IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Обвиняват големите германски производители в картел

Volkswagen, Audi, Porsche, BMW и Daimler от години се договаряли как да лъжат властите

Обвиняват големите германски производители в картел

Най-големите германски производители - Volkswagen, Audi, Porsche, BMW и Daimler, бяха обвинени от властите в страната в картелно споразумение, съобщава Der Spiegel.

Обвиняват германските производители в картел

Според информацията, още през 90-те години на миналия век компаните са създали тайни работни групи, които са обменяли технологии и компоненти, позволяващи намаляване на вредните емисии. В тези групи влизат повече от 200 служители, които за 30 години са организирали над 60 тайни срещи. На тях са обсъждани най-вече способи за прикриване на реалните нива на вредни вещества, отделяни от дизеловите двигатели.

Антимонополните власти в Германия вече са започнали разследване, което е установило, че участниците в тези групи са обсъждали и създаването на специални резервоари за AdBlue – течност, която се използва за химическо пречистване на изхвърлените газове от дизеловите мотори.

На една от тези срещи представителите на немските марки са стигнали до извода, че по-големите резервоари ще струват твърде скъпо и затова са се разбрали да правят само малки. Количеството течност AdBlue е било достатъчно за преминаване на проверките, след което бързо е свършвало.

Компаниите Volkswagen и Daimler са били официално уведомени за разследването още преди 2 месеци. А след като то стана известно, акциите на двата производителя на световните борси, както и на BMW, започнаха да падат.

Снимка: Cartimes
 

0 от 500
  • #13
    12 rate up comment 9 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    Интересно развитие на нещата. Сега ще пострадат хората които си купиха двигатели с ЕдБлю. След посещение на сервиза за отстраняване на лъжливият софтуер, разхода му ще нарасне 5-10 пъти, което предвид цената му означава увличение на цената на дизеловото гориво от 2 на 3-4 лв. И понеже германците са прагматични хора, бързо ще продадат въпросният автомобил на някой български Ганчо, да трови себе си и околните (щото едва ли ще дава 50 лв. за 500 км), със "сделката на живота си" ...
  • #12
    25 rate up comment 3 rate down comment
    D[VOID] ( преди 2 години )
    Честно казано никога не съм особен фен на немските марки, с изключение може би на БМВ и тези новини не ми идват изненадващи. Но въпреки всичко, ако имам възможност и желание всички тези новини няма да ме откажат да си взема немско каквото ще да става. Просто няма да е дизел, както всъщност винаги си е било. Истината за дизела си лъсва като гол задник и хората ще се усетят, че той е за работни машини, а не за ежедневни коли, камо ли "спортни" или "лимузини". Дните му са преброени, дерзайте.
  • #11
    6 rate up comment 20 rate down comment
    Пецата ( преди 2 години )
    Български жени , немски коли и само Левски
  • #10
    6 rate up comment 25 rate down comment
    е46 ( преди 2 години )
    Абе браточка бил съм с толкова жени дето ако ти кажа ще ти гръмне главата.Карам S8 с 400 коня и тежа 130 кила а бицарата ми е 45.Плюс тва изкарвам такива пари че ше те купя и продам 50 пъти.Магнит за жените
  • #9
    18 rate up comment 9 rate down comment
    до: е46 ( преди 2 години )
    хАсфалта е запазена марка на немските производители бе оли! Не го ли знаеш? Все още не са хващали японска кола с асфалт, но немско-китайската конфекция си го ползва порядъчно. Пусни в търсачката асфалт в автомобили и ще видиш какво ще ти излезе! Само немски талиги са там. И не котетата на мацките се лигавят в гробницата, която караш, а им текат сълзите от лютивите дразнещи изпарения на асфалт, евтина пластмаса и други отрови. Виждам, че от изпаренията ти се е изпарило и това между ушите...
  • #8
    28 rate up comment 5 rate down comment
    до: е46 ( преди 2 години )
    За пореден път доказваш, че си един голям 0лиг0фpeн! Не че не го знаем, но защо всеки път го доказваш не разбирам! Какви жени, какви 5 лв. бе 0ли? Ти освен на снимка виждал ли си жена? За какви класни коли говориш? Класните производители на класни коли нямат нужда да лъжат, манипулират и да водят тотална пропаганда. Малкото ти пилешко мозъче може ли да го осъжьзнае? Ти деца не мислиш ли някой ден да имаш? Не мислиш ли, че тровиш тях и те ще трябва да мислят, че KpeTeна баща им не е мислил.
  • #7
    23 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Къде се покри форумната ВАГонетка? Няма ли да коментира и да каже нещо по въпроса за любимите си немски измамници? От години му разправяме, че това са най-големите изMeKяри, а той не та не! Не били такива, а били много честни и добри. Да де виждаме. Самите те почват да се оплитат в лъжи и далавери, които започват да излизат наяве. Този път пак ли някакъв световен заговор има или конспирация срещу вурстовете. Ама те сами се издават вече смятайте до какво положение са стигнали! ЗАКРИВАЙ!!!
  • #6
    11 rate up comment 42 rate down comment
    е46 ( преди 2 години )
    Не ми дреме.Цял живот ще карам нещо класно като ауди, бмв, мерц.Тия дето ще живеят след мене да мислят за отровите.А тия дето жена ги не е докосвала и си лягат до мъж вечерта да си карат жълтите кашони и да траят
  • #5
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Н авързани са, като свински черва всичките немски производители. лошото е че имат силни позиции в политиката с разни политически кръгово, които им пущат чадър. Дори на международно ниво и в европейският парламент. От 2007 г. има документи в този парламент уличаващи ги в манипулации и измамен софтуер, но никой не си е мръднал пръста. Папките залежават някъде, докато не гръмна скандала и да се сетят,че са знаели за всичко това отдавна.И как така разрешиха на един концерн да придобива толкова марки
  • #4
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Господ да ни е на помощ! Руските танкове вече са във Вашингтон. Америка падна