Германия е против някои основни моменти в предлаганите нови европейски правила за тестване на автомобилите за вредни емисии, съобщава Reuters, позовавайки се на официален документ на Европейската комисия.
Нашумелият Дизелгейт - разкритието, че Volkswagen е ползвал специален софтуер, за да заблуждава тестовете за вредни емисии в САЩ - насочи вниманието и към твърде разтегливите европейски процедури за тестване. Затова експерти на Еврокомисията разработиха нови процедури, които би трябвало да дават доста по-близки резултати до показваните в реалния живот.
Писмената позиция на германското правителство по тези нови процедури обаче категорично възразява срещу две от ключовите реформи.
Едната предвижда занапред тестовете да се провеждат от правителствата вместо от частни лаборатории, и да се плащат от бюджета, а не от автомобилните производители. Досега производителите бяха основни клиенти и източници на доходи за лабораториите, което хвърляше сянка върху безпристрастността на последните.
Предложението допуска правителствата да вземат такса от производителите за тестването, така че то да не е за сметка на данъкоплатците, но между лабораториите и автомобилните компании да няма директна връзка. Германското правителство обаче е категорично против това предложение и настоява да се запази досегашната схема, като за обективността на резултатите просто да се предвидят повече последващи проверки.
Според германската позиция не е необходимо да се променя изцяло философията на тестовете, а само да се въведат повече последващи контролни проверки
Втората идея на ЕК, срещу която германците са твърдо против, е Брюксел да получи правомощия да глобява автомобилните компании, когато ги уличи в манипулиране на тестовете. Предлаганата глоба е в размер 30 000 на автомобил, което при сегашните обеми на производство би могло да доведе до внушителни суми.
Вместо това германската страна предлага да се въведе ротационен принцип между лабораториите, които извършват тестовете, и да се подменя персоналът им по средата на изпитанията.
Както отбелязва AN-Europe, Германия не е единствената държава, която бави или саботира новите режими на тестване. Почти всички други страни със значимо автомобилно производство имат сходни позиции, начело с Италия, Франция и Испания.