Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Колко струва ползването на суперкола за 13 години

Историята на едно Lamborghini Murcielago, което е карано всеки ден

Колко струва ползването на суперкола за 13 години

Може ли един автомобил да струва повече на собственика си от сумата, която е платена за неговото придобиване? Когато става дума за суперкола, това със сигурност е така, стига тя да бъде използвана често. Доказателство за това е историята на едно Lamborghini Murcielago, разказана от изданието Car and Driver.

Колко струва ползването на суперкола за 13 години

Автомобилът е купен като нов през 2004 г., като до момента е навъртял 260 000 мили (около 420 000 км). За тези 13 години ползване собственикът на колата е похарчил около 480 000 долара за нейната поддръжка.

Англичанинът Саймън Джордж купува суперколата на кредит, като залага цялото си имущество. За да започне да връща пари, автомобилът е даден на агения за коли под наем, а самият Саймън става инструктор, като обучава клиенти да карат на писта. Според неговите сметки, цената на машината, пресметната в сегашни пари, е около 320 000 долара.

Колко струва ползването на суперкола за 13 години

След 2 години Джордж и негови бизнес-партньори откриват собствена фирма за коли под наем - 6th Gear Experience. Най-ценната кола в автопарка на компанията, който към момента наброява 27 машини, е именно това Lamborghini Murcielago. В продължение на 5 години колата се изкарва на писта всяка събота и неделя, като е карана от десетки шофьори.

През седмицата Саймън използва автомобила за всекидневните си пътувания, като навърта по около 1000 км. Той е изчислил, че на стандартни пътища суперколата харчи около 22 л/100 км. Сериозен разход са и гумите, като всяка година се използват по 14 комплекта.

Колко струва ползването на суперкола за 13 години

По време на едно от мероприятията, организирани от компанията, клиент разбива колата, като я удря в дърво. Това става през 2012 г., а възстановяването на това Murcielago отнема 4 години и струва около 115 000 долара.

В крайна сметка Джордж е пресметнал, че от 2004 г. насам е похарчил 162 000 долара за гориво, 95 000 долара за гуми, 64 000 долара за сервизно обслужване и 19 000 долара за застраховки. Данъците и таксите на колата са стрували още 25 000 долара. Така за 13 години за суперколата за похарчени общо 480 000 долара.

Колко струва ползването на суперкола за 13 години

Снимки: Car and Driver

Тагове: lamborghini murcielago
0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Разбирачев ( преди 1 година )
    А колко кинти е изкарал горкия ингилизин от хилядите късопишковци, дали по 200-300 лири да покарат тоя звяр 20 мин. и разбира се да си направят селфи за тефтер-суратя, бърем някоя рижава английска *** им обърне внимание. Не е луд тоя дето е дал 480000 а тоя дето дава по 300 да си начеше крастата.
  • #12
    15 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    имаш крава, пиеш мляко...
  • #11
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Гуми ( преди 1 година )
    Тези гуми имат определен "живот". Колкото и да не е изпилена максималния пробег на такава гуме е много по-малак от този на нормалните. Производителя казва, че трябва да се сменят на жсеки ХХ км. Не знам колко е този пробег точно, но надали е повече от 5000 км. Натоварванията са други при тези коли. Същото важи и за джантите ако не бъркам. При Вейрона поне си пишеше на колко км се сменят джанти, задължително. Като искаш Ламбо, на ти :)
  • #10
    15 rate up comment 1 rate down comment
    2012 ( преди 1 година )
    То разходите ясно,а приходите ?
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Разходи ( преди 1 година )
    Разходи. Това си е за българските пътища само едно такова ти трябва и да мине един с едно ключе така отстрани.
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 1 година )
    Разходите по колата колкото и да са, все тая! Не е за всеки тази кола и толкова. Обаче гумите защо да не можете да ги изтъркате за норматив? На това животно като му дадеш газ така ще върти гумите, че ако не пуснеш газта първата и направиш няколко дрифта по пистата и гумата си заминава. Само за сравнение - братовчед ми си купува стари, евтини гуми за едно шоу с приличен грайфер и ги прави на нищо за 15 минути. Тук ми говорите за 3300 километра. Предостатъчни са, за да се пръснат гумите!
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Към ловджията ( преди 1 година )
    Баце, нема такъв като тебе. Бегай я тая класа ...
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    wane ( преди 1 година )
    Четох оригиналната статия и той твърди, че седмичните му пътувания са били по към 1000км поне първите години, докато лично се е занимавал с даването под наем по писти. И на мен ми се вижда бая, особено като се има предвид, че в Англия тия събития не се случват целогодишно (карал съм такива коли, мисля че дори въпросното Murcielago съм го виждал на едно от събитията). Гуми да е сменял на 3500км също звучи предилено, макар да е съвсем възможно ако 2-300 от тия км са на писта.
  • #5
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Статията е доста противоречива Като се започне от там, че не е за 13 а за 9 години. Все пак последните 4 години не е карана а възстановявана от катастрофа. Плюс това възстановяването би трябвало да е за сметка на застрахованеля. Данъците за колата и разходите за гориво и гуми трябва да са минавали като фирмени разходи, тоест спестили са му данък печалба на същата стойност. Иначе излиза че тази кола за 9 години е изминала 420000км. което прави около 47000км. на година или средно по 130км. на ден. Което си е доста каране. Но не достатъчно за 14 комплекта гуми на година. Излиза че на всеки 3300км. е сменял комплект гуми. Което означава душманско каране с много газ-спирачка.
  • #4
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Ловджията ( преди 1 година )
    По-добре ще ми е да си карам G класата у балкано и тия да си гледат работата!!!