Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Toyota скъса партньорството с Tesla

Японците продали тайно дела си от компанията на Илон Мъск

Toyota скъса партньорството с Tesla

Стратегическото партньорство между Toyota и Tesla окончателно приключва, след като японската компания потвърди, че е продала своя дял от американския производител на електрически автомобили. Това се е случило още в края на миналата година, но едва сега се оповестява, отбелязва The Financial Times.

Toyota скъса партньорството с Tesla

Сътрудничеството между двете компании започна през 2010, когато именно Toyota продаде на Илон Мъск завода във Фримонт, Калифорния, където днес Tesla произвежда своите електромобили. Успоредно с това японците купиха 3 процента от капитала на американската компания срещу 50 млн. долара. Тогава президентът им Акио Тойода обясни този ход с желанието да почерпи от "духа на предизвикателство и способността за бързо вземане на решения", което стартъп като Tesla би могъл да предложи.

Според токийския кореспондент на FT Робин Хардинг обаче съюзът започнал да се пропуква още през 2014 заради сблъсъка на култури - "консервативното, фокусирано преди всичко върху сигурността японско инженерство и типичната за Силициевата долина склонност на Tesla да поема рискове".

Почти нищо не излезе от опитите на двете компании да разработват съвместно модели. Единственият такъв си остава електрическата версия на Toyota RAV4, която нямаше успех и бе прекратена малко след появата си.

Toyota скъса партньорството с Tesla
Единственият материален резултат от партньорството на двете компании бе електрическата версия на Toyota RAV4, безславно спряна скоро след появата си

Междувременно самата Tesla започна да се променя от по-малък партньор в конкурент на Toyota. Чашата вероятно е преляла, когато американците откриха свой търговски център в Нагоя, родния град на Toyota.

Все пак партньорството е донесло изгода на японците. Според миналогодишния й отчет, публикуван през март 2016, Toyota е притежавала 2.34 милиона акции от Tesla на стойност 481 млн. долара. По всяка вероятност продажбата им е донесла сходна сума. Сделката е станала преди рязкото поскъпване на акциите на Tesla тази година.

Макар да бе сред пионерите на алтернативното задвижване със своя хибрид Prius, Toyota дълги години се отнасяше скептично към изцяло електрическите автомобили и предпочиташе да усъвършенства хибридните си машини и да разработва водородни горивни клетки (технология, която Илон Мъск нарече "удивително тъпа"). Едва през миналата година японците рязко смениха курса и сега подготвят дебюта на първия си масов електромобил.
 

Тагове: tesla toyota
0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Абе всички произвеждат скрап, ма нейсе.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мани го тоя, ***. Той чел, недочел говори. Казва две три сложни думи, които дори и той не знае, кво значат, за да изглежда компетентен, а всъщност е гола вода.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 1 година )
    Ей, каскен - ти да не бъркаш милиампер с ампер? Един телефон Lenovo има 4000 мАh батерия, ти ми говориш за клетки на автомобили...
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    "Но в разработката на батериите за Модел 3 участват а те са доста по-добри с около 30% по-евтини и енергийно плътни от досегашните" И с какво точно участват Тесла, след като Панасоник доставя ноу-хауто и технологиите за производство в Гигафабриката? С цимента за основите на халето може би? Голямо постижение, няма що. Колкото до 30-те процента - те Панасоник още 2009 се хвалиха че имат 4000 mAh клетка, ама още никой не я е виждал. За сравнение, клетките в Тесла Модел С са 3250 mAh.
  • #9
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    "Тесла са станали от малък партньор в реален конглокент, те пак си знаят тяхното" Тесла ще станат конглокент на Тойота когато почнат да продават електромобили на печалба. Това обаче няма изгледи да се случи скоро. Дотогава са си босров балон и въздух под налягане.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    "Странно - Тойота са работили с Панасоник, Тесла са прости купувачи." Странното ти е на теб, защото си лаик. Едните са специална разработка за определен електромобил, първа серийна версия, другите са ен-то поколение серия първоначално разработена за лаптопи и портативни устройтва. Поинтересувай се малко, Panasonic NCR 18650 е модела.
  • #7
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    водородни горивни клетки - технология, която Илон Мъск нарече "удивително ***". Човек няма какво повече да добави.Изключително точна оценка от страна на Е. Мъск!
  • #6
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Давай Тесла ( преди 1 година )
    Японците и немците са за запазване на трошките с тракащи дизели и отровни бензини.....
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тия жълтури са много заблудени. Хората са им го написали, че Тесла са станали от малък партньор в реален конглокент, те пак си знаят тяхното. Два реда прочетени, не могат да асимилират, а спорят. Неграмотна работа. Тойота купували батерии затова имали по-голям принос към електромобилите, подарили били технологии , фабрики. Много сте зле, ама сериозно.
  • #4
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    "Тойота никога не са инвестирали в развойна дейност за чист електромобил" Хех, верно ли? Я пробвай пак с РАВ4ЕВ от 96-та. Тогава не само електромотора и инвертора, ами и никел-метал хидридните клетки за батериите са съвместна разработка на Тойота с Панасоник. За сравнение, Тесла нямат нищо общо с разработката на клетките които ползват - тях ги купуват наготово от Панасоник. Така че Тойота все още има по-голям принос към електромобилите от Тесла.