Всеки може да си направи класация на най-великите автомобили - но колегите от британското издание Auto Express са решили да подходят малко по-професионално към тази задача. За да определят 50-те най-добри британски коли в историята, те са повикали на помощ доста авторитетно жури - състоящо се от най-влиятелните им сънародници по върховете на автомобилната индустрия.
Нито един модел на Rolls-Royce или Bentley не успя да попадне в Топ 15 на класацията, което ни се вижда странно. Но пък имената на журито са достатъчно гръмки
В списъка са директорът на BMW по продажбите Иън Робъртсън (вижте интервюто му за "КОЛЕЛА"), главният изпълнителен директор на Citroen Линда Джаксън, шефът на Aston Martin Анди Палмър, шефът на McLaren Майк Флюит, директорът по продажбите на Jaguar Land Rover Анди Гос (разговора ни с него можете да видите тук), вицепрезидентът на Buick Дънкан Олдред и още няколко имена от тази величина. С общи усилия те селектираха 50-те най-забележителни творения на британското автомобилостроене (сред които по неведоми причини попада и Opel Kadett). Ние ви предлагаме Топ 15 от списъка.
15-те най-велики британски автомобила в историята (ГАЛЕРИЯ):
През 60-те Хенри Форд преговаря с Енцо Ферари да откупи компанията му и двамата са си стиснали ръцете, но в последния момент Енцо се извърта и отменя сделката. Вбесеният Хенри възлага на британските си инженери да създадат спортна кола, която да натрие носа на италианците. След пръскането на колосална сума и няколко първоначални неуспеха, към проекта е привлечен американецът Карол Шелби - и GT40 скоро сред това печели Льо Ман в четири последователни години.