IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия саботира новите тестове за емисии

Берлин настоява изпитанията и занапред да се правят в частни лаборатории и е против да има глоби за производителите

Германия саботира новите тестове за емисии

Германия е против някои основни моменти в предлаганите нови европейски правила за тестване на автомобилите за вредни емисии, съобщава Reuters, позовавайки се на официален документ на Европейската комисия.

Германия саботира новите тестове за емисии

Нашумелият Дизелгейт - разкритието, че Volkswagen е ползвал специален софтуер, за да заблуждава тестовете за вредни емисии в САЩ - насочи вниманието и към твърде разтегливите европейски процедури за тестване. Затова експерти на Еврокомисията разработиха нови процедури, които би трябвало да дават доста по-близки резултати до показваните в реалния живот.

Писмената позиция на германското правителство по тези нови процедури обаче категорично възразява срещу две от ключовите реформи.

Едната предвижда занапред тестовете да се провеждат от правителствата вместо от частни лаборатории, и да се плащат от бюджета, а не от автомобилните производители. Досега производителите бяха основни клиенти и източници на доходи за лабораториите, което хвърляше сянка върху безпристрастността на последните.

Предложението допуска правителствата да вземат такса от производителите за тестването, така че то да не е за сметка на данъкоплатците, но между лабораториите и автомобилните компании да няма директна връзка. Германското правителство обаче е категорично против това предложение и настоява да се запази досегашната схема, като за обективността на резултатите просто да се предвидят повече последващи проверки.

Германия саботира новите тестове за емисии
Според германската позиция не е необходимо да се променя изцяло философията на тестовете, а само да се въведат повече последващи контролни проверки

Втората идея на ЕК, срещу която германците са твърдо против, е Брюксел да получи правомощия да глобява автомобилните компании, когато ги уличи в манипулиране на тестовете. Предлаганата глоба е в размер 30 000 на автомобил, което при сегашните обеми на производство би могло да доведе до внушителни суми. 

Вместо това германската страна предлага да се въведе ротационен принцип между лабораториите, които извършват тестовете, и да се подменя персоналът им по средата на изпитанията.

Както отбелязва AN-Europe, Германия не е единствената държава, която бави или саботира новите режими на тестване. Почти всички други страни със значимо автомобилно производство имат сходни позиции, начело с Италия, Франция и Испания.
 

Тагове: daimler mercedes volkswagen
0 от 500
  • #17
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Защото собствениците на коли са обикновени хора а другите които си изброил са с лобита където трябва
  • #16
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    а кога ще има глоби за замърсяващите производства, като заводи, тецове и т.н които също лъжат за това какво изхвърлят в атмосферата ?а за камионите и автобусите ?ами за корабите ?на фона на тия замърсителите , колите са капка в морето ама си мълчат за тях - що ?"
  • #15
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Швабен зи каскен каквото е за едните такова ще е и за другите помисли с лоения си мозък
  • #14
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мдаам. Децата. Ама нали и аптеките трябва да продават.
  • #13
    17 rate up comment 11 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    Ха-ха, ама разбира се че лоените мозъци ще са против. Всичкото им автомобилостроене ще отиде в историята поради технологична изостаналост водеща до невъзможност да покрият каквито и да е реални стандарти за вредни емисии. Големият проблем е че има голямо количество *** съгласни децата ни да дишат токсичните им отпадъци, само и само за да не се гътнела европейката "икономика". С тези темпове след 20 години сигурно и Северна Корея ще изпревари Европа технологично.
  • #12
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Реален трафик? Колко ти е средната скорост градско... защото моята е между 16 и 21км/ч по един и същи маршрут в реалния трафик. Който минава по Гешов в София сутрин и вечер знае какво имам предвид. И двете са реален трафик но в единия случай дневно колата работи на място в задръствания половин час, другия ден 15 мин. Как реален трафик? :)
  • #11
    25 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Проблемът е, че при всички има отклонения, но никой освен Бokлykвaген не заблуждава стендовете умишлено.Едно е да превишаваш нормите, друго е УМИШЛЕНО да изключваш газопречиастването и УМИШЛЕНО за инсталираш софуер, който да заблуждава органите.Това го има САМО при Бokлykвaген
  • #10
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пак половинчати мерки от ЕС.Какви са тия замервания в частни лаборатории?Трябва да се измерва в реален трафик,а не в лаборатория.Пълниш резервоара на бензиностанцията,палиш и тръгваш.Така се мери реален разход и вредни емисии.То щото все в лаборатории мерят затова каталожния разход нема нищо общо с реалния.Всеки кара навън в трафика,а не в лабораторията.
  • #9
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    До долния: ФВ опитаха да въвлекат в калта още производители, но при някои вместо да избодат очи - изписаха вежди. Например Опелите ги оправдаха по всички подозрения и се оказаха съвсем честни. Не всички са лъжци ми е мисълта.
  • #8
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В крайна сметка новите еко норми и регулации са неизбежни. Тук покрепям ЕК.Фенщината по марки не играе.