Най-после официално: Skoda представи наследника на популярния си компактен SUV Yeti в Стокхолм. Както неведнъж писахме, той се нарича Karoq и няма нищо общо с чаровната недодяланост на предшественика си. Както загатва и името, това е една по-малка версия на Kodiaq.
Новият Karoq обаче е забележимо по-голям от Yeti - с цели 16 см на дължина (до 4.33 м). Междуосието му е с 26 см по-дълго, което обещава повече вътрешно пространство. На практика размерите му са максимално близки до тези на Seat Ateca, с които дели една платформа.
От чешката компания потвърдиха, че в следващата година ще се появят SportLine и Scout версии на модела, и дори спортен vRS вариант. По-нататък се очаква и плъг-ин хибридна модификация.
Дотогава Karoq ще се предлага с пет двигателя. Два са бензинови - 1-литров с три цилиндъра и 115 коня, и новият 1.5-литров на групата VW с мощност 150 коня (и с възможност за деактивация на два от цилиндрите).
Базовият дизел е познатият 1.6 TDI със 115 коня, а над него са две разновидности на 2.0 TDI - едната със 150 конски сили, а другата - с 230, която ще се предлага само за автомобили със задвижване на четирите колела и 7-степенна DSG трансмисия. Така окомплектован, Karoq ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди.
С по-мощните бензинови и дизелови двигатели ще се предлага и Dynamic Chassis Control - електро-хидравлично регулируемо окачване. Версиите 4х4 ще имат off-road режим, който ползва тракшън контрола и електронното заключване на диференциала, за да осигури по-добра проходимост.
Освен мястото на задната седалка, пораснал е и баггажникът, който беше слабото място на Yeti. Тук той вече е 521 литра, и набъбва до 1630 при смъкнати задни облегалки. Като опция Skoda предлага системата VarioFlex, с която можете да сгънете поотделно всяка от задните седалки или дори изцяло да ги демонтирате.
Инфомедийната система в стартовите нива на оборудване ползва 6.5-инчов тъч скрийн, в по-горните дисплеят е 8 инча, а във върховото ниво - 9.2 инча, с DVD и 64 гигабайта вградена памет.
Karoq е и първата Skoda, която ще получи прословутия дигитален кокпит, познат ни от Audi Q7 и последния Golf. При него всички прибори пред водача са на практика един голям дисплей, с множество възможни визии.
Технологиите за сигурност включват предупреждение за сляпата точка, активен асистент за поддържане на лентата и разпознаване на пътни знаци.
Продажбите ще започнат най-рано през октомври, първите доставки се очакват в началото на идната година. Цените за България още не са известни, но със сигурност ще са по-високи от тези за Yeti, като стартовото ниво с 1-литров мотор вероятно ще тръгва от около 40 000 лева.