IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се крие зад съюза Toyota-Mazda?

Новото японско партньорство е насочено и срещу Тръмп, и срещу Google и Applе

Какво се крие зад съюза Toyota-Mazda?

Toyota и Mazda ще строят съвместно голям завод в САЩ и освен това ще си партнират в разработването на електрически модели. Сделката, обявена на специална церемония в Токио, е явен опит на японските производители да се противопоставят на нарастващата заплаха от компании като Google, Apple и Uber.

Какво се крие зад съюза Toyota-Mazda?
Президентът на Toyota Motor Акио Тойода и президентът на Mazda Масамичи Когай позират след подписването на договора

Двете компании планират да построят нова фабрика в САЩ на стойност 1.6 милиарда долара, която ще е с капацитет около 300 000 автомобила годишно и ще създаде над четири хиляди работни места.

Очаква се ожесточена надпревара между различни щати кой да привлече японската инвестиция. Президентът Доналд Тръмп коментира новината в своя Twitter профил като "внушителна инвестиция в американската промишленост".

За да скрепят партньорството си, Toyota и Mazda ще си разменят акции. Toyota ще получи 5.05% от капитала на далеч по-малкия си конкурент, а Mazda ще вземе 0.25 процентa от капитала на Toyota.

Самият Акио Тойода ясно подчерта каква е основната цел на тази сделка: "Изправени сме пред нови конкуренти като Google, Apple, Amazon и други".

Какво се крие зад съюза Toyota-Mazda?
Toyota има достатъчно заводи в САЩ, но Mazda до момента нямаше нито един и страдаше много от валутните курсове

Конкретно за Mazda намирането на стратегически партньор изглежда от жизнено значение, тъй като според повечето анализатори компанията е твърде малка, за да си позволи сама колосалните разходи по разработването на електрическо задвижване и автономно управление. В края на миналата година имаше спекулации, че Mazda ще се слее с друга компания с подобен проблем - Subaru. Друг вариант бе компанията да бъде купена от някой от големите технологични играчи, който по този начин би придобил ценен опит в автомобилното производство.

Toyota вече има заводи в четири американски щата - Тексас, Мисисипи, Кентъки и Индиана. Mazda обаче няма производство в Щатите. Построяването на новата съвместна мощност ще позволи на компанията да избегне до голяма степен валутните рискове, както и да се застрахова срещу заплахите на Тръмп за по-високи вносни мита. Акио Тойода обаче увери, че инвестицията "няма нищо общо" с Тръмп.
 

Тагове: google apple amazon
0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ...пишат закони за еконормиране, които да ги облагодетелстват, и да ползват Японския император да им ги прокара в цяла Азия...Мда, като този от Самсунг, който може да отнесе 12г за подкупи с цел прокарване...Дръпнатите са същите мушмороци...
  • #10
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Две фирми за талиги си обединили усилията, за да продават още по-конски талиги на великия амеркански пазар.
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Картел е когато Германия, като най-силната държава в ЕС лобира и налагана на пазара само техните си машини. Тук говорим за стратегическо партньорство на две компании. Нито Тойота, нито Мазда са хукнали да пишат закони за еконормиране, които да ги облагодетелстват, и да ползват Японския император да им ги прокара в цяла Азия.
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Толкова ли е трудно да си пуснеш търсачката и да прочетеш какво е картел? Чел си го знам, но явно само с четене не става. Трябва малко и акъл, за да осъзнаеш какво четеш. При теб явно го няма щом продължаваш да се излагаш с ползването на непонятни за теб думи. Абе важното е ТДИ-то да върви, крадена нафта да има, а че пушело да му мислят другите. Нали така картелчо ВАГинистки?
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    До долния, не се зоби със злоба младеж ;)
  • #6
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    " От значение е съвместния съюз и какви коли ще искарат на пазара. Сигурен съм, че както винаги ще бъдат едни от най добрите на пазара." Е как какви? С уникалните мотори на Тойота от по 130 кс, дървени като тях и гниещи като Маздите. Нищо ново...
  • #5
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А според теб картел е само когато са замесени немски фирми нали ??? А когато Японците се договарят е сътрудничество нали ???
  • #4
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ти първо си изясни понятието картел и тогава се прави на умен, че не ти се получава!
  • #3
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ето по този начин никой няма да ги обвини в картел, браво така се прави по японскиА що се отнася до колите им да ги карат разбирачите аз не съм от тях и ще си карам АЛФАТА
  • #2
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Има или няма нещо с Тръмп е без значение. От значение е съвместния съюз и какви коли ще искарат на пазара. Сигурен съм, че както винаги ще бъдат едни от най добрите на пазара. А колкото до Тръмп президентите идват и си отиват, а инвестициите и то добре направените остават. Показателно е, че за пореден път Европа не влиза в плановете им. Всеки може да се сети защо. Беден и корумпиран без ясни правила.