Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Китайците заливат света с батерии преди Мъск

Голям брой мощни заводи за акумулатори се строят в момента

Китайците заливат света с батерии преди Мъск

Може и да не ви е направило впечатление, но зад кулисите на световната автомобилна индустрия тече невероятно оспорвана надпревара кой ще заеме повече място на все по-ясно оформящия се пазар на батерии за електромобили.

Китайците заливат света с батерии преди Мъск

Едва ли е останал човек, който да се съмнява, че електрическите возила са бъдещето на персоналното придвижване, така че пазарът ще е за милиарди. И ако досега сте смятали, че Гигафабриката на Мъск в пустинята Невада ще е гигантът в този бизнес, значи информацията ми е остаряла. В момента сериозен брой китайски компании строят фабрики за батерии, които през 2021 г. ще могат да осигурят батерии за точно 1,5 милиона бройки Tesla Model S.

Китайците заливат света с батерии преди Мъск

За да е по-ясно сравнението – през 2018 г. Гигафабриката на Tesla ще произвежда батерии с капацитет 35 гигаватчаса, а през 2021 китайците ще предложат на световния пазар над 120 гигаватчаса.

Години наред производителите на смартфони, лаптопи и други електронни устройства използват литиево-йонни батерии, но развитието на технологиите при батериите, както и търсенето им в следващите пет години ще е нещо, непознато до момента на световния пазар. Ръстът е просто неизбежен.

Tesla произведе почти 84 000 електромобила през 2016 г., но плановете на компанията за 2018 са за 500 000 коли. Но едва ли точно Мъск ще има нужда от китайска помощ за батериите за колите му.

В момента около 55% от световното производството на литиево-йонни батерии е базирано в Китай, в САЩ са 10% от това производство. Прогнозите на Bloomberg са, че до 2021 в Китай ще са базирани 65% от световното производство на литиево-йонни батерии.

Китайците заливат света с батерии преди Мъск

И анализаторите са на мнение, че това не трябва да ни учудва, тъй като китайските власти гледат на производството на батерии като на стратегическа индустрия, на чието развитие трябва да се помага. Това е оправдано от прогнозата, че производството на батерии в световен мащаб ще се удвои до 2021 година. Естествено, никой не иска да изпусна подобно разрастване на бизнеса.

Китайците заливат света с батерии преди Мъск

Но не бързайте да отписвате Tesla. Компанията от Пало Алто планира да обяви до края на 2017 г. локациите на още четири нови фабрики за батерии. Това ще е нова стъпка в битката с китайците, където обаче липсва ясно изразен лидер, а за челото се съревновават поне десет компании, които имат предимство пред съперниците си, но нито една не е с големината на Tesla.

До 2020 г. обаче и това ще се промени. По-рано тази година китайското правителство обяви план за окрупняване на производството на батерии, за да ускори още развитието на тази индустрия. А този план е пряко свързан с друг – китайското правителство очаква производството на електромобили в страната да достигне 1 милион на година до 2020 г.

Тагове: tesla gigafactory
0 от 500
  • #7
    16 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Това беше най-забавната причина за навлизането на електромобилите. Във всяка минута от денонощието, се произвежда повече петрол от годишните нужди за космически цели. Да не би да предвиждаш човечеството в най-скоро време да се изнася от Земята?
  • #6
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Време е да се събудят, и без това петрола намалява а за сега е единствения източник за изстрелването на космически апарати в космоса. С батерии не става и е невъзможно. Най-големите притеснения на учените са, че все още няма алтернатива на петрола за изстрелването на апарати в космоса. За това трябва по-бързо да се мине към електрически машини, за да може останалия петрол на земята да служи за космически цели.
  • #5
    9 rate up comment 9 rate down comment
    12345 ( преди 1 година )
    електрическите возила са бъдещето на персоналното придвижване, но литиево- йонните батерии не са бъдещето на акумулаторите.
  • #4
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Незнам защо някой си мисли, че лития е едва ли е рядък метал който може да не свърши или да има недостиг. Доскоро употребата му беше доста ограничена и имаше нисък добив но със строежа на фабрики ще отварят и мини за литий заради повишеното търсене. Да не говорим, че може да се рециклира на 100% от старите батерии. Лития е най-малкия проблем на батериите, в една батерия много малка част от единия електрод е литий. Това че в името на батерията има литий не значи, че това е основната част която...
  • #3
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Литий ( преди 1 година )
    От водата в океаните. Има достатъчно за хиляди години.
  • #2
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А литий от къде?
  • #1
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Има, има ( преди 1 година )
    "Едва ли е останал човек, който да се съмнява, че електрическите возила са бъдещето на персоналното придвижване, така че пазарът ще е за милиарди. " Тук има много такива хора. До няколко минути ще пише първия, вЕрвайте ми! А иначе за новината - това да се чува. Колкото повече конКуРенция, толкова по-ниски цени и по-бързо навлизане на електромобилите на пазара. Тесла са хубави, но скъпи играчки.