IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz изтегля над 12 000 автомобила в сервизите си

Двигателят на модела AMG GLE 43 може да се изключи по време на движение

Mercedes-Benz изтегля над 12 000 автомобила в сервизите си

Немският автомобилен производител Mercedes-Benz обяви изтеглянето на 12 322 автомобила от моделите AMG GLE 43 и AMG GLE 43 Coupe в САЩ. Вероятната причина за наложената мярка се оказва дефектен софтуер, който може да предизвика изключване на двигателя.

Mercedes-Benz изтегля над 12 000 AMG GLE 43

Според Националната агенция за пътна безопасност на САЩ, проблемът е не в самия софтуер, а в несъвместимостта между двигателя, трансмисията и програмата. В някои случаи 3.0-литровият битурбо V6 двигател, който се използва и в двата модела, може да се самоизключи по време на спиране или ускоряване.

„Предупредителните лампи се активират при спонтанното спиране на двигателя. Това налага ръчно рестартиране“, се казва в официалното съобщение на агенцията.

Засегнатите 12 322 бройки от двата модела са произведени в периода 2016-2017 г., а техните собственици ще бъдат уведомени за следващите мерки на по-късен етап. Изтеглянето на автомобилите ще започне този месец, като най-вероятно техници от сервизи на марката ще препрограмират безплатно блока за управление както на двигателя, така и на трансмисията.

Снимка: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кирето ( преди 6 години )
    Сещаш ли се че на жигулката спирачия път ти е минимум 2 пъти повече от нормален автомобил..и нямаш ни хидравлика на волана което значи умирал бавно с реакциите
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И тоя братчед с тая "надеждна" и изкорубена Лада ако излезе от селото си на междуградски път, сещаш ли се че на пътя застрашава мен и семейството ми. Щом всичко оправя с чук и тел, на какво дередже са му спирачките, гумите и ходовата част? Най-издъхналата западна кола за 800 лева е по-безопасна от тази коруба.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Купи си японка!Същата работа е с тази разлика, че няма да ти се случи никога да е ремонтираш с чук, тел и т.н. Безумно здрави автомобили въпреки, че имат електроника.Японската електроника не е като китайската, която се слага на всички европейски марки.
  • #3
    10 rate up comment 5 rate down comment
    гг ( преди 6 години )
    Имах преди над 20 години перфектна кола --Лада 1200 Единствената електроника бяха няколко керамични бушона и 2-3 релета Подарих я на един братчед Още я кара Вече 3-4 пъти/ за толкова знам/ я е блъскал на мазало И нищо и няма -оправя се с основни инструменти-чук ,отвертка ,тел ,псувни .Никога не е изтеглена от пазара за сервизни акции и други глупости МИСЛЯ да потърся някоя запааена ,че ми писна братчеда да се бъзика защо съм му подарил перфектната кола .
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    И да не се хване някой да разправя, как е невъзможно това в днешно време - ATS го доказаха с новата си Leggera, която е напълно механичен автомобил, с изключение на фарове/пътепоказатели/стартер и алтернатор и осветлението на таблото.Отговаря на всички норми за безопасност, екология и икономичност.
  • #1
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Когато двигателите се управлява от механика, а по-късно от електромеханика и хардуер без софтуер, бяха значително по-надеждни!Сега обаче така е най-евтино, вместо да блъскаш да постигнеш същите нива на вредни емсии, разход и мощност с електромеханично управление, по-лесно е да вземеш няколко индийци за програмисти и да ти напищат някаква боза, която да похвалиш и подкрепиш...