Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

5 начина да направим автомобилите по-добри и по-евтини

Няколко сантиметра от височината на купето и един голям дисплей могат да спестят милиони

5 начина да направим автомобилите по-добри и по-евтини

Ситуацията в момента е много проста. От близо две десетилетия насам автомобилните производители всячески се стремят в това да ни накарат по-често да си купуваме автомобили. Времената, в които автомобилите служеха вярно на собствениците си десетки години са безвъзвратно отминали. Причината това да се случва е повече от лесно разбираема - ако автомобилът ти не ти създава проблеми, ти просто няма да имаш нужда да го сменяш.

5 начина да направим автомобилите по-добри и по-евтини

Разбира се, трябва да признаем и друго. Колите станаха много по-удобни, много по-практични, много по-безопасни и не на последно място - далеч по-икономични и екологични. Просто всички ние плащаме цената за усилията на компаниите в тази насока. Всичко това не ни пречи обаче да помечтаем, нали така?

Какво би могло да се промени в новите автомобили, за да станат те по-привлекантелни за клиентите? С какво от модерното автомобилостроене можем да се разделим веднага, като по този начин направим автомобилите по-добри и същевременно по-евтини? Нито една от тези промени не е радикална, но кой е казал, че промените трябва да бъдат радикални, за да доведат до ефективен резултат. Четете по-долу.

5 начина да направим автомобилите по-добри и по-евтини

1: Сбогом на кожата, добре дошъл на текстила

Бъдете честни и кажете кога за последен път сте били истински впечатлени от качеството на кожената тапицерия на някой автомобил, в който сте се подвизавали по някакъв повод? Голяма е вероятността отговорът да съдържа името на модел на Mercedes от 80-те или някое BMW от същите години. След това компаниите започнаха масово да “хитреят” намалявайки качеството на кожените тапицерии, а по-бюджетните модели използват нещо, наречено “еко кожа”. Изкуственият материал е по-екологичен, а в някои случаи и по-безупречен на външен вид от истинската кожа, но като издръжливост естественият материал няма конкуренция.

С какво обаче да заместим кожата? С висококачествен текстил. Научните разработки в областта продължават да се развиват, а компаниите измислят все по-качествени материи, които нямат нищо общо с неприятните на допир и грозни текстилни тапицерии от близкото минало. Освен това, кожата има свойството да става пареща през летните жеги. Не е ли по-логично да имате най-доброто от евтиния материал, отколкото най-лошото от скъпия?

5 начина да направим автомобилите по-добри и по-евтини

2: Един голям сензорен дисплей и/или интерфейс за смартфон

Ако сте попадали в интериора на Tesla Model S или на някой от новите модели на Volvo, най-вероятно сте останали силно впечатлени от масивния сензорен дисплей, който изцяло заменя централната конзола и всички обичайни бутони и превключватели на нея. Може би си мислите, че това е така, защото тези коли са скъпи.

Голямата изненада е, че така всъщност е по-евтино за производителите. Дизайнът, производството и сглобяването на десетките бутони струват милиони долари, които биха могли да се спестят. Ако компаниите си стъснет ръцете и изберат унифициран интерфейс за централно разположения дисплей, цената би могла да падне значително. Има и друго преимущество - ако дисплеят ви престане да работи на, да кажем 250 000 км, ще можете просто да си купите нов за 150 долара и да го смените за секунди, защо не и в собствения си гараж.

В тази връзка, в свят, в който почти всеки разполага с т.нар. смартфон, какъв е смисълът да разчитаме на сложен “мултимедиен интерфейс”? Apple CarPlay и AndroidAuto са стъпки в правилната посока, но разработването на цялостно решение трябва да бъде далеч по-просто. Животът на автомобилите надвишава този на мобилните устройства многократно, затова би било хубаво инженерите да измислят система, която поддържа различни устройства с различни операционни системи, позволявайки на потребителите да използват дисплеите и високоговорителите в автомобила си, за да използват функциите на телефона, който се намира в техния джоб.

5 начина да направим автомобилите по-добри и по-евтини

3: Без повече миниатюрни турбо двигатели

Със сигурност всички ние знаем какво доведе до широкото използване на компактни турбо двигатели. Малкият работен обем и принудителното пълнене се превърнаха в хитър начин инженерите да съчетаят най-доброто от двата свята - нисък разход на гориво и динамика, достойна за по-голям двигател. От новата тенденция са доволни агенциите за закрила на околната среда, както и клиентите, за които приоритет е ниския разход на гориво, но останалите хора недоволстват от сложната им конструкция, скъпата поддръжка и ненужно високите разходи за обслужване.

В тази връзка не е ли време да се върнем в бъдещето с модерни атмосферни двигатели с разумен работен обем и разход на гориво, който се е доказал в реални експлоатационни условия, а не само в контролирана среда. Същите двигатели са по-прости и по-издръжливи в дългосрочен план. Освен това са по-евтини за производство, а разходите за поддръжката им са нищожни.

5 начина да направим автомобилите по-добри и по-евтини

4: Сбогом на нископрофилните гуми и гигантските джанти

В стремежа си да направят дори базовите изпълнение атрактивни и привлекателни за купувачите, автомобилните производители започнаха да монтират нетипично големи за този клас джанти, които пък от своя страна изискват нископрофилни гуми. В повечето случай това е най-малкото ненужно, освен ако колата ви е Bugatti Veyron с гигантски керамични спирачки, разбира се. Повечето автомобили в наши дни с лекота могат да се задоволят с 16-цолови джанти и нормални гуми, които са по-комфортни, по-евтини и по-евтини за смяна.

Достъпните коли нямат никаква нужда от гигантски джанти и ниски гуми, поради простата причина, че те са скъпи, допълнително забавят автомобила, тъй като са по-тежки, а в повечето случаи дори не изглеждат толкова добре. Затова, когато си купувате ново SUV просто попитайте търговския представител защо му е на този модел гума, с профил по-нискък от 50 мм. Отговорът със сигурност ще бъде любопитен и изсмукан от пръстите.

5 начина да направим автомобилите по-добри и по-евтини

5: Ако не можем да имаме по-дълги или по-широки автомобили, то поне нека са по-ниски

С едно-две изключения, днешните автомобили са ненужно високи. Това се дължи на постоянния стремеж на производителите да се похвалят с 4-5 сантиметра повече пространство за глава при новия си модел. В повечето случаи тези сантиметри са не само ненужни, но и излишно разточителство, което означава увеличена цена и увеличено тегло. Освен това, ненужно високите купета променят цялостната пропорция на автомобилите, което ги прави малко грозни.

Няколко сантиметра по-малко в купетата на повечето днешни автомобили биха спестили милиони долари от стомана, стъкло и пластмаса, като същевременно намалят разхода на гориво, като следствие на пониженото тегло.

 

Тагове: tesla model s
0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 месец )
    Не виждам лошо ако искам кожа да си я поръчам, също да си поръчам и голяма джанта, въпреки, че за БГ е безсмислена екстра - но трябва да са екстри! За турбо моторите и "ръста" съм 100% съгласен - трябва да се отървем. Обаче сензорните екрани са супер тъпизъм, в някои държави е забранено да ръчкаш инфотейнмънта докато караш, а вие искате за всичко да зяпате в голям и грозен дцжамлък! Това свръх идиотизъм!
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Всеки автомобил, започва да се скапва, след като минеш 30-40 000 километра с него. Ако го искаш в топ кондиция, ще трбява да се ръсиш здраво и то много. " Това са пълни глупости, писани от хора, не каращи коли от шоурума. Няма нищо по здраво от новата кола. Парите отделяни за поддръжка са минимални, днес след навъртяни около 150к и 9г съм сменил части за почти жълти стинки. Искам да си взема отново нова кола, но не виждам никакъв смисъл...
  • #10
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    " Времената, в които автомобилите служеха вярно на собствениците си десетки години са безвъзвратно отминали." 10 години, да, но десетки ? Колко десетки ? 2 или 3 ? Всеки автомобил, започва да се скапва, след като минеш 30-40 000 километра с него. Ако го искаш в топ кондиция, ще трбява да се ръсиш здраво и то много. Затова хората, които могат да си го позволят, сменят автомобила си на 5 години (зависи от гаранционният период). Или са мното, читавите автомобили от 1990 ?
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Не, йок!! ( преди 1 година )
    "малките турбо мотори трябва да се заменят с големи турбо мотори " - и току виж ширпотребата, от типа 1.6л е много, зела та хвърлила топа! )))))
  • #8
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Една днешна фиеста, или поло е с половин метър или повече, по-дълго от първите представители на модела, тежи с над половин тон повече и е бъкано с безмислени екстри. " Решението ти е много просто, просто си купи Поло или Фиеста от първите. Аз безсмислени екстри по колите почти не съм открил. Изключвам кожата, там няма сядане лятото.
  • #7
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Как производителите да направят по-добри и по-евтини автомобили, при условие че всички разработват по-лоши и по-скъпи *** съвсем умишлено? Пример: Една днешна фиеста, или поло е с половин метър или повече, по-дълго от първите представители на модела, тежи с над половин тон повече и е бъкано с безмислени екстри.
  • #6
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това за еднаквият екран който винаги показва едно и също при всякакви модели е ужасно.А нощмо време някой виждал ли е как свети гадният телевизор особено след часове шофиране в тъмното? Намаляването на размерите за да се пести от метал и пластмаса щр доведе до още по малки,тесни и некомфортни автомобили на всичкото останало и много опасни при катастрофа.
  • #5
    2 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тази статия е напълно безмислена според мен. Авторът говори за икономии и евтини коли. Такива предложения има на пазара. Най базови, евтини модели които харчат малко и са с лесна поддръжка. Който желае да икономисва и да кара мизерна пазарна количка. Аз искам като погледна колата, да не ме е яд какво карам а да ми прави кеф. Искам хубави джанти (не твърде големи), кожа, екстри, красив дизайн, мощност, а не да карам пластмасова Дачия понеже е по евтина.
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 1 година )
    Големите гуми са заради дизайна, който трябва да компенсира ужасяващия high belt line, но той е заради сигурността... Нещата са навързани.
  • #3
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Времената, в които автомобилите служеха вярно на собствениците си десетки години са безвъзвратно отминали" Алчен *** глава затрива мамка ви и природата е въпрос на време да ви закопае, удави или изгори!