IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Премиум модели от „народните” марки

Шест автомобила, които се опитаха да променят статуквото

Премиум модели от „народните” марки

Луксът при автомобилите не е само Mercedes, Rolls-Royce или Bentley. Някога дори производители на масови модели предлагаха машини от такъв тип. Ето 6 автомобила, които спокойно могат да бъда определени като „премиум”, но бяха произведени от „народни” марки. И затова така и не бяха оценени по достойнство от купувачите.

Opel Senator

Премиум модели от „народните” марки

Първото поколение на Senator бе сравнявано в медиите с флагманите на „Голямата германска тройка”. Второто обаче беще още по-впечатляващо. Това е Senator B, който се произвежда от 1987 до 1993. Още при излизането си пазара машината предлагаше климатик, круиз-контрол, борд-компютър и модерно окачване.

Премиум модели от „народните” марки

Най-ценни и най-редки са екземплярите, подготвени съвместно с ателието Irmscher. Те се отличават с кожен салон, а също така и с мощен 4,0-литров двигател с 272 к.с. С него Senator B ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди и развива максимална скорост от 250 км/ч.

Rover 800

Премиум модели от „народните” марки

Най-луксозните модели на британците бяха представени в периода, в който компанията си сътрудничеше с Honda. Това беше серията 800, включваща представителен седан, купе и лифтбек. В основата на модела е Honda/Acura Legend, като той се произвежда през периода 1988-1998 г.

Премиум модели от „народните” марки

Луксозният Rover 800 е направен в типичния британски стил – много дърво и кожа, както и много електроника, която не е особено надеждна. Залага се на двигатели на Rover и Honda, в това число и дизели. Във Великобритания моделът е доста търсен, като достойно се конкурира с  BMW и Mercedes.

Citroen C6

Премиум модели от „народните” марки

Разбира се, C6 съвсем не е първият автомобил от премиум-клас за Citroen (нека си спомним CX и XM), но такъв лукс като при C6 не е предлагал нито един модел на френската марка. В салона има комбинация от скъпа кожа и дърво, а в оборудването са включени най-модерните по това време електронни системи. Към това трябва да добавим легендарното окачване, което прави колата перфектна за дълги пътувания.

Премиум модели от „народните” марки

Двигателите на C6 са най-различни – под капака са поставяни както V6 мотори, така и и 4-цилиндрови турбодизели. През периода 2005-2014 г. от модела са произведени около 24 000 бройки. В Китай от 2016 г. се предлага и второ поколение на модела, но то няма почти нищо общо с оригинала.

Renault Safrane


Премиум модели от „народните” марки

Моделът Safrane сменя Renault 25 през 1992 г., като предлага не само разкош, но и удобство. Благодарение на окачването в него без проблем удобно пътуват петима души (това се отнася за версията Biturbo – на снимките). Тя е една от най-бързите серийни машини в света по това време, като развива 260 км/ч.

Премиум модели от „народните” марки

В оборудването на топ-версиите на Safrane влизат двузонов климатик, скъпа и модерна аудиосистема, електрически настройки на предните и задните седалки, борд-компютър с гласово управление, както и навигация. На мястото на Safrane идва Vel Satis, който въпреки впечатляващия си външен вид, не е толкова интересен технически.

Daweoo Chairman

Премиум модели от „народните” марки

„Детето” на SsangYong и Daewoo всъщност е разработено изцяло под контрола на компанията Mercedes. То представлява напълно модернизирана E-Class (W124), като сменя на конвейра седана Arcadia, който се прави по лиценз на компанията Honda.

Премиум модели от „народните” марки

Флагманът на корейците се произвежда през периода 1998-2001 г. Технически той е близък до E320, като разчита на същия 3,2-литров двигател с 220 к.с. и 320 Нм и на 4-степенната автоматична скоростна кутия на Mercedes. Седанът ускорява от 0 до 100км/ч за 8,5 секунди и развива до 230 км/ч. В салона има двузонов климатик и навигация.

Volkswagen Phaeton

Премиум модели от „народните” марки

Phaeton е най-големият парадокс в историята на компанията Volkswagen. Той е създаден като конкурент на BMW 7-Series, но така и не успява да стане популярен. В същото време пуснатият малко по-късно Touareg успява успешно да се справи с BMW X5. Според мнозина именно Phaeton е най-недооцененият автомобил в историята на марката.

Премиум модели от „народните” марки

Седанът се произвежда от 2002 до 2016 г., като се ползваше с популярност най-вече в Китай. Във Volkswagen се надвяваха да пуснат втората генерация на модела до края на 2017 г., но „Дизелгейт” промени тези планове, тъй като се наложи свиване на разходите.

Снимки: Производителите
 

0 от 500
  • #12
    17 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Ауди, след 2000 година влизат при Мерц и БМВ на върха, и то поради това, че ФВ ги купува и инвестива именно в развитие за да се конглокира с МЕрц и БМВ. Също имат много агресиван реклама и т.н. Преди това с ауди v8, v9 и всякъкви други се опитват да се конглокират с премиум марките, но са просто един от многото поризводители по това време, борещи да оцелеят и спечелят пазарен дял. Та в тяхната исория, те са преминали през 4 различни компании, като едната дори е била собственост на Даймлер.
  • #11
    28 rate up comment 1 rate down comment
    Альо, хлапетата ... ( преди 2 години )
    През 70-те и началото на 80-те години луксът в Германия се казваше Мерцедес и някои модели на Опел като посочения Сенатор, но освен това и Адмирал, Комодор и т.н. БМВ беше спортна екзотика , а 4-те нули никой не ги бръснеше и за слива ...
  • #10
    21 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    А?луди !!!!!
  • #9
    26 rate up comment 9 rate down comment
    xexe ( преди 2 години )
    А бе стига глупости за Ауди V8 чували ли сте 96-та то 94-та излиза А8!Айде легайте да спите!
  • #8
    31 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Абсолютно! Още пазя един брой от АвтоТруд от 1996г., в който има статия за големия дуел между двата немски премиум бранда - БМВ и Мерцедес... и толкоз :) Някъде чак след 2000г. Ауди вече си бяха въобразили нещо.
  • #7
    38 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Първото поколение на Senator бе сравнявано в медиите с флагманите на „Голямата германска тройка”. Второто обаче беще още по-впечатляващо. Това е Senator B, който се произвежда от 1987 до 1993. Ъъъъъ ма верно ли?Голямата германска тогава беше двойка, защото никой не беше чувал за четирите нули.
  • #6
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    И още нещо за Phaeton - сглобява се ръчно и има повече общо с Bentley отколкото с другите модели на VW. По вълнуващ външен вид (ъс сигурност щеше да му донесе повече успехи, но явно са се целили в по консервативните хора които обаче си държат на 7er, S, A8 и т.н.
  • #5
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Volkswagen Phaeton е страхотен автомобил но VW нямат нужда от него, имат си Ауди Бентли и Порше както и да го кръстят луксозен VW няма да има добри продажби
  • #4
    29 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    спокойно Фаетона ще го бъде съвсем скоро тази технология и опит , които имат ще им послужи и дано са си взели поуки с маркетинга за новата супер лимузина !
  • #3
    32 rate up comment 7 rate down comment
    До zoom in ( преди 2 години )
    Цената от 160 хилки беше направо абсурдна! За 100-120 мах ок. Ама кой ще плати 160 за VW