IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Официално: Skoda представи новия Karoq

Наследникът на Yeti е по-голям, по-технологичен, но и по-скъп

Официално: Skoda представи новия Karoq

Най-после официално: Skoda представи наследника на популярния си компактен SUV Yeti в Стокхолм. Както неведнъж писахме, той се нарича Karoq и няма нищо общо с чаровната недодяланост на предшественика си. Както загатва и името, това е една по-малка версия на Kodiaq.

Официално: Skoda представи новия Karoq

Новият Karoq обаче е забележимо по-голям от Yeti - с цели 16 см на дължина (до 4.33 м). Междуосието му е с 26 см по-дълго, което обещава повече вътрешно пространство. На практика размерите му са максимално близки до тези на Seat Ateca, с които дели една платформа.

От чешката компания потвърдиха, че в следващата година ще се появят SportLine и Scout версии на модела, и дори спортен vRS вариант. По-нататък се очаква и плъг-ин хибридна модификация.

Официално: Skoda представи новия Karoq

Дотогава Karoq ще се предлага с пет двигателя. Два са бензинови - 1-литров с три цилиндъра и 115 коня, и новият 1.5-литров на групата VW с мощност 150 коня (и с възможност за деактивация на два от цилиндрите).
Базовият дизел е познатият 1.6 TDI със 115 коня, а над него са две разновидности на 2.0 TDI - едната със 150 конски сили, а другата - с 230, която ще се предлага само за автомобили със задвижване на четирите колела и 7-степенна DSG трансмисия. Така окомплектован, Karoq ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди.

Официално: Skoda представи новия Karoq

С по-мощните бензинови и дизелови двигатели ще се предлага и Dynamic Chassis Control - електро-хидравлично регулируемо окачване. Версиите 4х4 ще имат off-road режим, който ползва тракшън контрола и електронното заключване на диференциала, за да осигури по-добра проходимост.

Освен мястото на задната седалка, пораснал е и баггажникът, който беше слабото място на Yeti. Тук той вече е 521 литра, и набъбва до 1630 при смъкнати задни облегалки. Като опция Skoda предлага системата VarioFlex, с която можете да сгънете поотделно всяка от задните седалки или дори изцяло да ги демонтирате.

Официално: Skoda представи новия Karoq

Инфомедийната система в стартовите нива на оборудване ползва 6.5-инчов тъч скрийн, в по-горните дисплеят е 8 инча, а във върховото ниво - 9.2 инча, с DVD и 64 гигабайта вградена памет.

Karoq е и първата Skoda, която ще получи прословутия дигитален кокпит, познат ни от Audi Q7 и последния Golf. При него всички прибори пред водача са на практика един голям дисплей, с множество възможни визии.

Официално: Skoda представи новия Karoq

Технологиите за сигурност включват предупреждение за сляпата точка, активен асистент за поддържане на лентата и разпознаване на пътни знаци.

Продажбите ще започнат най-рано през октомври, първите доставки се очакват в началото на идната година. Цените за България още не са известни, но със сигурност ще са по-високи от тези за Yeti, като стартовото ниво с 1-литров мотор вероятно ще тръгва от около 40 000 лева.
 

0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    "В развитите държави, феновете на ФВ намаляват сериозно (продажбите им през Април в Германия са спаднали с 15%). Сигурно има защо ... " Сериозно? Голф е модел на 4г Поло е от 2009та Джета е от 2011та Може би това е причината, предстоящата смяна на моделите. И все пак не забравяй, че всеки 4ти автомобил в Европа е на ВАГ
  • #22
    4 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    Аз си мислех, че с Кодиак Шкода са стигнали дъното на дизайна, но сега като видях Карок, се убедих че съм бил твърде голям песимист (както се казваше в популярен виц: "Песимиста казал: Е по-зле от това не може, а Оптимиста: Ааа може, може ..."). Определено продължават да копят надолу. Но като гледам феновете в БГ си ги харесват. В развитите държави, феновете на ФВ намаляват сериозно (продажбите им през Април в Германия са спаднали с 15%). Сигурно има защо ...
  • #21
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Чист Тигуан. Скука и ниско качество.
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Fertile rice paddies ( преди 2 години )
    То дет се вика криво дърво може да се поправи, ама крив човек не. То се вижда кои са злобна ***.
  • #19
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Брадвурст ( преди 2 години )
    Голфър тръгнал да ме поправя. Вие сте злобна *** :D
  • #18
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Fertile rice paddies ( преди 2 години )
    Ще си позволя да те поправя. Вземайки "под" предвид цената, тя далеч не е за хора от твоя клас.
  • #17
    5 rate up comment 11 rate down comment
    frankfurter ( преди 2 години )
    Голфът ли е лидер? По тестовете може и да е, но там не вземат под предвид цената, която далеч не е за автомобил от този клас и това колко по трошлив е от Маздата!
  • #16
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Тушиба Туне ( преди 2 години )
    И тази Шкода по-скъпа от Нисан Кашкай?!! Малле! Сиренето свършва,баламите не свършват.
  • #15
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Fertile rice paddies ( преди 2 години )
    "Еталон в клас С - Мазда", с това се убеждавам още веднъж, че тия оризари, наистина си живеят в техен свят.
  • #14
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Абе за 40к ще си взема Мазда 3 Revolution с 2.0 двигател и ще има качествена, красива и истинска кола, която стана еталон в клас C. А няма да си взема подобие на "джип" с двигател от сенокосачка и гол като пушка!