IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes дръпна още на BMW

Баварците се надяват да обърнат тенденцията с дебюта на модели като Х2

Mercedes дръпна още на BMW

Разликата между Mercedes-Benz и BMW, първия и втория на глобалния пазар за премиум автомобили, се е увеличила още през юни, показва статистиката. През месеца продажбите на Mercedes са скочили с цели 11% (до общо 209 000 автомобила), докато при BMW ръстът е скромните 2% (192 800), а при Audi - 1 процент (170 000).

Mercedes дръпна още на BMW
С новия дизайн, наложен от Гордън Вагенер, продажбите на Mercedes растат непрекъснато

От началото на годината разликата в полза на компанията от Щутгарт е над 106 000 автомобила - 1.14 милиона срещу 1.03 милиона за баварците. Ръстът при Mercedes за полугодието е 14%, BMW очита 5.2%, а при Audi има спад от почти 5 на сто.

ВMW близо десетилетие бе най-големият производител в премиум сегмента, преди да отстъпи първата позиция на главния си конкурент миналата година. Баварците се надяват да обърнат тенденцията, като обновят поостарялата си гама от компактни седани и въведат на пазара нови кросоувър модели като X2.

Mercedes дръпна още на BMW
Баварците се надяват да обърнат тенденцията с модели като Х2

Главното обяснение за успеха на Mercedes според анализаторите е радикалният нов дизайнерски език на марката, наложен от вицепрезидента по дизайна Гордън Вагенер през последните няколко години. Самият главен изпълнителен директор Дитер Цетше, запитан чий е основният принос за рекордните продажби, посочва Вагенер.

Интригата сега е дали и BMW ще прибегне към подобна радикална промяна във външния вид на колите си, или ще се придържа към познатия по-консервативен подход. Предпоставки за революция има след напускането на досегашния шеф-дизайнер на марката Карим Хабиб, преминал в Infiniti, и замяната му с Йозеф Кабан от Skoda.

Специалното интервю на Гордън Вагенер за "КОЛЕЛА" можете да видите тук:

Тагове: bmw audi mercedes bmw x2
0 от 500
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За Тесла всичко зависи от масовият им модел, ако той успее ще успее и Тесла.
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Проблема на Тесла е, че останалите автомобилни производители продават и ще продават електромобилите си на загуба, за да компенсират емисиите на скъпите си и големи лимузини и SUV-та. Защото в САЩ се смята средната стойност на всички емисии от даден автоконцерн. Като тези загуби от електромобилите ще ги покриват от останалата част от бизнеса си, която е на печалба. Тесла няма да може да издържи дълго на този ценови натиск.
  • #3
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Enzo ( преди 6 години )
    Ти това, дето ти го е написал колегата... на сравнение ли ти прилича?! Щото на мен ми прилича по-скоро на подигравка с Тесла. Единственото, което не е за подигравка е, че такива, като мене и него, разбиращи идеята зад спекулацията "Тесла", сме малцинство. И докато се опитваме напълно безуспешно да налеем акъл в кофа без дъно, каквато представлява главата на заблудените, като теб, оня Мъск от милиардер става все по-голям мулти милиардер... в замяна на купчина празни обещания.Настоящият Вълк от УС
  • #2
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Самия факт че сравняваш тесла с мерцедес е успех за тесла
  • #1
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мерцедес продават на месец два пъти и половина автомобили повече отколкото Тесла продават на година. И то с печалба за разлика от Тесла които миналата година имат 900 милиона загуба, а дълговете им са се увеличили с 240% и от 6 вече са 16 милиарда долара.