IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen уби 10-степенния автоматик

Преди два месеца унищожихме прототипа, признава шефът на концерна по двигателите

Volkswagen уби 10-степенния автоматик

Volkswagen окончателно изоставя плановете за създаване на 10-степенен автоматик и дори е унищожил разработения прототип, разкри шефът по двигателите в концерна Фридрих Айхлер на последния международен автомобилен симпозиум във Виена.

"Преди два месеца унищожихме прототипа", призна Айхлер пред репортер на AN-Europe.

Volkswagen уби 10-степенния автоматик
Бившият шеф на VW Мартин Винтеркорн искаше да замени 7-степенната DSG с 10-степенна. Но Дизелгейт сложи край и на проекта, и на самия Винтеркорн

Амбициозният план за 10-степенна кутия с два съединителя (DSG) бе представена за пръв път на същия симпозиум от тогавашния главен изпълнителен директор на VW Мартин Винтеркорн. Това трябваше да е отговорът на германците на подготвяните от GM/Ford и Hyundai 9- и 10-степенни трансмисии.

Винтеркорн твърдеше, че подобна система има много предимства пред досегашните 6- и 7-степенни DSG. Тя бе предвидена най-вече за новите турбомотори на компанията, и по план трябваше да дебютира в супер хотхеча Golf R400.

После обаче проектът бе замразен заради наложените от Дизелгейт икономии. Сега Айхлер твърди, че самата идея представлявала стария подход на VW "повече е по-добре", който вече не е актуален. Все пак шефът по двигателите е запазил цялата информация по проекта, ако някой ден мениджърите размислят.

В момента на пазара се предлагат няколко 9-степенни автоматични трансмисии, начело с разработената от германската ZF. Последната обаче получи доста по-скептични отзиви от специалистите в сравнение с 8-степенната кутия на същия производител.

 

Тагове: volkswagen zf dsg
0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Хубава статия. Показва компаниите които са водещи в автобранша.
  • #17
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Така е. Много зле ромчето. Вчера се опитваше да убеждава себе се, че Приуса бил в клса на Авенсис. Попиляха го от бъзици.
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Вчера от клона слязъл, днес коли коментира някъв там.
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Брандо ( преди 2 години )
    9 степенният автоматик на Мерцедес и 8 степенния на ZF са номер 1 !!!
  • #14
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Единственият който се скапва е ромчето Дошо. Като го хванеш в лъжа и ти трие коментар. Ей тогава става веселба в офиса. Много е жалхк! Правят го луд.
  • #13
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Дай да прлчетдм как DSG се скапвали от задръствания. Не ти ли омръзна да лъжеш, бе палячо! Нмери ли линк как Прийс "вече" бил в D-сегмента? Хайде, че целия офис си умира от смях на глупостите ти.
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    restless ( преди 2 години )
    Само че на Хонда автомата е със междинен торк конвертор за плавно превключване на 1ва и втора при движние в задръствания (което най-вече скапва ДСГто)... Това за Дошо и ФВ е тера инкогнита
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Хюнзай ги знаем, защо ги няма Тойота, Хонда, Нисан, прехвалените французи и италианци!? Къде, дишат праха на водещите фирми!
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Това сравнение на 8- и 9-степенните автоматици на ZF в края на статията е некоректно. 8-цата е за надлъжно разположени двигатели, издържа на много по-висок въртящ момент и има много по-висока цена. 9-ката е за напречно разположени двигатели, много по-компактна е и съответно не може да се очакват същите характеристики.
  • #9
    9 rate up comment 8 rate down comment
    до Пацо ( преди 2 години )
    та какво точно са патентовали Хонда? или ти само си чешеш езика