fallback

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

Разработката му струва скандалните 600 млн. долара

През 80-те години Mercedes решава, че има нужда от нов, по-достъпен модел, който да увеличи продажбите на компанията, без обаче да вреди на нейния имидж. Така се ражда идеята за автомобил в компактния премиум сегмент, който впоследствие ще се окаже предшественик на хитовия Mercedes C-Class. Този модел се казва Mercedes 190 и след излизането си на пазара се превръща в базов за компанията модел. Чак през 1997, когато на пазара излиза добре познатата ни А-класа, това се променя.

  

Къде и кога се е произвеждал?

Култовата 190-ка е представена през ноември 1982, а месец по-късно вече е на конвейера в завода на Mercedes в Зинделфинген, Германия. Няколко месеца по-късно са разкрити нови производствени мощности в Бремен, а до края на производството на модела през април 1993, той е сглобяван още в Полша и Тайланд. Общо от Mercedes 190 са произведени 1 874 668 автомобила.

Защо е толкова значим?

В началото на 80-те Mercedes изостава от конкуренцията и не разполага с компактен премиум модел. По това време сегментът се доминира от BMW 3-Series, а отдолу напират също Audi 80 и Saab 900. Ръководството решава, че това не може да продължава така и нещо трябва да бъде направено. И така била одобрена инвестиция в размер на 600 млн. долара - колосална сума за онази епоха - за разработката на първия съвременен компактен модел на Mercedes.

 

Огромната инвестиция довежда и до автомобил, който мнозина описават като “прекомерно сложен инженерно отношение”. Разбира се, това е хубаво нещо и след излизането си на пазара в Европа, новият Mercedes 190 се превръща в почти мигновен успех. Клиентите се радват на възможността да притежават Mercedes, който е по-евтин от обикновеното за марката, но в същото време е също толкова добре проектиран и сглобен. Автомобилът има многозвенно задно окачване, стабилизиращи щанги отпред и отзад, революционна за времето си геометрия на окачването, предотвратяваща снижаването на предницата по време на спиране и снижаването на задницата по време на ускорение. Срещу доплащане пък се предлагат серия от въздушни възглавници, ABS система, както и технология за автоматично пристягане на коланите в случая на удар.

  

След първите няколко години моделът се доказал като изключително надежден, като някои дизелови версии успели да изминат с лекота половин милион километра без никакви сериозни проблеми. През годините Mercedes създава няколко лимитирани серии на модела, сред които някои доста редки, които и до днес са сред най-търсените от колекционерите.

Mercedes 190 е също така и първият Mercedes, който получава официално модификации от AMG, без това да нарушава заводската му гаранция. Около 200 такива автомобила са били произведени, като всяка от тях е струвала около 90 000 долара.

   

Класическа реклама

За Mercedes 190 се сещаме и от тази семпла реклама, в която няма да откриете куп сложни анимации, известни актьори или високоскоростни рискови каскади. В тази класическа реклама, Mercedes просто обясняват защо тяхната кола е най-добрата. Нови нива на удовлетворение зад волана, напредничаво независимо окачване и висок комфорт. Това е всичко, което потребителите трябва да знаят, за да се превърнат в клиенти на 190.

Снимки: Mercedes

fallback
  • #25
    А бе ( преди 2 години )
    Една такава, пък сегашните кекави хай-теци да си ги наврат в съответното място, барабар с екстрите.
  • #24
    собственик на 190Е ( преди 2 години )
    Доста добра защита срещу челно сблъскване и уникално приятно возене. Динамиката зависи от двигателя - или 60 коня дизел или 170 коня бензин. Зависи колко пари имаш за даване.
  • #23
    анонимен ( преди 4 години )
    Здрава е да, но по-измислена кола от w124 няма...
  • #22
    Анонимен ( преди 6 години )
    Първо се научете как е създаден модела и тогава пишете статията. 190 е създаден като спортна кола за ралита , в последствие е отхвърлен и за да си оправдае средствата след доста промени в скоростната кутия и двигателя е "измислен" модела 190.
  • #21
    zoom-zoom ( преди 7 години )
    колата е СУПЕР! майка ми оцеля в такъв след челен сблъсък с ТИР през '96... РЕСПЕКТ за МБ! после го смени с друг такъв!
  • #20
    Анонимен ( преди 7 години )
    Имаш на баба си фърчилото и на дядо си парашутните ***!Ако не беше толкова прекалил с екстрите можеше някой да ти повярва, ама много се оля. Да знаеш за друг път по-малко послъгвай и може да ти се върже някой!А с Пасата какво стана? Него за втора кола ли го ползваш? :)))
  • #19
    190Е ( преди 7 години )
    Аз имам 190 и го карам всеки ден. На 28г. и няма точка ръжда. Имам заводско 4 дискови спирачки с ABS - предните дискове са вентилирани, рекаро седалки, двузоново парно, клима, самонатягащи се колани, ел. стъкла, ел. фарове, ел. люк, ел. огледало дясно, централно, серво, паркинг габарити, халогени, ел. антена и т. нататък ... Комшията имаше навремето Ситроен ХМ, който отиде на вторични още като бях в гимназията преди 15 години. Какво сравнение се прави между Ситроен и Мерцедес не успях да разбера
  • #18
    Анонимен ( преди 7 години )
    Колата е била хубава - за времето си!В момента е амортизирана и изключително морално остаряла, ако някой е забравил - годината е 2017 година.Вярно е, че вече не се правят такива коли - и за щастие!В момента автомобилите са по-сигурни и комфортни, а това е много по-важно от всичко останало!
  • #17
    тираджия ( преди 7 години )
    Колата е много красива, но като говорите за екстри трябва да знаете, че когато американските коли са били с ел пакети, подгряващи седалки, двузонови климатроници, борд компютри, темпомати, CD и други, в Европа имаше екстра часовник на таблото, че дори ги слагаха на мястото на оборотомера. В базовите европейски коли се слагаше касетофон до 2001-2... Кво да ви кажа повече :D
  • #16
    Анонимен ( преди 7 години )
    и кое и е уникалното на линията?ходи в хранителния магазин и погледни тенекиите със сирене! Уникални са нали!После отиди до плод и зеленчука и погледни щайгите! Със сигурност ще видиш по-уникални.
fallback
Последни