IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колите с най-добро аеродинамично съпротивление

Сред тях има популярни модели, които превъзхождат дори суперколи по този важен показател

Колите с най-добро аеродинамично съпротивление

Коефициентът на аеродинамично съпротивление Cx може да помогне за икономия на пари или за подобряване на рекорд за скорост. Колкото са по-ниски показателите на един автомобил, толкова е по-добра неговата аеродинамика. А това означава, че той ще ускорява по-бързо и ще харчи по-малко гориво.

Доскоро се считаше, че показател в рамките на 0,30 Сx е отличен, но през последните години и в тази насока нещата се промениха драстично. И в момента най-аеродинамичните автомобили на планетата постигат по-добри резултати. Ето осемте модела с най-добър коефициент на съпротивление.

8-мо място - Volkswagen Golf VII. Сx - 0,29.

Колите с най-добро аеродинамично съпротивление

Родоначалникът на така наречения „голф-клас” в сегашното си 7-о поколение предлага Cx, равен на 0,29. По този показател Golf се сравнява с BMW 323i SE (E46) или BMW 650i Gran Coupe от 2012 г. Спортните Ferrari 456 GT (1993 г.), Nissan 350Z (2003 г.), както и Porsche 911 Carrera S (991) и Jaguar XFR (и двата от 2012 г.) предлагат същия показател. За сравнение, при Aston Martin коефициентът е 0,36. Защо в тази класация е хечбекът на Golf? Защото е по-разпростарен, а и по-евтин от премиум-седаните и спортните коли.

7-о място Mercedes-Benz CL500 (С215). Сx - 0,28.

Колите с най-добро аеродинамично съпротивление

Премиерата на купето Mercedes-Benz CL500 (C2015) се състоя през 1999 г. в Женева. Моделът замени купето C140, като благодарение на по-леките материали в конструкцията, както и на по-компактните агрегати, автомобилът стана по-малък като габарити, но вътрешното пространство се увеличи. Това съответно доведе до намаляване на коефициента Cx. В крайна сметка аеродинамиката на модела се оказа по-добра от тази на спортното купе Alfa Romeo Brera (0,34).

Постижението на Mercedes бе повторено 4 години по-късно от Chevrolet Corvette, както и от Citroen C4 VTS. Чак през 2009 г. Audi показа версия на S4 със същите показатели на аеродинамично съпротивление. Mercedes обаче беше първи и затова влиза в този рейтинг.

6-о място – Kia Optima. Cx - 0,27.

Колите с най-добро аеродинамично съпротивление

Конструкторите на корейския бизнес-сезан Kia Optima постигат сериозни успехи при четвъртото поколение на модела. При Optima има дори хибридна версия, която е получила различна броня, нови джанти и решетка на радиатора с активни жалузи. При този вариант коефициентът Cx е свален до 0,24.

Що се касае до стандартния модел, при него резултатът е 0,27. Със същия могат да се похвалят Lexus LS400, Mercedes-Benz E320 (W210, второто поколение) и Mercedes-Benz S500 (R231, шесто поколение) и 600L (W221, пето поколение). Корейският седан обаче е по-евтин и затова е на шесто място. Там е и лифтбекът Skoda Rapid с 0,275.

5-о място - Mazda 3. Cx - 0,26.

Колите с най-добро аеродинамично съпротивление

Популярният модел на японците предлага същия коефициент на аеродинамично съпротивление, с какъвто може да се похвалят BMW i8 и Nissan GT-R. Само че Mazda 3 не е спортна кола, като аеродинамичните качества се отразяват отлично и на икономията на гориво. Заявеният от производителя разход на гориво с 1,5-литров мотор със 120 к.с. е 5,8 л/100 км. Все пак трябва да уточним, че с Cx от 0,26 разполага само седанът Mazda 3, докато при хечбека той е 0,30.

4-о място - Toyota Prius. Cx – 0,24.

Колите с най-добро аеродинамично съпротивление

Най-известният и най-популярен сред клиентите хибрид на планената. На пазара вече е четвъртото поколение на модела, което след последните доработки от страна на инженерите на Toyota успя да постигне впечатляващите 0,24. Това е с 0,02 по-добре от предишното поколение на хибридния автомобил.

3-о място - Mercedes-Benz CLA BlueEFFICIENCY. Cx - 0,22.


Колите с най-добро аеродинамично съпротивление

При разработката на модела CLA, който дебютира през 2013 г., в Mercedes обръщат огромно внимание на изпитанията в аеродинамичен тунел. Всички е максимално изчистено, като за подобряване на динамиката са преработени дори джантите на модела. Променена е и изпускателната система, за да може въздушният поток да минава още по-лесно под автомобила. Крайният резултат е Cx от 0,22.

2-о място - Tesla Model 3. Cx - 0,21.


Колите с най-добро аеродинамично съпротивление

За електромобилите коефициентът Cx е един от най-вжните показатели. От него зависи разходът на енергия както при ускорение, така и при стандартно придвижване. В базовата си версия Model 3 ще може да измине около 350 км, като ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди. Всичко това се постига и благодарение на отличната аеродинамика.

1-о място - Volkswagen XL1. Cx - 0,19.

Колите с най-добро аеродинамично съпротивление

Германците построиха този автомобил през 2013 г. и въпреки че той по нищо не прилича на стандартните модели, които виждаме по улиците, все пак се появи в серийно производство. От XL1 бяха направени 250 бройки. Каросерията на машината прилича на капка, задните крила са покрити, а вместо външни огледала има камери. Гумите са като на велосипед. Всичко това прави VW XL1 най-аеродинамичен автомобил сред серийните модели (нищо, че серията му е доста малка).

Снимки: Производителите

Тагове: cx
0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Tesla Model 3 ( преди 2 години )
    Tesla Model 3 !!!
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Леберкез ( преди 2 години )
    Е ти сериозно ли вярваш че при Cd 0.3 за CLA, някаква си версия ще има 0.22? Ами това е равносилно на намаляване на лицевата площ с 36%! Абусрд!
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    rez ( преди 2 години )
    Drag Queens май сравнява обикновена версия на CLA, а тук се говори за BlueEFFICIENCY. При Model 3 очаквам подобрение спрямо Model S, но чак пък 0.21 малко ме съмнява.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    o ( преди 2 години )
    при мазда 6 коефицента е 0,22 може да се провери
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В доста държави не може кола да се движи без странични огледала така какъв VW X1 ?
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Tesla Model S & X са с коефициент 0,24
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ами Tesla Model S & X
  • #4
    20 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Приус цепи мрака- грозен, грозен,...
  • #3
    18 rate up comment 12 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Реалният шампион е Приус. Вагонетката е мотопед с черупка, Теслата още никой не я е виждал, а Мерцедеса се оказа че рекламирания му Cd няма нищо общо с реалния, който е към 0.30. Търсете в гугъл на Drag Queens: Aerodynamics Compared
  • #2
    23 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    За VAG–ината Volkswagen XL1. Cx не съм съгласен! Това е някакъв прототип, който никога не е бил в серийно производство, нито се е продавал в търговската мрежа. VAG направиха голям гаф с тази каручка и за да измият срама съчиниха някакви легенди за разходи, аеродинамичност и какво ли не. Тази кола никъде и от никого не може да се види по пътищата. Тя е колата призрак. Хем всички знаят,че е има хем никой не я е виждал.Подариха е на представиелствата на марката и от там е скриха да не се вижда.