IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шест автомобила, които биха разтърсили българския пазар

Моделите са на ниска цена, като сред тях няма нито един "китаец"

Шест автомобила, които биха разтърсили българския пазар

Съвсем наскоро компанията Hyundai представи най-достъпния си като цена модел - седана Reina. Цената му е около 8800 щатски долара (15 333 лева), което показва, че към него интерес на българския пазар вероятно ще има. Представяме ви още 5 подобни автомобила, които не се предлагат у нас, но със сигурност биха имали пазарен успех (стига да получат сертификат за ползване). За отбелязване е , че сред тях няма нито един "китаец".

Hyundai Reina

Всъщност виновникът за тази подборка е направен именно за пазара в Китай, като в други държави няма да се предлага. Седанът ползва стара платформа на Hyundai, което обяснява цената му, а се задвижва от 1,4-литров мотор със 100 к.с. Скоростните кутии са 5-степенна механична или 4-степенен "автомат".

Автомобили, които могат да преобърнат българския пазар

Както вече стана дума, цената на Reina е 8800 щатски долара или малко повече от 15 000 лв. Срещу доплащане клиентът получава редица екстри, сред които е и мултимедиен комплекс, както и възможност за безкабелно зареждане на смартфони.

Renault Scala


"Здравейте" от пазара в Индия. Това Renault, което всъщност представлява Nissan Latio, също би предизвикало интерес. А и би причинило известни неприятности на модели като Kia Rio, с който имат почти идентични размери. При Scala цените стартират от 12 300 долара, което е 21 400 лв. Доплащат се обаче въздушните възглавници и мултимедийната система.

Автомобили, които могат да преобърнат българския пазар

Силната страна на този седан е наличието на 1,5-литров дизелов мотор с 200 Нм въртящ момент. Другият вариант е с 1,5-литров бензинов двигател. Минусите са задни спирачки с барабани, както и само една скоростна кутия - 5-степенен автомат. Като екстра се предлага безключов достъп.

Tata Tigor

Като стана дума за пазара в Индия, не е лошо да се обърне внимание и на предложението на местната компания Tata - компактния модел Tigor. Той е нещо средно между седан и хечбек, но не е лифтбек. Багажникът има обем от 419 литра.

Автомобили, които могат да преобърнат българския пазар

Tigor е достъпен с 3-цилиндрови бензинови и дизелови мотори. Най-ниската версия стартира от 7300 долара (12 700 лв), а най-скъпата - от 11 000 долара (19 200 лв.). Последната разполага с мултимедиен комплекс с гласово управление, аудиосистема с 8 тонклони, камера за заден ход с парктроник и климатик.

Fiat Mobi


Този мъник (дължината на Mobi е 3590 мм) можем да вземем направо от Бразилия. Хечбек с 5 врати, който не е скучен на вид, вероятно би имал успех в България.  Цената на модела стартира от 10 200 долара (17 800 лв.), а версията с най-високо ниво на оборудване струва 13 600 долара (23 700 лв.)

Автомобили, които могат да преобърнат българския пазар

За тези пари получавате автомобил с парктроник и мултимедийна система. Под капака му е поставен 1,0-литров бензинов двигател, комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия.

Datsun GO+


Връщаме с в Индия, където се предлага и по-голям модел - дължината на този Datsun е над 4 метра, което го определя като "миниван". При това автомобилът е оборудван с 3 реда седалки, като багажникът му има обем от 350 литра (при свален трети ред). Ако те се ползват, обемът е 300 литра.

Автомобили, които могат да преобърнат българския пазар

Задвижването става с 1,2-литров мотор с 3 цилиндъра и мощност 68 к.с. Цената обаче е впечатляваща - едва 6000 долара (10 450 лв.). А срещу 8000 долара (13 940 лв.) получавате GO+ с всички възможни допълнителни опции.

Mahindra Thar

Още сме в Индия, където от 2010 г. местната компания Mahindra предлага класически Jeep, но под името Thar. Машината може да бъда както с предаване към едната ос, така и със задвижване на четирите колела, а местата в салона варират между 2 и 7. Изборът е между два 2,5-литрови дизели, единият от които е доста архаичен - 65 к.с. и 195 Нм. Вторият е по-съвременен, като предлага 110 к.с. и 247 Нм въртящ момент.

Автомобили, които могат да преобърнат българския пазар

За 9700 долара (16 900 лв.) клиентът получава Thar със задвижване на задната ос, но без климатик и парно. Има обаче независимо предно окачване и допълнителни елементи по каросерията. За 10 500 долара (18 300 лв.) вече е включена система 4х4, а срещу 14 000 долара (24 400 лв.) имате напълно пълноценен автомобил.

Снимки: Производителите
 

0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 6 години )
    С някаква гордост в статията се отбелязва, че няма китайска кола, а са нацвъкали разни индийски, бразилски и какви ли не сбирщайни, които никога няма да вземат типов сертификат който да им позволи да се продават в ЕС.
  • #11
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Z ( преди 6 години )
    Махиндрата е идеална за офроуд!Евтина, здрава, лесна поддръжка и висока проходимост. Става за работа, лов, риболов...А иначе другите коли са си пълни ***.
  • #10
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да по-добре нов внос от Италия, където 50/50 да е катастрофирал сериозно и всички ремонти след гаранция се правят от квартални майстори
  • #9
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    по добре нов внос отколкото тези опасни още при създаването си талиги
  • #8
    44 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Статията е доста странна - в БГ ако имаш 15 хилки и се мислиш вече за рок-звезда, съответно с такива пари се купува нещо немско премиум пета ръка и задължително пушещо... к'ви хюндаи, к'ви тати ?!?
  • #7
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В България се продават почти само 10-15-20 годишни БМВ, С-класи и прочие. Това е защото всички са мутри!
  • #6
    30 rate up comment 1 rate down comment
    bg ( преди 6 години )
    Затова взех дачията, за работа - търговска дейност. няма да се правя на състезател...Не е върха на сладоледа, но мисля че е добре за тези пари.Като видя търговци във фирмни коли без климатик и ми става жал...
  • #5
    30 rate up comment 4 rate down comment
    bg ( преди 6 години )
    Тая статия е изсмукана от пърстите. Нито една от тези коли не би се продавала в БГ. За сравнение взех дачиа Сандеро, второто ниво на оборудване с климатик и BLUETOOTH (ползвам си телефона), и вградена газова за 17500 лв с ДДС, те. 14600 като си взема ДДС.Ако е без газова мисля, че беше 15900... вози прилично (между другото по добре от Фабия)
  • #4
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Скрунджо ( преди 6 години )
    Тези цени в лв предполагам, че са изсмукани от пръстите. Релната цена в Европа колко ще е? С 20% над щатската?
  • #3
    53 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    България е богата държава. Всички заведения се пълнят, всички имат iPhone и всички карат немски премиум коли. Не са ни нужни такива коли на нас!