IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q60

Това елегантно японско купе крие сърце на изпечен рецидивист

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q60

Ако спонтанно решите да си потърсите спортно купе с около 400 коня, можем да се обзаложим, че сред първите пет хрумнали ви марки няма да е Infiniti.

КОЕТО Е МАЛКО СТРАННО, защото главната причина човек да предпочете купе пред нормалния седан е, нека си признаем честно, защото иска да изпъква сред останалите. А с Infiniti Q60 това е доста по-лесно, отколкото с германските му конкуренти. Просто защото Q60 е по-рядко. И шансът някой да паркира същото до вашето на Какао бийч клони към нула.
Луксозната марка на Nissan и преди е правила опити в тази посока с G35 и G37. В интерес на истината последното им предложение дори ползва същата FM платформа като тях, макар и доста еволюирала. Но като дизайн и качество на изработката това Q60 е на съвсем друго стъпало. А също и като способности.



КАРЕТО АСА ТУК Е СКРИТО под капака. Базовата версия се задвижва от двулитров турбобензин. Но ние тестваме другата - с истински V6, туин турбо и 405 конски сили.
Въртящият момент е внушителен и пикът идва още при 1600 оборота, с едва доловима турбо дупка. Ако карате бавно и рязко настъпите педала, ще превъртите задните колела. Макар че не се чувствайте длъжни да го правите, и без това вече сте събрали погледите.
Нека вметнем, че тази най-мощна версия на Q60 е със задвижване на четирите колела. Но през повечето време тягата се подава само към задните.

УСКОРЕНИЕТО ОТ 0 ДО 100 км/ч отнема само пет секунди - територия, която допреди петнайсетина години бе запазена само за Porsche и Ferrari.
Максималната скорост е ограничена на 250 километра в час. Даже и задните спирачни дискове са вентилирани. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е едва 0.28 - по-добър от на Porsche Boxter.
Изобщо Q60 звучи като перфектната рецепта за спортен автомобил. Но всъщност не е.

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q50

НЕ НИ РАЗБИРАЙТЕ ПОГРЕШНО - това купе може да е дяволски бързо, и има достатъчно сцепление в завоите да вземете Беклемето на един дъх.
Просто не ви подтиква да го правите. Като усещане Q60 е по-близко до философията на Mercedes - с повече акцент върху комфорта, отколкото върху адреналина.
Показателно за нагласата на създателите му е, че не можете да си го вземете с ръчни скорости - само със 7-степенен автоматик, който работи гладко, но не е най-бързото нещо, което сме виждали.

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q50

ДОСТА СПОРОВЕ ПРЕДИЗВИКВА и прословутото решение на японците да направят управлението изцяло цифрово. Което с прости думи означава, че воланът в ръцете ви не е свързан с колелата, а с компютър, който предава вашите движения по-нататък, извършвайки светкавични микрокорекции.
Теорията на Infiniti е, че това прави управлението по-бързо, премахва неприятните вибрации по волана и поправя грешките на водача.
Воланът наистина е бърз и много прецизен. Но шансът да получите обратна връзка от него е като от кол центъра на мобилен оператор в почивен ден.
За щастие поне тук Infiniti не упорства и може да ви продаде колата и с доброто старо хидравлично управление.

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q50

КОЛКОТО ДО ДИЗАЙНА, специфичните форми на Infiniti си имат почитатели и врагове. Но тази тук е сред най-изчистените им образци и ще накара хората да се обръщат след вас.
Донякъде съжаляваме само, че дързостта на дизайнерите не се е пренесла и вътре. Интериорът е по-скоро консервативен, но пък за сметка на това се усеща скъп и качествен. И тук е пренесено оригиналното решение от Q50 за два екрана един върху друг - малко разсейващо, докато не привикнете.

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q50

КАБИНАТА ИМА СИСТЕМА за активно потискане на шума, а стъклата са със специален акустичен слой, който превръща Q60 в едно от най-тихите купета. И дава шанс да се насладите пълноценно на съраунд системата от Bose с 13 говорителя, която е серийно оборудване.
Седалките са сред най-добрите, които сме пробвали. Задните също са комфортни и оставят достатъчно място за краката, но ще накарат по-високите пътници да се привеждат заради скосения таван.
Другата ни забележка е към багажника - твърде малък за кола с такива размери и с доста непрактична форма. Задната облегалка не се дели, тоест няма шанс да качите едновременно чифт ски и пътник отзад.

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q50

НАКРАТКО, ТОВА НЕ Е МАШИНА за буйстване, а за да метнете два сака отзад и да потеглите към Южна Франция. Само да ви предупредим, че и за миг не успяхме да постигнем обещания среден разход от 9.4 на сто. Нормално каране ще ви даде малко над 12, което си е съвсем в реда на нещата при 400 коня и задвижване на четирите колела.

ОСВЕН ТОВА INFINITI компенсира за разхода с началната си цена. Не че е евтино - двулитровата версия започва от 85 000 лева, а трилитровата тръгва от 115 000. Но конкурентите ще ви вземат доста повече за подобни способности. Нашата съвсем приблизителна сметка показва 283 лева за конска сила при Q60, 311 лева при Mercedes C-class Coupe AMG, 348 лева при Аudi S5 и 367 при BMW M4. По-рядко и в същото време по-евтино е комбинация, на която е трудно да устоиш.

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q50

405 к. с. максимална мощност
5.0 секунди 0-100 км/ч
475 Нм макс. въртящ момент




 

Тагове: v6 infiniti q60
0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Фермера ( преди 6 години )
    До проблемите.Багажника на Инфинити М Хибрид с багажника на кой немски хибрид го сравни.Та те нямат хибриди на пазара а само по ревюта.Отскоро БМВ продава.Сравни им динамиката и ще разбереш защо няма багажник Инфинити.И да почнат да правят прегледите за вредни емисии че всеки втори е с чипосвам и без ДПФ немски дизел.Не се ДИША от сажди.Ама много вървят и имат багажници.
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Фермера ( преди 6 години )
    Имам Инфинити на 255к километра.На цената на 4цилиндров немски премиум получаваш 6 цилиндъра и няма нужда да го чипосвам за да върви и да тровя околните.Частите са му Нисан-накладките по 110лв,дискове 220лв,амортисьори280-320лв.Кутията е още здрава и двигателят гори литър масло на 100киометра.Въпросът е защо в цената на моята кола има 10 000лв мито.С тези пари ще измина 50к километра.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Сънчо ( преди 6 години )
    До служителите на Инфинити писали отдолу :Не си ли давате сметка, че мненията ви се усещат фалшви, изплюти 1 час след пубкликацията?
  • #14
    8 rate up comment 8 rate down comment
    До Проблемите.. ( преди 6 години )
    Много ме кефят отворковци като теб които са на ти с всеки автомобил от четене на статии. Остаряла скоростна кутия, евтини пластмаси, АWD не струвал... Ако си изкараш главата от .... и се огледаш по улиците не се изисква усилие да видиш, че БГ е моргата на Европа зарита с техния автомобилен ***. Пожелавам на всеки един да кара Q60 или нещо по-добро и с нетърпение очаквам ревю на личния ти автомобил...
  • #13
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    Крута е.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами продай си Киата или Хюндая пич...може и без новите гуми :
  • #11
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Проблемите.. ( преди 6 години )
    .. на Инфинити са че си остава повече Нисан отколкото премиум.В случая за 400к.с. и то съчетани с AWD е нормално ускорение под 4.5сек/100 а не за 5 и отгоре. Причината - доста остарялата вече 7-степенна кутия, която беше добра ама преди 10-на години.Хронична слабост на Инфинити е малкия и доста не функционален багажник, което се приема що-годе при купе, но е същото и при СУВ-моделите, лимузините и особено хибрида. До степен лимузина от класа на 5-та серия на БМВ да е с "багажник" под 380литра - Инфинити M hybrid.Също така в интериора на Q50 например има доста евтини пластмаси; впечатлението е, че колкото по-назад в колата се намираш, толкова се влошават нещата.AWD -системата при Q50 hybrid също не е цвете за мирисане. И не всичко от посоченото може да се компенсира с по-ниската цена ...
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Облечен фаджия ( преди 6 години )
    Моята кола струва 10 хил и има 8 въздушни възглавници, ABS, ESP, TRC и др. глезотии. Гумите са нови. Другото е от лукавия.
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    наистина е хубава...аз си карам старото Audi Avant A4....ако имам парите,ще си я купя
  • #8
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мисля, че е страхотно предложение тази кола.Лукс, комфорт, бързина, динамика. Не съм е карал, но от това, което чета стигам до заключението, че няма по-добро предложение.