IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо европейците се страхуват да купуват дизели?

Проблемът не е само „дизелгейт” и вредните емисии

Защо европейците се страхуват да купуват дизели?

Спадът на продажбите на нови автомобили с дизелови двигатели в европейските държави продължава и колкото и да е странно, това не се дължи само на поредицата скандали с манипулираните нива на вредни емисии при тях, съобщава Automotive News.

Защо европейците се страхуват да купуват дизели?

Изданието посочва, че Германия продължава да бъде лидер по продажба на дизелови коли, но и там се отбелязва спад – с около 5%. През март 2017 г. автомобилите с такива мотори са били 40% от общия брой продажби. За сравнение през март 2016 г. техният дял е 45,8%, а през март 2012 – 48,1%. Като цяло в Европа продажбите са намалели от 50 на 46%.

Според експертите, проблемът не е само в поредицата скандали от рода на „дизелгейт”, в който бе забъркан Volkswagen, а и последвалите го случаи с други производители. Вина за намаляващото доверие към дизела имат и самите европейски чиновници.

Още през 2018 г. властите в Щутгарт смятат да забранят влизането в някои райони на града на автомобили с дизелови мотори, по-стари от 3 години. Същото се очаква да се случи и в Мюнхен, а още няколко големи европейски града, сред които Париж, Мадрид и Атина, вече обявиха подобни мерки. Тяхната цел е централните райони на мегаполисите да бъдат защитети от непрекъснато увеличаващата се концентрация на вредни вещества в градската атмосфера.

Всички тези закани и обезщатия сериозни притесняват автомобилистите, които често посещават централните части на мегаполисите. Те се страхуват, че ако си купят дизелови автомобили, няма да имат възможност да се придвижват по обичайните си маршрути и затова минават към друг тип автомобили.

Снимка: Bentley

0 от 500
  • #8
    9 rate up comment 27 rate down comment
    истината 2 ( преди 6 години )
    Истината я карам на моята си кола,направих си я и съм повече от доволен.Всичките псевдо еко грънци са апендисити ненужни изобщо.Разхода м ие много надолу,колата е дизел ,ауспуха е чист,..дпф имаше!егр е история,колата лети и пее..маслото дори не е черно 5000 км вече.Двигателя пее,..всичко е манупулация за клиента който плаща целия псевдо масраф.Жалко за тези които не могат да си направят колите.
  • #7
    19 rate up comment 4 rate down comment
    112 ( преди 6 години )
    Ad Blue е доста скъп и на практика изяжда предимството в разхода. Мазда например постигат същите емисии без него.
  • #6
    19 rate up comment 24 rate down comment
    истината ( преди 6 години )
    Всичко е манипулация.Дизела е здрав,икономичен и мощен.Затова всички локомотиви,кораби,трактори и камьони са дизел.Никой няма сметка от това.Дизела е замърсяващ но има и дизели със DPF филтър има и със Аб Блуе,Тези дизели замърсяват по малко и от икономичните бензини а се слагат на мощни дизели.Да не говорим че Ото Дизел е измислил дизела да върви със екологично био гориво като растителното олио.Много от по старите дизели си върват и сега със олио.Но индустрията иска потребление.
  • #5
    34 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Кусури на дизела:Тежък - на две-три години се плаща данък "окачване". Сложен. Скъп за поддръжка. Уязвим за кофти гориво - новите дизели и фините им инжектори хич не обичат българските бензиностанции. Мръсен - дори новите дизели не могат да настигнат бензина. Единственото предимство на дизела са заветните два-три литра разлика при разхода, но като се сметнат скъпите ремонти май и това отпада.
  • #4
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Колко кораба минават покрай вас бе нафтаджио? Я ги преброй и ни кажи! Когато го направиш, тогава сравнявай милионите автомобили в градовете с корабите, които ги няма в градовете!А между другото Венеция, Монако, Сен Тропе и др. морски градове би трябвало да са супер мръсни от корабите. Интересно обаче защо не са? Сещач ли се защо или не ти е много ясно?
  • #3
    26 rate up comment 10 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 6 години )
    Ами нали това е целта бе?? Да се спрат малко с тия дизели, разбира се, че трябват ограничения. Въпреки че корабите все още са на дизел, и замърсяват като за световно. Буквално.
  • #2
    19 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За мен всичко това е манипулация на общественото мнение с помощта на медии.
  • #1
    30 rate up comment 20 rate down comment
    Облечен фаджия ( преди 6 години )
    На калпав майстор ръцете му пречат.Евро 5 и 6 са много по-чисти от дизелите преди 20 години, но някои хора пак са недоволни. Угодия няма.