Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Германците обръщат гръб на дизела

Растат продажбите на електромобили, на FIAT и на Dacia

Германците обръщат гръб на дизела

Продажбите на нови автомобили през април в Германия спаднаха с 8%, а анализаторите обясняват това с факта, че купувачите не искат дизели и през месеца е имало по-малко работни дни. Повечето масови марки записват спад в продажбите, като изключение правят FIAT, Dacia, Toyota и SEAT.

Германците обръщат гръб на дизела

Продажбите в Германия през април са 290 697 единици, като спадът при дизелите е 19%. Това съвпадна с политическите дискусии дали дизелите да не получат забрана да влизат в центровете на градовете или пък по-старите мотори да претърпят модернизация, за да отделят по-малко вредни вещества.

Така делът на дизеловите автомобили през април се сви до 41%, този на бензиновите остана непроменен – 55,9%, а ръст бележат продажбите на електромобили.

„Делът на дизелите най-вероятно ще продължи да намалява и през следващите месеци и години, тъй като дискусията за дизеловите автомобили и различните ограничения и забрани, които се готвят за тях, няма да спре”, прогнозира Петер Фус, старши партньор и анализатор в Ernst & Young Германия.

Пазарният лидер в Германия Volkswagen Group отчете спад при всички свои марки без SEAT, което се дължи основно на премиерата на испанския SUV Ateca. Продажбите на SEAT са нараснали с 3,1 процента. При VW спадът е 13%, при Audi е 10%, при Porsche е 20%, а при Skoda – 8,6%.

Германците обръщат гръб на дизела

Германските премиум марки също продават по-малко – при Mercedes продажбите падат с 10%, а при BMW – с 14%. При Ford спадът също е 14 процента, а при Ford – 6,8%.

Големият победител за април е FIAT с ръст от 25%, следват Dacia с 21% увеличение на продажбите и Toyota с 12%.

Тагове: fiat dacia
0 от 500
  • #15
    10 rate up comment 1 rate down comment
    GTE ( преди 1 година )
    Освен основния минус на дизела - екологията, други сериозни недостатъци са: 1/ карането на къси разстояния скапва ФАП 2/ зимно време му трябва повече време, за да тръгне парно, което и без това е по-слабо от това на бензините 3/ двигателя е по-комплициран и скъп за подръжка, като остарее, а и с нашата нафта не сие е работа направо 4/ доста по-шумен е и склонен към вибрации 5/ по-тежък е като двигател и съответно окачването е по-натоварено
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    ex-dizel ( преди 1 година )
    Дизелите ще са актуални поне още 10години, в БГ доста повече. Все още е безопасно да се купи и нов такъв - цената му ще почне да пада, но доста по-нататък. Обикновено тези които си купуват нови коли не мислят за ги карат 20години :) За съжаление в България последно ще изчезнат, а даже вероятно и ще се съберат старите дизеляци от цяла европа, където няма да ги искат вече или ще са забранени дори.
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами тогава всички германски фирми развиват дизела и то доста приоритетно? Вижте им излизащите модели за 2017, половината мотори са дизелови. Не съм фен на дизела, и на бензина също, но има голямо разминаване.
  • #12
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Дизел, дизел юбер алез явно не върви вече. Жалко, сега ще нацутат всичкия дизеляв скраб на нас. Да се тровим на воля.
  • #11
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До долния ***.Дреме им на Фиат за пазара в Ислямски ***-Дойчланд!!!Явно обаче вече и там почват да разбират от коли на нормални цени.
  • #10
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Големият победител за април е FIAT с ръст от 25%, следват Dacia с 21% увеличение на продажбите и Toyota с 12%."" Мда, вече вместо по 2 000 броя месечно, продават по 2 200 Машаала!!!
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Край ( преди 1 година )
    Бе те и Меркел още я избират нищо че света ги задмина.
  • #8
    14 rate up comment 11 rate down comment
    ДО тоя под мен ( преди 1 година )
    "Германските премиум марки също продават по-малко – при Mercedes продажбите падат с 10%, а при BMW – с 14%. При Ford спадът също е 14 процента, а при Ford – 6,8%. Големият победител за април е FIAT с ръст от 25%, следват Dacia с 21% увеличение на продажбите и Toyota с 12%." Както виждаш дори германците предпочитат да инвестират в японска техника, в случая Тойота! :)
  • #7
    6 rate up comment 34 rate down comment
    АУ ( преди 1 година )
    Ей,смотльовци,явно карате някакви японски или южнокорейски дървета и плоюете по немските марки -щото гроздето е кисело ,а ?
  • #6
    49 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И кво стана сега? Десетилетия лъгаха и тровиха хората, а сега запяха друга песен. До онзи ден отричаха хибридите и електромобилите, а сега тръгнали и те барабар Петко с мъжете. Вижте им само наглостта! Ако не беше дизелгейт и до сега да ни налагаха дизелите както го правеха. Добре, че бяха хАмериканците да им сритат малко дебелите немски з@дници, че да им уврат кухите немски лейки,които им служат за глава. А ще си признаят ли,че са грешили?Сигурно колкото баба Изперкел си признава за „бежанците“