IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Америка съдят VW, BMW и Daimler

Германците нарочно възпирали техническия прогрес, се казва в обвинителния иск

В Америка съдят VW, BMW и Daimler

Най-големите германски автомобилни производители са подсъдими в САЩ по обвинения в картел и заговор за забавяне на техническия прогрес, съобщава Bloomberg. Искът е заведен във Федералния съд на Сан Франциско от частни лица, но "от името на американските шофьори". Второ дело със сходно обвинение е заведено и в Ню Джърси.

В Америка съдят VW, BMW и Daimler
За момента единственият по-конкретен факт от разкритията на Der Spiegel e, че германските компании са съгласували колко голям да е резервоарът с AdBlue - разтвора на урея, който намалява вредните емисии при дизелите

Обвиняеми са Volkswagen Group, дъщерните му компании Audi и Porsche, Daimler, BMW и производителят на компоненти Robert Bosch. Обвинението почти изцяло се базира върху разкритията в германския Der Spiegel, че споменатите компании още от 1996 създавали общи работни групи, за да обсъждат различни нови технологии или взаимоотношения с поддоставчици. Според съдебния иск тези "координирани действия" позволили на групата, самонарекла се 'Fuenfer-Kreise', или Петорния кръг, да "наложи германския автомобилен премиум на потребителите въз основа на предполагаемото германско инженерно превъзходство, докато всъщност тайно са спъвали инициативите за иновации".

Американският говорител на Daimler окачестви съдебния иск като "безпочвен и безсъдържателен", и обяви, че компанията ще се защитава с всички законни средства. Останалите замесени засега не са открити за коментар.

Независими наблюдатели окачествиха двата съдебни иска като опортюнистичен ход на група адвокати в страната, прочута с това, че можеш да вземеш милиони обезщетение от McDonald's, защото кафето ти е било горещо.

В Америка съдят VW, BMW и Daimler

От доста по-голямо значение е какво ще установи разследването на антимонополните органи на Европейската комисия. Ако се докаже, че договорките между петте компании са били насочени срещу свободната конкуренция, ги грозят рекордни глоби - от 8 млрд. евро за BMW до 19 милиарда за VW.

Ръководството на BMW в официално изявление настоя, че всички разговори между компаниите се отнасяли до оптимизиране на разходите в области и за компоненти, които така или иначе били еднакви за всички, така че не може да става дума за намеса в конкурентните им отношения.
 

0 от 500
  • #4
    28 rate up comment 8 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Трето, тенденцията да се произвеждат продукти така, че да се повреждат веднага след изтичанато на гаранцията не е от вчера.Това е генерален и световен подход с всички продукти, а не само с автомобилите и частите им!Нарочно се усложняват ненужно, а компонентите им се проектират така, че ускорено да се повреждат.Така компаниите печелят от ремонтни операции, купуване на части и т.н.Живеем във време когато нещата не се правят за да ни служат, а за да се купуват, ремонтират и заменят -> $$$$$
  • #3
    19 rate up comment 14 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Първо, немците били спирали техническия прогрес. Добре, какъв прогрес имат американците ?Искам да видя 5 водещи технологии, въведени от американци, а не от чуждестранни производители (нисан, тойота, BMW в USA и т.н.) на тяхна територия.Второ, автомобилите произведени в САЩ са пълни с уязвиности в ненужно многото електроника и софтуер, от които правителството и хакери могат да се възползват чрез налагане на ограничения, следене, усвояване на информация, нарушение на личното пространство и т.н
  • #2
    37 rate up comment 15 rate down comment
    Ха Сиктир ( преди 6 години )
    Че какво им спират прогреса германците на американците. Къде са техните висши разработки на свръх-ефективни двигатели? Как германски картел спира американските разработки... освен ако и американците не са в кюпа... ?
  • #1
    36 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Германците нарочно възпирали техническия прогрес, се казва в обвинителния искОт много години го говоря това. Германците съвсем умишлено го възпират и нямат сметка от прогрес, а имат сметка от дизелите, защото печелят много от тях. Не толкова от продажбата на коли, колкото от сервизирането им.От обслужване, ремонти и резервни части те печелят много повече. Та за какъв прогрес да говорим. Тях не ги интересува нищо друго освен печалбата. Дор и за сметка на здравето на хората. Пълни изMeKяpи!