IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10 инструмента, които всеки любител механик трябва да има

Защо ви трябва нов крик и какво е динамометричен ключ?

 10 инструмента, които всеки любител механик трябва да има

Едва ли съществува автомобилен ентусиаст в света, на който поне веднъж да не му се е приискало да почовърка нещо сам по автомобила си. Понякога става въпрос за практично пестене на пари от посещение в сервиз, но в повечето случаи подобни решения са обвързани с естественото човешко удовлетворение от това, че си успял да поправиш нещо сам без чужда помощ. Ако установите, че дребните задачи по автомобила ви се отдават, най-вероятно ще се изкушите да се захванете и с по-сложни. Каквото и да решите, няма как да се разминете без някое съществено оборудване. Това са 10-те инструмента, които всеки любител механик трябва да има. Те ще направят живота му по-лесен и безопасен, а удовлетворението от свършената по колата работа много по-голямо.

 10 инструмента, които всеки любител механик трябва да има

Хидравличен крик

Има ги навсякъде и са доста евтини, а могат да ви спестят толкова много усилиия и да ви предложат толкова много възможности. На първо място, “крокодилите” са много по-безопасни от криковете, които почти всеки автомобил има в багажника си. Те са по стабилни и имат колелца, така че дори да сте забравили колата на неутрална скорост и без вдигната ръчна, крикът ще се помести с нея и няма да я изпусне. Така, ако лежите отдолу, сте на много по-сигурно място. Освен това вдигането и спускането става много по-бързо, а и при някой ремонти се налага да повдигнете тежки части от окачването, докато колата е на стойки, което с този тип крикове е лесна задача.

 10 инструмента, които всеки любител механик трябва да има

Стойки

Стойките често вървят в комплект с хидравличните крикове, но дори да не е така, призоваваме ви да си вземете поне две. С тях допълнително можете да стабилизирате автомобила, когато работите по окачването, поставяйки стойките на специалните точки на праговете. Стойките ще ви позволят и да оставите колата за по-дълго време във въздуха - нещо, което би било нежелателно с крика, тъй като колкото и качествен да е, той изпуска с времето. При по-продължителни процедури е хубаво купето да е равномерно високо във въздуха, за да не се усуква.

 10 инструмента, които всеки любител механик трябва да има

Менгеме

Може да не го използвате с месеци, но когато веднъж ви потрябва, ще благославяте живота си, че го имате. В някои случаи може да се ползва и като преса за монтаж на тампони. Доброто старо менгеме ще бъде ваш верен приятел най-вече при ремонти по окачването, но и при по-деликатни операции, като шлайфане и пилене на детайли, които трябва да стоят здраво закрепени за нещо. Неудобството в случая е, че менгеметата са доста тежки и не са преносими, така че ще ви трябва гараж или малка работилница в близост до колата.

 10 инструмента, които всеки любител механик трябва да има

Динамометричен ключ

Някои от вас дори може да не са чували за динамометричните ключове, но всъщност те са изключително важни. Не са от най-евтините, но могат да удължат живота на някои части, а и да направят автомобила по-безопасен. На практика това е “тресчотка”, която позволява да избереш точно определен въртящ момент за завиването на съответния болт или гайка. Така винаги ще знаеш колко точно да завиеш пробката на картера, например, без да рискуваш превъртане, пренатягане или теч на масло. От колко точно нютон-метра се нуждае всеки важен болт в колата можеш лесно да провериш в интернет за конкретната марка и модел. В това число влизат и болтовете на джантите дори.

 10 инструмента, които всеки любител механик трябва да има

Звездогаечни ключове

Колкото и да е важен динамометричният ключ, той не може да се сравни с пълен комплект звездогаечни ключове. Без такъв комплект по-добре не се захващайте да правите каквото и да е по колата, защото вероятността да ударите на камък е голяма. Тези ключове са компактни и мултифункционални и на практика са вечни. Препоръчваме ви да не избирате от най-евтините, защото те имат склонността да се чупят и да деформират шестостенните глави на болтовете, което само ще усложни живота ви.

 10 инструмента, които всеки любител механик трябва да има

Гъвгав магнит

Може да ви звучи смешно, но един от тези магнити има потенциала да се превърне в най-добрия ви приятел в гаража и да се чудите как сте ремонтирали колата си преди да си го купите. Представете си че правите нещо под капака и някоя дребна гайка пада някъде в двигателния отсег. При модерните коли, които имат пластмасова кора под двигателя, ваденето на въпросната гайка без такъв магнит може да е направо невъзможно. Струва няколко лева, а е толкова полезен.

 10 инструмента, които всеки любител механик трябва да има

Фенер

Същото е като магнита. Без хубав фенер изобщо не се захващайте. Повечето неща в автомобилите са на доста тъмни места, а без да виждате, няма как да ремонтирате каквото и да е, така че инвестирайте в хубаво и компактно LED фенерче. Хубаво е да има магнит, за да можете да го “залепите” някъде и ръцете ви да са свободни. Не е лошо и да е водоустойчиво, защото е много вероятно да правите нещо по колата си през зимата, когато отдолу има много вода.

 10 инструмента, които всеки любител механик трябва да има

Клещи за водни съединения

Това е сравнително ново изобретение на компаниите, занимаващи се с производството на инструменти. Води се специализиран инструмент, но не е особено скъп и може да влезе в употреба в много модели автомобили. Тези клещи са предвидени за отварянето и затварянето на специфични скоби, които много производители използват при водните си съединения. За да не се налага да купувате нови скоби и да не рискувате да си прищипете пръста, купете си такива клещи. Осигуряват достъп до нечувано тесни пространства и без тях свалянето на радиатор или подмяната на термостата ще са много по-трудни.

 10 инструмента, които всеки любител механик трябва да има

Дълго рамо

След години на пътя, частите от окачването на автомобила са изложени на много вода, прах, сол, студ, жега, пясък и какво ли още не. Затова не е учудващо, че много от болтовете са трудни за развиване. В някои случаи просто трябва да използвате груба сила, а за целта ви трябва дълго рамо. Продават се по магазините на достъпна цена, а ви спестяват използването на остарели методи, като тръби и други подръчни средства, които освен че не са особено удобни, могат да повредят и инструментите ви. Дългото рамо е перфектно за първоначалното отвиване на болтовете на джантите, например.

 10 инструмента, които всеки любител механик трябва да има

Кутия за инструменти

Освен хубави инструменти, всеки домашен майстор трябва да има и хубава кутия за съхранението им. Препоръчваме ви метална кутия на няколко нива, която е чудесна за подреждането на всички по-дребни инструменти. Пластмасовите куфари също са добър вариант и могат да послужат за сядане или стъпване. Каквото и да изберете за себе си, подсигурете хубав “дом” на инструментите си, за да ви служат дълги години.

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Венчо ( преди 1 година )
    Колега, нямаш никаква представа за какво говориш !!! Казва ти го човек работещ в VW Волфсбург.
  • #11
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Технологичното безсилие на ВАГ лъсна с дизелгейт. Видяха че не могат да насмогнат на развитието на конКУРентите и единствено с лъжи могат да се задържат над водата. А не се знае в колко още неща са така но още не са ги хванали защото щом си позволяваш да мамиш така нагло за едно със сигурност има и друго
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До "хахха" ( преди 2 години )
    Ами, личи си, че не ти ходи асансьора до последния етаж! Има си специализирани сервизи, където да ти настроЙат клапаните. Когато си болен - ходиш на лекар!Но, ти си бухай химията и марш в залата - всяка мозъчна клетка в мускулно влакно! Хахха! Тях, ВАГ ги видяхме що за технологии и софтуер имат! Човек направо да стане пишман!
  • #9
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Колев ( преди 2 години )
    Егати времената... Завършил съм техникум, работил съм като сервизен техник-механик, сега уча 3-та година за машинен инженер и все още не мога да се нарека механик в професионалния смисъл на думата. А всяко икономистче или адвокатче, пипало гаечен ключ да завие скобите на клемите на акумулатора се обяснява коя кола колко се чупела и коя била вечна...
  • #8
    4 rate up comment 7 rate down comment
    хахха ( преди 2 години )
    е по-добре як будала с бицепс отколкото мижав япончо с малък...бицепс.хахха виждал и ти ВАГ божее, мъка..прави разлика между калпава поддръжка а не между марки.Като си толкоз начетен ела да ми настройш допуските на клапаните на L200 2008 ..нещо което на ВАГ не се прави от 2 та световна..Японско се не троши..щото нема нищо вътре..няма половина технология в мотора на ВАГ умньо.Ама чукча писател..
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    E46! Едноклетъчен с 46см. бицепс! Будала, ама як!
  • #6
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Аз пък понеже съм професор и карам бяла корола, никога няма да ми потрябват такива инструменти, защото съм еко и технологичен и ще я закарам до Нагоя, за да я обслужат само. А ако се развали, което никога не се е случвало, щели да ми пратят с хеликоптер нова, пак бяла корола, директно от Япония.
  • #5
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Те ако верно бяха толкова лоши нямаше всички да търкалят фв, мерцедеси, аудита, бмвта, немски опели и фордове хиляди километри наред.Мой приятел си купи преди 5 години поло от 99 на 120к км за 2500лв.Кара го безпроблемно като чак сега се появи проблем с прегряването.
  • #4
    17 rate up comment 11 rate down comment
    механика ( преди 2 години )
    Японските коли са скучни. Знаеш че винаги ще те закарат там за където си тръгнал. Друго си е тръпката с немската машина. Дори и да запали, никога не си сигурен дали ще те остави насред пътя. И ако случайно пристигнеш без проблени си на седмото небе от щастие... П.С. Любимите коли на всички колеги механици са немските! Ако върви на нафта е още по-добре. Препоръчваме! И ние жени имаме и семейства храним...
  • #3
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Wrangler Rubicon ( преди 2 години )
    Ами така е. Те масово почитателите и собствениците на бмв-та и всякакви тъпи немски бараки са такива... Друго освен тяхното не съществува. Здрави били-да ама не. Ако не вярвате немски фенове, разтъресете се; има доста информация под най-различна форма, кое наистина е здраво и кое- просто една щайга за гъзари.