Да ни прощават мотоциклетистите, но ние открай време си знаем, че две колела не са достатъчни. А ако се съди по печалната история на машини като Reliant Robin, и с три не е кой знае колко по-добре. Какво се случва обаче, ако сметнете, че и четири са малко? Британското издание Auto Express се опитва да отговори на този въпрос, селектирайки най-добрите автомобили с по шест и повече колела в историята.
Най-интересните коли с повече от 4 колела (ГАЛЕРИЯ):
Tyrrell P34
Това е без съмнение една от най-странните коли в историята на Формула 1 със своите гигантски задни колела и два чифта миниатюрни предни. Дори и за 70-те години, епоха на всякакви налудничави гледки, това бе шокираща кола. Дебютира в шампионата през 1976, като теорията бе, че двата чифта предни колела ще намалят недозавиването и ще подобрят сцеплението. В Гран при на Швеция двата болида на "Тирел", управлявани от Джоди Шектър и Патрик Депайе, завършиха първи и втори, изпреварвайки Лауда с "Ферари". Но Шектър по-късно си призна, че колата била "пълен боклук".
Това е без съмнение една от най-странните коли в историята на Формула 1 със своите гигантски задни колела и два чифта миниатюрни предни. Дори и за 70-те години, епоха на всякакви налудничави гледки, това бе шокираща кола. Дебютира в шампионата през 1976, като теорията бе, че двата чифта предни колела ще намалят недозавиването и ще подобрят сцеплението. В Гран при на Швеция двата болида на "Тирел", управлявани от Джоди Шектър и Патрик Депайе, завършиха първи и втори, изпреварвайки Лауда с "Ферари". Но Шектър по-късно си призна, че колата била "пълен боклук".