IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрите двигатели в света за 2017 г.

Победител отново е 3,9-литровия битурбо V8 мотор на Ferrari

Най-добрите двигатели в света за 2017 г.

Организаторите на ежегодния конкурс „Световен двигател на годината” обявиха резултатите от гласуването за 2017. Жури от 58 журналисти от цял свят определиха победителите в 12 категории. Голяма част от тях и преди са печелили наградата.

Най-добрите двигатели в света за 2017 г.

За №1 в света в общото класиране бе обявен битурбомоторът Ferrrai F154 V8 с обем 3,9 литра. Агрегатът с мощност 670 к.с. печели наградата за втора поредна година. Този път организаторите са добавили и още две категории – „най-добър нов двигател на годината” и „най-добър електрически двигател на годината”.

Любопитното е, че сред победителите няма нито един дизелов агрегат. Единствено 2,0-литровият дизел Mercedes OM 654 успя да влезе в тройката в категорията на „новите мотори”.

Победители в конкурса за 2017 г.

„Двигател на годината”: Ferrari V8 3.9 Biturbo*

(второто място е за 3,0-литров боксер на Porsche, а третото за 1,5-литровия мотор на BMW).

„Най-добър нов двигател”: Honda V6 3.5 Biturbo Hybrid

(в Топ 3 влизат от 2,0-литровият дизел на Mercedes-Benz и 2,9-литровия V6 на Alfa Romeo Giulia)

Най-добър спортен двигател: Ferrari V8 3.9 Biturbo*

(втори е 4,0-литровият боксер на Porsche, а трети – 4,0-литровият V8 битурбо на Mercedes-AMG)

„Най-добър електрически двигател”: Tesla Model S/Model X

(следват BMW i3 и моторът на General Motors, поставян на Chevrolet Bolt)

„Най-добър екологичен двигател”: Tesla Model S/Model X*

(второ място за 1,5-литровия бензинов мотор от хибрида BMW i8 и трето за електромотора на Chevrolet Bolt)

„Най-добър двигател с обем до 1,0 литър:
Ford EcoBoost 1.0 Turbo*

(В топ 3 влизат още 1,0-литров бензинов мотор на Volkswagen и 2-цилиндровият мотор на BMW i3)

„Най-добър двигател с обем 1,0-1,4 л: Peugeot-Citroen 1.2 Turbo*

(следват 1,2-литров мотор с 3 цилиндъра на BMW, поставян на MINI, и 1,4-литровия TFSI на Volkswagen)

Най-добър двигател с обем 1,4-1,8 л:
BMW 1.5 Turbo Hybrid*

(второто място е за 1,5-литровия турбомотор на BMW, поставян на 1-Series, и 1,8-литровият TFSI на Audi)

„Най-добър двигател с обем 1,8-2,0 л:
Porsche 2.0 Turbo

(втори е 2,0-литров тубомотор на Mercedes-AMG, а трети – 2,0-литровият TFSI на Audi)

„Най-добър двигател с обем 2,0-2,5 л: Audi 2.5 TFSI*

(следват 2,5-литров мотор Porsche и 2,3-литровият EcoBoost на Ford, поставян на Focus RS и на Mustang).

„Най-добър двигател с обем 2,5-3,0 литра: Porsche 3.0 Biturbo*

(в тройката влизат 6-цилиндровият турбомотор на BMW (M3, M4) и 2,9-литровият битурбо V6 на Fiat Chrysler (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio).

„Най-добър двигател с обем 3,0-4,0литра:
Ferrari V8 3.9 Biturbo*

(втори е 4,0-литровият битурбо V8 на  Mercedes-AMG, а трети - 4,0-литровият мотор на Porschе)

„Най-добър двигател с обем над 4,0 л:
Ferrari V12 6.3*

(в топ 3 влизат 5,2-литровият V10 на Audi и 6,5-литровият V12 на Lamborghini).

Заб: Със звездичка са отбелязани победителите в конкурса от 2016 г.

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 6 години )
    някой по-долу спомена Ф1...с 3ма достав4ика на двигатели - МБ, ферари и рено, отдавна ве4е не е същото!
  • #26
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На баба ти фърчилото!А 1,0 на ваг и опел малка конку,ренция ли е,а?
  • #25
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Този 1.0 Еко бууста на Форд колко конглокентни мотора под 1 литър побеждава в тази класация вече толкова години ? Отговорът е, че в категорията са само той, 0.9 на Рено / Дачия и едно фиат-че с такава кубатура ! Истинкса елитна компания !
  • #24
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Джапанките се *** като Карпатски вълци с онда във ф1, толкова е нереално колко са зле че чак не е за вярване! Дори, ДОРИ!!! рено имат много по-добър мотор от на косачкитеИч да не ми ги фалят, отдаавна отминаха времената на витеците - малкия 1,6/125 и големия 1,8/160 коня, никога няма да се върнат тея времена за онда!
  • #23
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ford Ecobооst 1.0 пред вагенския 1,0 като се има предвид от колко години е на пазара екобуста и колко пъти беше първи в категорията си! Срам за вагините, поне да го бяха изкопирали като не могат да направят по-добър!всъщност може и да са го изкопирали, като знам че 1,8 турбо им е единствения читав турбо-бензин! А за душегубите явно всички са чували вече
  • #22
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Как пък от служебния автопарк от 6 VW 2.0 TDI DSG и сумарно над 1 000 000 км. никой не му се повреди двигател или скоростна кутия. Влизали са за датчици на ABS, пръскалки и други дреболии извън консумативи ( накладки, дискове)Като карате коли на по 500 000 км. и нагоре колко здрави очаквате да са?Точно VAG с тези двигатели колите в германия въртят по над 100 000 км/год с 200 км/ч по магистралата докато станат на 300 - 400 хил. ги продават на нашите търговци.
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Фаувист ( преди 6 години )
    Добре даваш примери ама казвай и коригираните неща.Иначе ще решим че имаш Доше-вирус.2.0 140 к.с отдавна не пука глави,има вариант с нормална помпа и прочее.. Да почвам ли да говоря за Митсубиши ?Смешно, айде да си мълча.
  • #20
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Аудист ( преди 6 години )
    Душегуб - 2.5TDI V6 - яде валове, гори много, не върви, хвърля ГНП на цена 2000лв. Новия душегуб - 3.0TDI - има 4 вериги и обтегачи от задната страна на мотора, смяната им струва над 3000 лева. Малкия душегуб - 2.0TDI - в зависимост от конкретния модел пука глави или превърта маслената помпа.
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    аз не разбирам какво значи по-точно душегуб?
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Брандо ( преди 6 години )
    При класирането явно се гледат характеристиките на двигателя, а не дали е надежден, защото разминаванията са факт. По тази логика едно тунинг ателие спокойно може да претендира за най-добър двигател.