Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Офертата на Great Wall за купуване на Fiat-Chrysler не бе приета

Италиано-американският концерн не е съгласен с предложената от китайците сума

Офертата на Great Wall за купуване на Fiat-Chrysler не бе приета

През последните 2 години италиано-американският концерн Fiat-Chrysler Automobiles (FCA )е поставен на тезгяха за продажба, като неговият изпълнителен директор Серджио Маркионе на няколко пъти обяви пред медиите, че иска сливане с друг голям производител. Досега обаче сериозни оферни липсваха, но такава вече е постъпила и тя е от известен китайски автомобилен концерн, съобщава Automotive News.

Офертата на Great Wall за купуване на Fiat-Chrysler не бе приета

Според източници на изданието, предложението на азиатците е било отхвърлено заради ниската му стойност, но се очаква преговорите да продължат и да има нова оферта. Твърди се, че китайският кандидат е Great Wall, като негови пратеници са били забелязани в централата на FCA в Оубърн Хилс, Мичиган. На свой ред шефове на концерна са пътували до Китай, за да се видят с ръководството на Great Wall.

В момента китайските компании са подложени на силен натиск от местното правителство, което иска да засили влиянието си извън страната със закупуване на големи чуждестранни фирми. FCA изглежда като идеалната цел, тъй като през последната години намали значително загубите си след оптимизиране на производството и на моделната си гама.

Други източници твърдят, че интерес към италиано-американския концерн има и от поне още един голям китайски производител - Dongfeng Motor, Zhejiang Geely Holding Group или местния партньор на FCA - Guangzhou Automobile Group. Засега Маркионе и останалите шефове на FCA запазват мълчание по въпроса, което засилва спекулациите.

Идеята на китайците е да купят успешните марки на FCA - Jeep и Ram, както и Chrysler, Dodge и Fiat, но не и Maserati и Alfa Romeo. Тези две компании, както и Ferrari, ще бъдат върнати на концерна Exor - холдингово дружество, контролирано от семейство Аниели, което на свой ред притежава и контролния пакет акции на италиано-американския производител.

Снимка: Fiat-Chrysler
 

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    х ( преди 1 година )
    никси_микси, нявярно любимата ти марка е пълна с части от Фиат груп - тази "малка семейна компания"
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    х ( преди 1 година )
    "Пътувам последните 5-6г до Италия поне по 2 пъти в годината" Как? С Google Earth ли? Иначе няма да пишеш подобни глупости.
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    никси_микси ( преди 1 година )
    В Италия... Това е напълно достатъчно - за малка семейна компания... В останалия свят са дупка! Жалко за великата им история. Дано да не съсипят Алфа, Мазерати и Ланча.
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    nixi ( преди 1 година )
    Винаги съм казвал,че с статистиката (математиката) не се спори, не искам да ви разочаровам, но Фиат са първи по продажби в Италия и то с много: https://www.statista.com/statistics/417582/italy-leading-car-brand-sales/
  • #17
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    : thebrainless 10 години бях в ,,бел паезе до мерда“ наречено Италия Фиат карат мизерниците и са служебни коли на АЗЛ ,общини и подобни ,,тести ди кацо“ Нормален италианец купува Ситроен Те са на 1 място по продажба на частници в Италия/ провери си статистиките ако знаеш ,африкански Алфа --само гъзарче и то селско Ммазерати в зона със 100 000 население имаше 1-2 за разлика от немски лукс класа коли за по 100-120 000 евро .
  • #16
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    thebrainless не знам кога си живял в Италия, но там освен фиат 500, друг не се вижда, дори и те са редки. Алфи има,останалите скъпи коли са им предимно от немската тройка. Евтините са основно от европейски производители, микс, дела на ВАГ е най голям Да не кажеш, че не съм бил. Пътувам последните 5-6г до Италия поне по 2 пъти в годината. Вярно в северните части до Рим, надолу по бедните може и да карат Фиат
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    PSA съцо бяха купени в Китай.
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    Много пари имат китайците.
  • #13
    7 rate up comment 12 rate down comment
    thebrainless ( преди 1 година )
    Джулия куатроверде е един от най-добрите автомобили за всекидневно ползване в този момент. И понеже някъкъв пише, че италианците не купували Алфа и Фиат. Синко, приказките са ти пълна пародия, живял съм в Италия и позволи ми да ти се посмея на свободните текстове, очевидно кракът ти не е стъпвал в Италия. Но пожелавам ти от сърце да идеш и да се порадваш на тази прекрасна страна!
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    „Те алфа ви наказаха всички немски каски на домашната писта..“ Домашна, домашна, но и тя не е немска. Руска собственост е пистата и вурстовете освен да правят, като вятъра друго не могат. Руснаците им изкупиха половината държава. Имотния им пазар все още диша благодарение на руските покупки. немеца недвижим имот не купва. Цял живот крета на кредит и под наем. Руснаците обаче не са така и изкупуват не блокове и къщи, а цели жилищни квартали. Хахаха, на ви демУкрация сега...