Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Защо Apple се отказа от създаването на автономни автомобили

Компанията ще се съсредоточи върху направата на безпилотни системи за други производители

Защо Apple се отказа от създаването на автономни автомобили

Проектът Titan  на компанията Apple, чиято цел беше създаването на безпилотен автомобил, е закрит заради сериозни разногласия в ръководството на компютърния гигант. Това съобщава New York Times, който разкрива подробности за случилото се.

Защо Apple довел до отказа от създаването на автономни автомобили

В проекта бяха привлечени повече от 1000 специалисти, които се трудиха върху създаването на автомобил с автономно управление – iCar. В един момент обаче ръководството на компания не е могло да вземе решение за пътя, който да бъде следван. Част от топ-мениджърите са настоявали да се направи изцяло автономно превозно средство, докато другите са искали то да бъде полуавтономно.

В крайна сметка фатални за проекта са се оказали прекалено кратките срокове, поставени пред екипа. Според шефа на Apple – Тим Кук, в момента компанията му е фокусирана върху разработката на системи за автономно управление, които са „много сложна, но и много важна технология”.

Експертите обаче са категорични, че неразбориите в целите и сроковете, а също така и не особено бързата ориентация към съвременните трендове, ще изиграят много лоша шега на Apple. Така компютърният гигант вероятно ще се окаже на опашката и ще бъде изпреварен от други компании, които активно работят в тази насока.

Снимка: Apple

Тагове: apple
0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Опит, изобретателност, иновация и човешки ресурс не се купуват. Те се правят и се трупат. Като си купят форд, форд или епъл ще е производителя на автомобила ? Така, че от Епъл автопроизвидител се вижда, че не става
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    thebrainless ( преди 1 година )
    Имат достатъчно пари за да си купят автомобилна компания, имат пари да си купят кой и да е инжинер от коя и да е компания. Сметнали са го за нерантабилно, статията го казва, продължават в посока софтуеър и хардуеър за др. производители.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Thebrainless, обобщавах. Какво като правят софтуер и компютри ? Имат ли машинните инженери да правят механичната, хидравличната, пневматичната част от автомобила и връзките между тях ? Имат ли ноу-хау-то за гореизброените ? Имат ли инженерите и техниците им опит с предишен модел автомобил ? Имат ли материалната база за проектиране, производство и изпитване на транспортни машини ? Имат ли изобщо някаква успешна транспортна инфраструктура и хора в нея ? Отговора на всичко това е не!
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    thebrainless добре че бяха Самсунг да им дадат OLED диспейчета за новият iPhone, че нещо ябълките съвсем бяха загнили
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    thebrainless ( преди 1 година )
    Именно това казвам, че в ексела не излиза гигантска печалба, това е причината да се откажат от колата.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Точно "ексела" не им излиза. Бизнесът с подсистеми за автомобилите е к0нглокентен, мръсен и с изпилени маржове. А Епъл винаги се стремят към максимални такива.
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    thebrainless ( преди 1 година )
    Самсунг и всички останали произвеждат компонентите по дизайн на Епъл, тоест Епъл позлва техните производствени мощности. Самсунг и всички останали се сравняват с Епъл, а не обратното. Ако искат и самолети ще правят, стига всичко в ексела да покава, че има смисъл. В заключение, ще спомена, че Епъл не правят само телефончета, а софтуеър и компютри, а на всичкото отгоре, не го правят от вчера. Нищо против Самсунг, имам тяхна прахосмукачка и съм доволен.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Като не ти е в едно нещо силата, не си пъхаш носа там, а се развиваш и правиш парите в това, в което те бива. Наистина има производители като Bosch, Hitachi, HP, WD и т.н. които разработват най-различна техника, но те са така изградени и ориентирани. Но ти години наред да произвеждаш само телефончета, таблети и плеъри и накрая да ти щукне да произвеждаш коли, без да имаш материална база, инженери и техници, и опит в това, само защото "така е модерно", означава, че някой ще плати за грешките ти
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Направиха правилно решени да се откажат, въпреки че с удоволствие щях да им гледам сеира. А тези системи за автономно шофиране не знам на кои ще ги продават, защото големите автомобилни компании отдавна работят по такива решения, също и Юбер и Гугъл. Така че за Епъл и в този сегмент ще е трудно.
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Проектирането на смарт устройства за развлечение и на автомобили е крайно различно. При смартфона може да се наблегне на дизайна и екстрите, дори това да понижи надеждността и дълготрайността. При автомобила една такава грешка може да коства здравето, живота и минимум имуществото на стотоци хиляди и дори милиони хора. Затова не може един производител на телефони и таблети внезапно да започне да прави коли, само защото му се иска да е "модерен, гъвкав и всеобхватен".