IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-бързите 4-цилиндрови автомобили

Машините в тази група имат повече от 300 к.с.

Най-бързите 4-цилиндрови автомобили

Доскоро бяхме свикнали 300 к.с. да се получават от V8 двигател. Тези времена обаче преминаха безвъзвратно и сега 2 пъти по-малки мотори развиват дори по-голяма мощост. Ето най-силните агрегати с повече от 300 к.с., които се поставят на серийни модели.

Volkswagen Golf R - 310 к.с.

Във Volkswagen решиха, че един „напомпан” модел – Golf GTI, не им стига, въпреки че отдавна има култов статус. Така, започвайки от 4-ата генерация на модела, се появи и по-мощен модел с индекс R. В началото това беше R32 със знаменития V-образен бензинов VR6. Но даунсайзингът достигна и дотук. В 6-ото поколение на Golf, се появи просто модификация R с 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра. Той бе показан още през 2009 г.

Най-бързите 4-цилиндрови автомобили

В началото този този мотор развиваше 271 к.с. и 350 Нм. А под капака на сегашната генерация на Golf вече конските сили са 310, а въртящият момент 400 Нм. С роботизирана скоростна кутия хечбекът ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди, а комбито – R Variant, за 4,8 секунди.

Това явно също не стигна на германците, които направиха и пистова версия GTI Clubsport S със същите характеристики. Тя излезе в серия от 400 бройки, а през октомври 2016 г. постави рекорд на „Нюрбургринг”, като завъртя една обиколка за 7 минути и 47,19 секунди. Това постижение обаче не се задържа дълго.

Honda Civic Type R - 320 к.с.


Този модел скъса нервите на феновете на марката, тъй като четвъртото му поколение бе чакано цели 4 години, а то се произвеждаше само една – 2015/2016. На пазара вече е петата генерация, чийто сериен вариант бе показан на автосалона в Женева, а продажбите в Европа стартират през лятото.

Най-бързите 4-цилиндрови автомобили

Новят Civic Type R си върна титлата на рекордьор на „Нюрбургринг”, като успя да подобри времето на предшественика си със 7 секунди – 7 минути и 43,8 секунди. Това е с близо 4 секунди по-бързо от вече бившия рекордьор VW Golf GTI Clubsport S.

Под капака на автомобила е поставен 2,0-литровият бензинов мотор от предишното поколение, но с увеличена от 310 на 320 к.с. мощност. Въртящият момент е 400 Нм. Единственият вариант е 6-степенна механична скоростна кутия с „къси” предавателни числа и самоблокиращ диференциал на предната ос. Няма данни за ускорението на новото поколение, но старото стигаше от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди и развиваше 269 км/ч. Новата генерация явно е по-бърза.

Ford Focus RS - 350 к.с.

2,0-литровият бензинов турбомотор на първия Ford Focus RS (появил се е през 2003 г.) развиваше максимум 215 к.с. Сегашното поколение на хот-хеча разполага с 2,3-литров EcoBoost, който разчита на 350 к.с. и 440 Нм, което го прави най-мощният и най-бърз автомобил в историята на модела. Той работи с 6-степенна механична скоростна кутия, ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди и развива 260 км/ч. При това има функция overboost, която му осигурява за кратък момент още 15 к.с. и въртящ момент от 470 Нм.

Най-бързите 4-цилиндрови автомобили

През 2016 г. води започна тестове на версията RS500, при която турбодвигателят развива над 400 к.с., но бързо се отказа от този вариант. Причината е, че подобен Focus ще си съперничи с Mustang V8. Впрочем самият Mustang също се предлага с 2,3-литров двигател с 350 к.с.

Най-впечатляващото при днешния RS е задвижването на четирите колела с редуктор на задната ос и две муфи, разпределящи тягата между предната и задната ос. Хот-хечът разполага и със специален „дрифт” режим на настройки на шасито, които правят представянето му на пистата още по-впечатляващо.

Volvo XC90, XC60, S90, V90 - 320-367 к.с.

Съвсем неотдавна Volvo използваше за своите модели редови бензинови „петаци” и „шестаци” с турбо, а флагманите – кросоувърът XC90 и седанът S80, бяха оборудвани с 4,4-литров V8, създаден съвместно с японската Yamaha. Всичко това отиде в историята и сега под капака на цялата моделта гама на шведите се поставят универсални редови 4-цилиндрови турбомотори от новото семейство Drive-E.

Най-бързите 4-цилиндрови автомобили

Най-мощният от тях е бензиновата топ-серия T6, при която към стандартната турбина е добавен и механичен компресор. Тази схема с двойно турбо позволява от 2,0 литра обем да се измъкнат 320 к.с. и 400 Нм. Това обаче съвсем не е лимитът на тези агрегати, тъй като „придворното”ателие Polestar предлага същия мотор с мощност от 367 к.с. и 470 Нм. Агрегатът се поставя на „напомпаните” седан и комби S60, като им осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди.

Mercedes-AMG A 45/GLA 45/СLA 45 - 381 к.с.

Ето го и най-мощният 4-цилиндров двигател, поставян на сериен автомобил. Той се използва за модификациите Mercedes-Benz A 45 и GLA 45/СLA 45, подготвени от ателието AMG, като развива мощост от 381 к.с. и максимален въртящ момент от 475 Нм.

Най-бързите 4-цилиндрови автомобили

Най-вероятно именно инженерите от AMG ще преминат границата от 400 к.с., като според слуховете при следващото поколение на семейството A-Class неговите топ-версии ще развиват поне 470 к.с. Дали е така, ще узнаем след година. В момента конските сили са 381, като моторът се комбинира само със 7-степенна роботизирана скоростна кутия и система за задвижването на четирите колела.

Естествено, тази комбинация бие и всички рекорди при ускорение при автомобилите от класа. Хечбекът A 45 AMG и седанът СLA 45 AMG се нуждаят само от 4,2секунди, за да вдигнат 100 км/ч. Комбито CLA 45 AMG Shooting Brake прави това за 4,3 секунди, а всъдеходът GLA 45 AMG - за 4,4 секунди.

Снимки: Производителите

0 от 500