Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Пазарът в България продължава да расте

Само във Великобритания спадат продажбите на нови коли

Пазарът в България продължава да расте

Продажбите на нови автомобили в България се увеличават и през месец май 2017 г., показва статистиката на ACEA. В сравнение с май 2016 увеличението е 4,6%, което е по-ниско от ръста на пазара в Европейския съюз – 7,6 процента.

Пазарът в България продължава да расте

През май миналата година у нас са купени 2349 нови коли, сега са 2457. Доста по-впечатляващ е ръстът на нашия пазар, когато се сравнят данните за първите пет месеца на тази година с резултатите от същия период през 2016. Тук увеличението е 16,3%.

За първите пет месеца на миналата година продажбите у нас са били 9 921 нови коли, а тази година са отскочили на 11 543.

Що се отнася до данните за ЕС за същия период, увеличението е 5,3 процента – от почти 6,4 милиона на над 6,7 милиона нови автомобили.

Месец май носи увеличение на продажбите на всички големи и важни пазари в Европа – 8,9 процента във Франция, 12,9 в Германия, 8,2 в Италия, но Великобритания записва сериозен спад на годишна база – минус 8,5 процента в сравнение със същия месец миналата година.

През май 2016 в Обединеното кралство са били продадени над 203 000 нови коли, сега те са спаднали на малко над 186 000.

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Кое не ти е ясно ( преди 1 година )
    Беше гробница като я взех имаше течове, ремонта на скоростите не беше голям, а двигателя можеше и да не се строши просто стана инцидент с прегряване в дълбок в сняг. Иначе какво значи гробница на 10 години? Тя колата като е поддържана и сега е с двигател е на 120 000 километра с гаранция 200 000 като се качиш в колата никога няма да кажеш, че е на 10 години. В гаража имам и едно Волво на 25 години ама е в по-добро състояние от повече от половината коли по улиците, всичко си зависи до поддръжката
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Не съм ти ясен ( преди 1 година )
    "взех 730D E65 2007 фейслифта, взех я за 16 бона, след ремонти по ходвата част, ремонт на скоростната кутия и смяна на двигател общо около 12к лева ремонти " Страхотно, 30к за някаква гробница на 10г "Имаш ли ограничения в пробега ,значи си с остатъчна стойност. Ако си само с първоначална и вноски ,няма ограничения.... " Бях с първоначална 15к и вноски. Както и ограничение от 100к. Предполагам да не я пусна като такси, както и да е, не ми се спори
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Мойто мнение ( преди 1 година )
    Е че е по-добре да караш нещо по-старо, но по-висок клас стига разбира се да можеш да го поддържаш безкомпромисно. Преди 1 година се двоумях дали да взема по-нисък клас чисто ново или нещо по-старо, но по-висок клас и в крайна сметка взех 730D E65 2007 фейслифта, взех я за 16 бона, след ремонти по ходвата част, ремонт на скоростната кутия и смяна на двигател общо около 12к лева ремонти колата в момента е практически като чисто нова със 200 000 километра на гаранция на двигател и 150 000 на автом
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Ясен си ми ( преди 1 година )
    Имаш ли ограничения в пробега ,значи си с остатъчна стойност. Ако си само с първоначална и вноски ,няма ограничения....
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Лизинга ми беше без остатъчна стойност, демек направо си я прехвърлих, не позна. Лизинга е перфектна схема и за частни лица, нещо си в грешка. Нещо имате изкривени представи, не че няма и такива варианти в които ще бъдеш прецакан. Относно километрите 100к за периода на лизинга
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хахаха оня пък как се е набълбукал с тоя лизинг не е истина. Трябва да си много пр0Зд, за да направиш подобна грешка. Взел си буквално кола под наем, но с много по-кофти условия. Накрая имаш опция да си я доплатиш. Оценител от фирмата производител дава оценка на колата и познай! Отново си прецакан. Набутвацията е пълна, но всеки си знае... По принцип лизинга се ползва от фирми, а не частни лица от мен да го знаеш, защото е пряк разход, а за кола ДМА на фирмата се правят отчисления за 5 г.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Новата кола все още е лукс у нас и не много могат да си е позволят. Обикновено са фирми и малко частни лица. Нека дадат разбивката на продажбите, за да видим колко части лица и колко фирми са направили покупка нова кола. Да не се окаже, че над 90% са фирмените автомобили. Иначе е хубаво да се карат нови коли и съм ЗА, но с тези доходи... Сложете скъпото каско, данък, месечни такси, обслужване в оторизиран сервиз и цифроманията става пълна. Мин.1500 лв.трябва да вземаш заплада за нова кола да мис
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Е ти хубаво си я взел на лизинг, ама то това си е нещо като наем, защото колата никога не става твоя. Това първо, второ я напиши този лизинг с колко километра на годна е!? 10000!? И после като ти изтече лизинга идва цифроманията, но това ще го разбереш тепърва. Ще плащаш за всяка една драскотина луди сервизни пари за ремонта. И накрая ще разбереш, че яко си се набутал. Аз предпочитам да си купя 2-3 годишна кола на 50% първоначалната цена и да знам че си е моя.
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В подобна статистика бях гледал че средната сума която българина отделя за кола е 15-тина хил. И купува нов внос дето за гълта по 500-1000 лв на година за ремонти. Ами като имаш в джоба 15к и предвидени още 5к ами дръпни лизинг за 10-тина хил и за 5 години няма да ги усетиш. Ама за 25к няма как да вземеш 200 коня лукс кола а на българина другите са му под нивото
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аааааа не говори така за Варели Симоноф!Той е патрЕот!Бута турски бабички по границата!(не, че одобрявам ексглокзиите от Турция по време на изборите)