IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Винетките в ЕС падат догодина, ще има данък „задръстване”

Нова система за плащане на магистралите влиза в сила през 2022 г.

Винетките в ЕС падат догодина, ще има данък „задръстване”

Цената за използването на платените пътища в ЕС трябва да се изчислява въз основа на изминатото разстояние, а не на времето, през което превозното средство е на пътя. Това е основният принцип в новия законодателен проект, който Европейската комисия подготвя.

Винетките в ЕС падат догодина, ще има данък „задръстване”

Той предвижда, че използваните сега като възможност за плащане винетки трябва да бъдат отменени от 1 януари 2018 г. Това ще се отнася както за товарните автомобили с тегло над 3 тона, така и за автобусите и леките коли. Вместо винетки ще се въведе тол-система – заплащане според изминатото разстояние.

Държавите, в които в момента се използват винетки, ще имат право да ги запазят до 1 януари 2024 г. за ТИР-ове и до 1 януари 2023 г. за леките автомобили. Така ще има достатъчно време да се организира преминаване към тол-система. Нейното въвеждане ще позволи на ЕС да се бори по-добре и среще замълсяването на въздуха, тъй като хората ще използват магистрали, само когато това им е наистина необходимо.

В Брюксел смятат, че при определяне на цената на тол-таксите за леките автомобили трябва да се вземат предвид въглеродните емисии и други замърсители според описанието в документите на превозното средство. Това означава, че колите ще могат да се разпределят в различни категории в зависимост от двигателите, които използват.

За товарните машини освен нивата на вредните емисии СО2 определянето на таксата ще зависи от пътния данък, който фирмите плащат на държавата. Това разпределение ще замени сега съществуващата класификация на ТИР-овете, известна като EURO.

Новата система за заплащане ползването на магистрали от леки коли трябва да се въведе от 1 януари 2022 г., категорични са от Европейската комисия. Държавите, които не изискват заплащане за ползването на скоростните си пътища, няма да бъдат задължени да въведат тол-бариери. Тези, които ползват системата, ще трябва да я използват не само за магистралите, но и за участъци от други пътища, които преминават пред защитени или силно замърсени зони.

Директивата ще позволи на властите да въведат и данък "задръстване" за онези пътища, които през определени периоди са силно натоварени и трафикът по тях е затруднен. Такъв от години се прилага в Лондон, за да се намали градският трафик в европейския мегаполис.

Снимка: Архив „Булфото”
 

0 от 500
  • #3
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Късно е чак през 2023 да махат винетките.Боко тиквуня и лили свинята се натъпкаха с пари от винетките.*** топ само от винетки да крадяха с мед да ги намажеш.
  • #2
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Един ( преди 7 години )
    Писна ми от евро-изродщините! А преди вкарване на новата директива в сила ще издадат ли директива правителствата да се погрижат за състоянието на второстепенните пътища?! В тоя Брюксел са от *** нагоре, от защитник на евро-членството ни, днес 10 години по-късно съм убеден че колкото по-бързо се разкараме от тая *** толкова по-добре!
  • #1
    19 rate up comment 3 rate down comment
    :) ( преди 7 години )
    Тоест с този данък държавата би имала интерес от задръстванията. Страотна регулация.Отделно да се набутват всички във второстепенните пътища не е нито екологично, нито особено умно.