IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda 6 / Мазда 6

+ много надеждна, икономична, добра каросерия, прецизен волан, евтина поддръжка- облегалките на предните седалки са къси , еърбега за придружителя до водача не може да бъде деактивиран

Mazda 6 / Мазда 6
История на модела:

06/02 – поява на наследника на Mazda 626 по познатия ни начин: в три варианта – като лимузина с четири и пет врати и като комби ( също така със задвижване и на четирите колела). Бензинови двигатели: 1,8 ( 88 kW/120 к.с.) 2,0 (104 kW/141 к.с.) и 2,3 (122 kW/166 к.с.); освен това 2,0-литров дизелов двигател с 89 kW/121 к.с. и 100 kW/136 к.с.

06/2004 – нов вариант на модела: Mazda 6 MPS 2.3 DISI, турбодвигател с директно впръскване на бензин ( 191 kW/260 к.с.)

06/2005 – модификация на модела

10/2005 – всички дизелови агрегати вече се произвеждат с филтър за твърди частици



Респект ! Към високата надеждност Mazda 6 ви предлага и подходящия дизайн

Няма вече и следа от прашасалата Mazda 626 на баща ви. Дръзкият дизайн на Mazda 6 наподобява по-скоро динамиката на италианската Аlfa и прави автомобила да изглежда по-малък, отколкото е в действителност.

Комби-моделът е най-дълъг със своите 4,70 м. и отвътре си е просторен, както подобава. Късите облегалки на предните седалки обаче помрачават малко общото впечатление. Добро е изпълнението на шасито, което позволява комфортно движение както по модерните аутобани, така и на по-грапави настилки и неравни повърхности. Един малък недостатък е, че ESP-системата се предлага серийно едва от 2004 г.

При двигателите дилемата звучи по следния начин: да си взема ли един приятен, но не особено мощен, бензинов двигател или да предпочета един по-силен, но и по-груб дизел? Като теглим чертата, от финансова гледна точка, май е по-добре да изберете 1,8-литровия бензинов мотор, който крие в себе си достатъчно мощ, за да се чувствате добре на пътя.

2,3-литровия бензинов бързо губи от себестойността си, а що се отнася до дизеловите агрегати, там за предпочитане е вариантът със 121 к.с., който е значително по-евтин, но не е много по-слаб или по-бавен от варианта със 100 kW/136 к.с

Най-често срещани повреди:

През тези пет години от появата на Mazda 6 на пазара, повреди са възниквали само спорадично.

Датчици: стрелката за резервоара понякога не показва точно нивото на горивото, поради което, при лош късмет, може да ви се наложи да спрете и да изчакате помощ насред пътя.

Повиквания в сервизите на компанията: моторът гасне (03/2003 г.), датчикът за спирачната течност не функционира правилно ( 03/2003 г.), уплътняването на впръсквачите за гориво не е добро ( 07/2004 г.), защитата срещу нагряване на резервоара за гориво не е качествена (07/04)

Ако имате опит с Mazda 6 коментирайте публикацията .
0 от 500
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Пепо ( преди 16 години )
    С чиста съвест мога да си позволя коментар за Mazda 6, просто защото от 4 год. и половина карам тази кола и както се казва ми е "залепнала за гърба", тъй като не слизам от нея. Трябва да направя едно уточнение обаче, аз карам вариант на колата за USA, тъй като живея тук. Купих колата чисто нова, на изплащане за 5 години, остават ми още 7 месеца докато я изплатя напълно. Карам модификация с шифтроник, автоматична скоростна кутия съответно и мога да дам само добри отзиви. Колата е вече на 88 000 мили или около 135000 км., нямал съм абсолютно никакви проблеми с нея. Двигателя е 2.5, шестцилиндров, изключително динамичен, возенето и управлението също са от класа, а най-завладяващото в тази кола е класическия спортен дизайн, който е с уникални пропорции за седан в масовия сегмент тук в USA. Радвам се, че колата получава добри отзиви и в България и искрено се надявам да става все по-достъпна за българите, защото наистина си заслужава в сравнение с много автомобили от конкурентните марки. Само искам да добавя и още нещо интересно. Тъй като вече наближавам точката,в която може би трябва да сменя колата с нова, а и свърявам с изплащането на тази, която карам в момента, направих едно предварително проучване за себе си, което да ме ориентира към каква марка и какъв модел да се насоча. Извода за мен е, че поне тук в US Mazda 6 все още е изключително конкурентно-способен автомобил, като имаме предвид качеството и дизайна на колата, забележителното е, че концепцията на колата е близо 5 годишна вече, но явно много сполучлива.
  • #11
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Pepi ( преди 16 години )
    Човек трябва да има възможност да управлява този автомобил, за да се убеди, че е страхотен във всяко едно отношение. Лесен за управление, комфортен, почти безшумен двигател, удобно разположение на уредите....какво повече. И както казват "любов от втори поглед". Да не забравяме, че японците не щадят екстрите и те присъстват навсякъде. С една дума щастлив съм, че притежавам този автомобил. И нека сме по-внимателни на пътя!
  • #10
    5 rate up comment 12 rate down comment
    istinata ( преди 16 години )
    ВНИМАНИЕ: Повиквания в сервизите на компанията: моторът гасне ( 03/2003 г.), датчикът за спирачната течност не функционира правилно ( 03/2003 г.), уплътняването на впръсквачите за гориво не е добро ( 07/2004 г.), защитата срещу нагряване на резервоара за гориво не е качествена (07/04)??????? ИЗВИНЕТЕЕЕЕЕ!!!???!!! за какво точно качество говорим?!? ако това беше написано за някоя друга марка всички щяхте да ревнете: БОКЛУУУУУК!!!
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Deko ( преди 16 години )
    Здравейте господа, имам Мазда 626 DITD 2000 г, мисля че е 90 к.с. Много уравновесен автомобил, изключително икономичен (5/6/6) и надежден. Много стабилен в управлението и на завой. Сложих зимни гуми Fulda Cristal Motrero - просто невероятна комбинация. Имам само една забележка (не знам да ли и при другите колеги е така): има чувството, че спирачките са малко слабички за такъв динамичен мотор! Успех на всички. Маздата много се харесва на супругата ми, веднага я нарече Лястовичка (заради емблемата).
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Rossa ( преди 16 години )
    Карам автомобил MAZDA 626 TD2.0GE модел 1994г. от 2004г. Независимо от ремонтите които се наложи да и правя съм доволен от него въпреки, мненията на всички сервизни техници почти през които е минала, че е много крив автомобил за ремонт, което донякъде като гледам подребата на мотора май е вярно. За сметка на това има добра маневренност, много добре се държи на пътя и като отремонтирахме спирачките сега е пушка при спиране, независимо че няма дори ABS. От както имам този автомобил съм фен на MAZDA и когато имам възможност, пак ще си купя тази марка и модела наследник MAZDA 6 имайки предвид това което съм прочели и чул за нея.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    dr.Kurtev ( преди 16 години )
    dano da e viarno vsi4ko!Az sam o6te na 3oookm.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    viki ( преди 16 години )
    Карам Мазда 626 произведена 2000 година.2,0 кубика, 116 коня,бензин.Страхотен автомобил във всяко едно отношение.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    коко ( преди 16 години )
    Карах 3 години Mazda6 до 100 000 км и съм много доволен. Имах малко проблеми с горивото, но след като минах на гръцки дизел всичко улегна.Сега карам Хонда СRV, но Маздата ми липсва и ще видя новия модел, който изглежда супер на снимките.Също е вярно,че датчикът на горивото не показва винаги вярно.Вярно, че много от нещата са същите като с Мондеото, но разликата между колите е огоромна.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Asen ( преди 16 години )
    tuka sum suglasen s vsi4ki komentari bez tozi na Rori. Kak moje6 da sravnqva6 GM s Mazda? Mazdata e mnogo po-gotina za karane a i na vsqkade moje6 da i nameri6 serviz ako stane ne6to, a i 6te bude evtino.Dokato pri GM trqbva da tursi6 specialen serviz i 6te ti oderat kojata. Taka 4e ako vi trqbva sravnitelno evtin semeen avtomobil zemete si MAZDA 6 a ne nqkvo tupo GM
  • #3
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Rori ( преди 16 години )
    Tova ne e Japanis car,a Ford.Vsi4ko po neia e Ford,kakto i motora.Taka,4e svali shapka na Ford.Az pak imam Pontiac G6 i sam ubeden,4e e povece fun za karane otkolkoto Mazda 6,zastoto predi da go vzema minah test drive.A za 08-09 ste bade Chevy Malibu.Pro4etete malko Motor Trend i ste razberete za novite modeli s koito GM ste dominira na pazara s ka4estvo i dizain!