IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Винетките в ЕС падат догодина, ще има данък „задръстване”

Нова система за плащане на магистралите влиза в сила през 2022 г.

Винетките в ЕС падат догодина, ще има данък „задръстване”

Цената за използването на платените пътища в ЕС трябва да се изчислява въз основа на изминатото разстояние, а не на времето, през което превозното средство е на пътя. Това е основният принцип в новия законодателен проект, който Европейската комисия подготвя.

Винетките в ЕС падат догодина, ще има данък „задръстване”

Той предвижда, че използваните сега като възможност за плащане винетки трябва да бъдат отменени от 1 януари 2018 г. Това ще се отнася както за товарните автомобили с тегло над 3 тона, така и за автобусите и леките коли. Вместо винетки ще се въведе тол-система – заплащане според изминатото разстояние.

Държавите, в които в момента се използват винетки, ще имат право да ги запазят до 1 януари 2024 г. за ТИР-ове и до 1 януари 2023 г. за леките автомобили. Така ще има достатъчно време да се организира преминаване към тол-система. Нейното въвеждане ще позволи на ЕС да се бори по-добре и среще замълсяването на въздуха, тъй като хората ще използват магистрали, само когато това им е наистина необходимо.

В Брюксел смятат, че при определяне на цената на тол-таксите за леките автомобили трябва да се вземат предвид въглеродните емисии и други замърсители според описанието в документите на превозното средство. Това означава, че колите ще могат да се разпределят в различни категории в зависимост от двигателите, които използват.

За товарните машини освен нивата на вредните емисии СО2 определянето на таксата ще зависи от пътния данък, който фирмите плащат на държавата. Това разпределение ще замени сега съществуващата класификация на ТИР-овете, известна като EURO.

Новата система за заплащане ползването на магистрали от леки коли трябва да се въведе от 1 януари 2022 г., категорични са от Европейската комисия. Държавите, които не изискват заплащане за ползването на скоростните си пътища, няма да бъдат задължени да въведат тол-бариери. Тези, които ползват системата, ще трябва да я използват не само за магистралите, но и за участъци от други пътища, които преминават пред защитени или силно замърсени зони.

Директивата ще позволи на властите да въведат и данък "задръстване" за онези пътища, които през определени периоди са силно натоварени и трафикът по тях е затруднен. Такъв от години се прилага в Лондон, за да се намали градският трафик в европейския мегаполис.

Снимка: Архив „Булфото”
 

0 от 500
  • #13
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Нали по 27стотинки дневно за винетка ви беше скъпо?Хахахаха
  • #12
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Онзи ( преди 7 години )
    Магистралите ще бъдат празни и народа с кочините ше се трепе по дупките на третокласните пътища.
  • #11
    14 rate up comment 4 rate down comment
    тол системата ( преди 7 години )
    Добре че е ЕС да ни дисциплинира туземската държава доказано е че тол системата е най справедлива, от къде на къде някой който ползва всеки ден магистралата ще плаща по 97лв на година под 30 стотинки на ден а друг който иска да си отиде до вилата на 20км от града да брой 15лв за седмична винетка.
  • #10
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Това с акциза не е приложимо за тирове и камиониТе могат да заредят на едната граница и да изкарат до другата. Отделно не малко коли също го могат
  • #9
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Бръм ( преди 7 години )
    Данък МПС, акциз върху горивата, винетка, след това ТОЛ такса..... добре де като ще плащаме на изминати колометри що не махнат акциза .... нали той беше за това? За замърсяване, екология и т.н. бам акциз сега и акциз и винетка.. после акзиц и ТОЛ на киломе и накрая права краставица... *** ЕС
  • #8
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Един ( преди 7 години )
    Анонимен, не е ли малко тъпо заради проблем с турските тираджии, който се решава по елементарен начин с плащането на такса при излизане от държавата или с електронан винетка издадена по регистрационен номер да натоварваш българина, който и без това едва сколасва да плаща данъци и налози?! При спрягана такса от 10 ст на километър от София до Варна да идеш на някой доктор например плащаш половин винетка ше ме извиняваш бате ама това е не просто идиотия - тва е престъпление!
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    * Само от 1 цяла и 2 половинчати магистрали
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    А спокойно не вярвам да махнат винетките за шосетата. Само от 1 цяла и 2 половинчати (оптимистично погледнато) няма шанс да изкарат толкова пари колкото сега с винетките. Другия вариянт е да започнат да поддържат само магистралите и хората да се принудят да се върнат на тях
  • #5
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не съм фен на Брюкселските зелки, а дори напротив. Простотиите са им много, но в случая съм абсолютно за тази система на плащане. Много по-справедлива е от винетките. Колкото повече караш повече плащаш. Ако не караш не плащаш. Така е правилно. Тогава турските тираджии няма да правят далаверата в винетките да си дават и предават винетки и уж да са залепени. Полицаите го знайт номера,но си траят да не им се карат.Въпросът е дали няма да побългарим нещата и в наш стил да ги 0серЕм по нашенски.
  • #4
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Един ( преди 7 години )
    бате кражбите от винетки ще ни се видят бял кахър - с ТОЛ ще плащаш само за едно пътуване колкото за годишна винетка!