Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

България е първа по убити на пътя в ЕС

Статистиката у нас е 2 пъти по-лоша от тази на водещите държави

България е първа по убити на пътя в ЕС

България продължава да е лидер по загинали при пътно-транспортни произшествия в целия Европейския съюз. Статистиката сочи, че средно 100 души (99,7)  на 1 млн. население губят живота си при катастрофи на пътя, разкриха от Съюза на Българските Автомобилисти.

България е първа по убити на пътя в ЕС

Още по-лошото е, че докато във водещите държави от ЕС черната статистика намалява, при нас тя се запазва и дори се увеличава – през 2015 г. загиналите са били 99 на 1 млн., а през 2014 – 91,8 на 1 млн. Така България е далеч от Швеция, Великобритания, Холандия, Испания, Дания, Германия и Ирландия, където при катастрофи умират най-малко хора. Средните стойност за ЕС са точно наполовина на българските – 49,9 жертви на 1 млн. жители население.

Отбелязва се, че през последните години Европейската комисия е предприели редица инициативи за подобряване на безопасността в държавите-членки. Това ясно се вижда от резултатите в развитие държави от ЕС, при които спадът е наполовина. През 2001 г. от катастрофи са загинали 54 900 човека, а през 2016 тази бройка е спаднала до 25 500.

В България за същия период също се забелязва намаляване на жертвите, но с далеч по-малки стойности. През 2001 г. загиналите у нас са 1011,  докато през миналата година бройката е 708.

Авторите на изследването отбелязват също, че ако в ЕС има тенденция за намаляване на жертвите на 1 млн. жители, то тези стойности за България бележат значителни колебания. В периода 2008-2012 г. се наблюдава понижение, но в периода от 2012-та до 2016-та става точно обратното.

При среден брой 99,7 загинали на един милион в 18 области на България се отчита увеличение на жертвите. Това важи за Ловеч - 263, Разград - 208, Видин - 169, Монтана - 163 и Силистра – 143-ма загинали на 1 млн. души население. Посочените области са с изключително високи стойности не само за България, но и за ЕС.

В други райони на страната обаче има спад, при това сериозен. В София жертвите са 31,7, а в Смолян – 36,6, като тези показатели са по-ниски от средните за ЕС и показват добро ниво на безопасност.

Снимка: Архив „Булфото”

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Проблема е в настилките и техническата изправност на машините :) Факт, че тия който карат най бързо и лудо с новите си коли никога не пострадват, пребиват се балъци със стари трошляци на газ. Асфалта в България има 0 сцепление защото се краде материал, има дупки и неуредици в инфраструктурата, полицията не стой на опасните участъци а там където може балъшки да залови нарушител и да лапне кинти :)
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Каква скалъпена статистика бе смешко?До преди 4 години даже средния брай жертви беше паднал за 630-40, но след това нарасна заради усиления поток по магистралите и ремонтираните пътища.Майстори нямало?Абе ало, те с лопатите ли ще го слагат тоя асфалт бе?Сега има техника, техника каквато навремето майсторите дето една магистрала не са направили за 45 години не са сънували.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Колко от работещите в КАТ са освободени заради несправяне с работата ? Колко от областните директори на КАТ в областите с чувствително превишаване на средните стойности са уволнени ? Защо е такава статистиката - елементарно е : хората който получават заплати за да осигуряват сигурност на пътя просто не се справят с задълженията си и ако бяха работници във всяка елементарна фирма отдавна щяха да са безработни
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До последния , тази скалъпена статистика я разправяй в къщи , поне някой ще се прави че ти вярва... а за магисталата ще намерят пари , а ще намерят ли някой който може да строи магистрали , че старите майстори измряха ...тези новите не знаят що е това асфалт и как се поставя на пътя...акъл липсва акъл...
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    do Банкински Вожд ( преди 1 година )
    Вожде, преди 1989г годишно жертви на ПТП са ставали 1500 човека.Сега са 700 при положение, че вече почти във всеки дом има по два автомобила.МНОГО ТИ ЗДРАВЕ! А пари за магистрала Хемус ще се намерят, не бери грижа.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Първо, липса на контрол, всеки си прави каквото иска, второ купени книжки и следователно некадърност, трето лоши пътища, и не на последно място стар автопарк, с много лоша подръжка стари гуми и т.н. Миналата седмица пътя Пловдив Пазарджик докато карам с около 100 ме подмина Корса 95г. с 4-ма младежа преди завой все едно съм спрял, сигурно беше със 150 поне. И после ще стане като тия с Мерцедеса дето се разцепиха направо.
  • #11
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Enzo ( преди 1 година )
    Тази статистика има едно единствено обяснение,а всички останали са просто неправилни.Няма как да се надяваме да оцеляваме в автомобили със средна възраст 20 години.Това е просто безумие!И доказателството за правилността на тази теза е фактът,че ако сравним броя на загиналите за 1980г. в Германия,с този през 2016,ще видим,че през 1980 са загинали много повече,макар днес колите там да са много повече.Т.е. за смъртта по пътя у нас,вината си е наша! Купувайте нови коли... или ходете с метрото!!!
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Вчера един *** с едно порше щеше да ме отнесе на парлинга на варненски мол. Видях го зад волано, самия шофьор имаше глупаво излъчване. Поршето беше ново. Вие ко искате, хора са скапани. Нормално е, за да да дадеш 200 хил за кола, да имаш доход от 2 млн. Тоз като го гледам, едва ли стига до такива пари.
  • #9
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    @Achung Типичната българска черта - все някой друг е виновен за всичко... Щото пък "чистите" българи сякаш карат по учебник - дават мигачи като се престрояват, карат според ограниченията, не се предреждат по светофарите, не завиват от грешната лента и т.н. ...масово шофьорите в България са един дол дренки.
  • #8
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Achung ( преди 1 година )
    За съжаление, младото турско и ромско население, няма нищо общо с предното поколение израснало през комунизма, което беше научено на работа и дисциплина. Факт е, че вече органите на реда не всяват нужния респект в тези групи и резултата е на лице.