IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Когато 4х4 е прекалено малко

От Формула 1 до арабската пустиня: най-удивителните 6-колесни автомобили в света

Когато 4х4 е прекалено малко

Да ни прощават мотоциклетистите, но ние открай време си знаем, че две колела не са достатъчни. А ако се съди по печалната история на машини като Reliant Robin, и с три не е кой знае колко по-добре. Какво се случва обаче, ако сметнете, че и четири са малко? Британското издание Auto Express се опитва да отговори на този въпрос, селектирайки най-добрите автомобили с по шест колела в историята.


Land Rover Defender Flying Huntsman

Когато 4х4 е прекалено малко

Модата на 6-колесните офроудъри бе наложена от подчератно платежоспособните клиенти от Арабския полуостров. Изтъкнат представител на тази категория е този Flying Huntsman - базата на Defender, доработена от маниаците от Kahn Design. Шасито е удължено с цели 40 см, а задвижването е поверено на 6.2-литров V8 от General Motors, който без особени напъни изкарва 500 конски сили. Цената: около четвърт милион евро, зависи от екстрите.


Hennessey VelociRaptor

Когато 4х4 е прекалено малко

Философията на тексаския тунер Hennessey е да вземе нещо бързо или голямо и да го направи още по-бързо или по-голямо. Не е изключение и този Ford F-150 Raptor. Това е най-продаваният модел автомобил в Америка, но с тази конкретна кола няма опасност да се слеете с тълпата. Освен с очевадните 6 колела, тя изпъква и с 20-цоловите джанти, блокировката на двете задни оси, изцяло промененото окачване и специално пригодения за нея интериор. Цената доближава 300 000 евро.


Tyrrell P34

Когато 4х4 е прекалено малко

Това е без съмнение една от най-странните коли в историята на Формула 1 със своите гигантски задни колела и два чифта миниатюрни предни. Дори и за 70-те години, епоха на всякакви налудничави гледки, това бе шокираща кола. Дебютира в шампионата през 1976, като теорията бе, че двата чифта предни колела ще намалят недозавиването и ще подобрят сцеплението. В Гран при на Швеция двата болида на "Тирел", управлявани от Джоди Шектър и Патрик Депайе, завършиха първи и втори, изпреварвайки Лауда с "Ферари". Но Шектър по-късно си призна, че колата била "пълен боклук".


Panther 6

Когато 4х4 е прекалено малко

Влиянието на болида на "Тирел" несъмнено е помогнало и за появата на Panther 6 - суперавтомобил, представен през 1977. Двигателят - 8.2-литров V8 от Cadillac с 600 конски сили - на теория трябваше да развива 330 км/ч. Оборудването включваше телефони във всяка от вратите и телевизор в централната конзола. А цената, 40 000 лири, беше с около 40% по-висока от тази на най-скъпите Ferrari и Lamboghini от онази епоха.


Covini C6W

Когато 4х4 е прекалено малко

Тази машина, появила се през 2004, на свой ред е вдъхновена от Panther 6. Двигателят тук е доста по-съвременен - 4.2-литров V8 от Audi с 440 конски сили. Като добавим към това доста ниското тегло (1200 кг), става ясно защо на Фестивала на скоростта в Гудууд прототипът скри шапката на доста конвенционални суперколи. Не е известно колко бройки са били построени и колко съществуват до днес.


Mercedes-AMG G 63 6x6

Когато 4х4 е прекалено малко

Този G 63 6x6 е най-големият офроудър, създаван от германската компания, с дължина от почти 5.90 метра и тегло доста над трите тона. Звучи като мечтата на арабски шейх, но в действителност колата е разработена за нуждите на австралийската армия - макар и с доста по-практичен дизелов двигател. Арабските клиенти получават вместо това 5.5-литров V8 от AMG с 540 коня, който разпределя въртящия момент между трите оси в съотношение 30:40:30.


Авторос Шаман

Когато 4х4 е прекалено малко

Естествено, никъде не е речено, че трябва да се задоволявате с 6 колела. Руската компания "Авторос" например не се е, и в резултат нейният Шаман има рядко срещаното в цивилния живот задвижване 8х8. Машината тежи почти 5 тона, дълга е 6.30 метра и е предвидена за тежък - в руския смисъл на "тежък" - офроуд. Затова и двигателят не е пистово чудовище, а 3-литров турбодизел от Iveco със 180 коня - муден, но силен в тегленето. Можете даже да монтирате пропелер, с който да плавате в реки и езера.

 

0 от 500
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Руснаците какви ли не чудовищни машини конструират само и само да не им се налага да построят пътища...
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Roadrunner ( преди 2 години )
    ако не бъркам, конструкцията на тоя тирел май беше такава, че създаваше доста по-малко съпротивление, тъй като се получаваше подобие на въздушна възглавница отдолу, и макар че били по-бързи, ФИА ги сметнала за много рискови откъм стабилност и ги беше забранила? Някой помни ли