат да ни подскажат дали търговецът ни лъже

Как да разпознаем наводнен автомобил?

Ураганите в Северна Америка и съпътстващите ги наводнения унищожиха хиляди автомобили, които впоследствие ще бъдат продадени. Някои от тях могат да достигнат и до пазарите на Европа, а дори и това да не се случи, човек винаги е хубаво да знае как да разпознава наводнените автомобили и да се пази от тях на вторичия пазар. Ето какво трябва да знаем, за да не купим грешния автомобил, подвеждайки се по по-ниската му цена.

Как да разпознаем наводнен автомобил?

Проверка на историята

Първата и най-лесна стъпка е да проверите историята на автомобила с помощта на неговия шаси номер. Почти всички официални представителства предлагат тази услуга срещу скромна сума. Вероятността бившият собственик на колата да я е ремонтирал в официалния сервиз е голяма, особено ако автомобилът е нов и все още в гаранция. Понякога е възможно да проверите историята и през някои от платените онлайн регистри в интернет.

Винаги е хубаво да знаете какво е преживявал бъдещият ви автомобил в миналото, така че подобна информация би била полезна, дори ако той не е бил наводняван. Ще знаете кога е било извършено последното обслужване, дали колата е претърпявала сериозни ремонти, а от сменените части ще можете да си направите извод за евентуалния инцидент.

Визуална инспекция

Ако историята изглежда чиста, това невинаги означава, че нищо лошо не се е случвало с въпросната кола. Много от наводнените коли така и не стигат до застраховател и официален сервиз, а собствениците им ги ремонтират на своя глава или ги продават на търговци, които ги освежават и пускат веднага на пазара с цел бърза печалба. Именно заради това визуалната инспекция е толкова важна.

Как да разпознаем наводнен автомобил?

Първосигналната нагласа да се оглеждаме за ръжда и кал, които да ни насочат към повреда, свързана с наводняване, не кореспондира съвсем с реалността. Отчасти това се дължи на факта, че повечето автомобили биват добре почистени преди да бъдат пуснати за продан. Освен това, новите автомобили са добре защитени от ръжда, така че дори да са минали месеци от наводнението, вероятността за поява на повърхностна ръжда са наистина малки.

Как да разпознаем наводнен автомобил?

Освен задължителното изпиране на седалките и мокета, тези коли преминават през щателно почистване с прахосмукачка, която изтегля цялата вода от интериора. Двигателният отсек се почиства с пароструйка, а в интериора се поставят специални дехидрататори, който абсорбират останалата влага. Идеята на търговците е не само да скрият следите от наводняването, но и да запазят възможно най-голямо количество части, за да увеличат максимално цената на колата, когато тя излезе на пазара.

Скришните места

Най-добрият начин да разберете коя кола е била наводнена и почистена след това, е да започнете огледа със седалките. Един от най-находчивите начини е да се вгледате в техните релси. Съвсем естествено е те да са добре почистени и смазани, но болтовете, с които релсите са захванати за купето често имат декоративни пластмасови капачки. Те често задържат вода, така че ако махнете капачката с помощта на малка отвертка и вътре откриете влага или повърхностна ръжда по главата на болта, отговорът е пред вас.

За да сте още по-сигурни, докато сте там долу, погледнете и под таблото. Може да ви се наложи да разглобите с пръсти малко пластмасово капаче, за да откриете под него серия от конектори и кабели. Търговците едва ли биха стигнали чак дотам в почистването, така че по-буксите е възможно да има влага, кал и други замърсявания. Освен това самите конектори на буксите са доста податливи на корозия, така че ако откриете такава, колата почти със сигурност е била пострадала в наводнение.

Как да разпознаем наводнен автомобил?

Друг ключ към загадката може да се крие в мокета. В повечето случаи търговците биха си поиграли най-малкото да го почистят, но влагата ще остане дни наред, така че опипайте го добре. Ако ситуацията е била по-лоша от очакваното, мокетът може да е бил подменен. Ако той ви се струва твърде нов или твърде чист за годините и състоянието на автомобила, имайте едно наум. Разгледайте и скритите ъгълчета, където мокетът би трябвало да е легнал върху пода на колата плътно. Ако това не е така, той най-вероятно е бил сменен с нов, за да ви заблуди. Има и много други начини да сте сигурни, че колата не е била жертва на наводнение, но повечето търговци биха се изплашили и биха ви спрели още на капачките на болтовете.

Всички тези съвети са все пак за напреднали клиенти, затова понякога е добре да се вгледате и в простите неща. Съвсем естественото проверяване за мухъл, вода и ръжда трябва да бъде на първо място, преди да задълбаете в по-малко очевидните признаци за “удавяне”.

Ако все пак е наводнена


Дори ако колата е обявена за жертва на наводнение и изглежда, че е ремонтирана адекватно, има някои неща, за които да внимавате, тъй като могат да ви създадат проблеми в бъдеще. Първото от тях е да установите дали колата е била потопена в солена или сладка вода. Много специалисти биха ви казали, че един наводнен със солена вода автомобил никога не може да бъде ремонтиран напълно и покупката на такъв трябва да се избягва на всяка цена.

Как да разпознаем наводнен автомобил?

Най-важното

Така или иначе най-важният фактор, на който трябва да обърнете внимание при огледа на евентуално пострадал в наводнение автомобил, са…въздушните възглавници.

Както стана ясно в скандала с японския производител Takata - активатора на въздушните възглавници може да се повреди при излагане на висока температура и влага, което да доведе до изстрелването на шрапнел право в лицето на шофьора и пасажерите, което от своя страна да доведе до потенциално фатални инциденти. Милиони въздушни възглавници на Takata са обект на тази мащабна сервизна акция, така че не е изключено въздушните възглавници на автомобила, който гледате, да са именно производство на Takata. Ако този автомобил е пострадал при наводнение, то е почти неизбежно въздушните му възглавници да дефектират, така че трябва да имате едно наум.

За съжаление, няма начин човек да инспектира въздушните възглавници за евентуален проблем, без те да са активирани. Ако държите да купите автомобил, който е бил поправен след като е бил наводнен, просто можете да поискате касова бележка или друго доказателство, че неговите въздушни възглавници са били сменени.

Колкото и внимателни да сте, вероятността наводнената в миналото ви кола да ви създаде проблеми в бъдеще, не са никак малки. Въпреки цялото старание, което полагате и въпреки добрата цена, ако тази кола не ви е на сърце, съветите на специалистите са все пак да си изберете друга. 

0 от 500
  • #12
    20 rate up comment 0 rate down comment
    нв ( преди 2 години )
    Ако като отвориш вратата, в краката ти плисне вода, автомобилът вероятно е наводнен.
  • #11
    19 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    Даам, друго си е да ходиш с масльонката в багажника и да бълваш облаци на околовръстното или в сервиза през месец със запушен ДПФ. Някак така по мъжкарски е да си вдигнеш капака и да доливаш постоянно. Да ти гасне Пасата на ляв завой или пък като хвърли топа на магистралата да ти вземат от ФВ 4К за изгоряло турбо :))). По-баровско е така. Кое му е интересното да ходиш пролет в сервиз за смяна на гуми и есен за смяна на гуми и консумативи. Нямаш истории за разказване на приятелите си ...
  • #10
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Красен ( преди 2 години )
    Да, нещо като КПД е. Двигателя е успял да извлече 50% от енергията на горивото.
  • #9
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Теодор ( преди 2 години )
    Знам че въпроса не е за тука , но някой може ли да ми обясни това : Моторът на Мерцедес постигна над 50% топлинна ефективност . Става въпрос за двигателя им в Ф1 , и това топлинна ефективност дали е КПД , или е съвсем друго нещо .
  • #8
    17 rate up comment 1 rate down comment
    РВ ( преди 2 години )
    Интересно ми колко от коментиращите са наистина професионалисти в авто индустрията. Не че само хора в този бизнес могат да дават мнение, напротив- добре е да се разбере как точно мислят и потенциалните клиенти които си мислят че разбират нещо от автомобили...та да ви кажа- наводнена кола със солена вода става само за части. Сладката вода е съвсем друго( зависи разбира се колко точно е било нивото на водата....та за да сте сигурни- маха се вътрешната кора на вратата и се свети с фенерче вътре.
  • #7
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Преписвач ( преди 2 години )
    В САЩ се карат различни от европейските коли, дори да са от познатите марки. Транспортът до Европа е скъп и вероятността тук да се домъкне жертва на ураган е нищожна, а рискът никой да не я купи е огромен. Ако колата е наводнена, това се е случило не зад Атлантика, а на 2000 километра от нас. Материалът изглежда като преписан след събитията в южните щати, но е неактуален за тях. За другото разсъжденията са същите.
  • #6
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Кодошо ( преди 2 години )
    Тоа долния или е Дошко или по-вероятно онова увреденото от рено ноне! Ха ха ха!
  • #5
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Истината ( преди 2 години )
    И от групата на ВАГ не е желателно да к,пувате нето нови, нито стари автомобили, ако изобщо можем да ги наречем така тези к0чини. Рядко изкарват гаранцията без сериозни проблеми. И въпреки, че са в гаранция пак ви цакат с пари. Най-големите мошеници - доказано! А да казвамли за аЛуди ТТ което се обръщаше само по аутобаните и сумати и народ се изтрепаха. Бързо обаче потулиха случая. Официалните жертви са няколко десетки, но специалистите казват, че са стотици.
  • #4
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Към автора на статията. Не съм виждал кола над 15 години да няма лека ръжда по болтовете на шейните на седалките. Там винаги има влага или от мокри стелки или от мокри крака. Явно всички коли са наводнявани. Най лесния начин е като се отвори багажника да се види под уплатненията и в стоповете конекторите. Да се огледат фаровете халогените. Да се следи за смущения в електрониката и да се вдигнат задните седалки. При тая тиня която покрива няма скриване. Трябва да си Стиви Уондър да не я видиш.
  • #3
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Истината ( преди 2 години )
    Стига "новата" кола да не е рено! Например ново, на около 4000км рено RX4, преобърнало се на магистралата при 120км/ч поради счупен, фабрично дефектен заден спирачен диск. Инцидентът е с фатални последици за пътници в колата ...