IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрият Volkswagen! Но не можете да си го купите

Концептът BlueSport така и не се появи в серийно производство

Най-добрият Volkswagen! Но не можете да си го купите

Средно разположение на двигателя. Мощен и икономичен дизелов мотор. Чист и привлекателен дизайн. Тегло от 1180 кг. Всичко това е събрано в един автомобил, който го няма на пазара. И най-вероятно никога няма да се появи в серийното производство, въпреки че все още има, макар и минимални, шансове за това.

Най-добрият Volkswagen! Но не можете да си го купите

Става дума за концептуалния Volkswagen BlueSport, който има и още редица положителни качества. Като цяло идеята за него повтаря това, за което мнозина фенове на автомобилите мечтаят. Той трябва да бъде спортна кола със средно разположение на двигателя, конкурираща се с Porsche Boxter, но на по-ниска цена. А най-важното – тя разчита на дизелов мотор.

В интерес на истината появата на автомобила на салона в Детройт през 2009 г. предизвика противоречиви реакции. Създаденият от дизайнера Краус Бишоф и неговия екип роудстър получава най-добрите черти от последните модели на Volkswagen и Audi.

Още тогава започват разговорите за евентуалното пускане на модела в серийно производство, но това така и не става. Проблемът е, че Volkswagen не може да състави бизнес-план за успешен дизелов спортен автомобил. Просто такива коли трудно се продават, а и икономическата обстановка по това време не е особено позитивна.

Най-добрият Volkswagen! Но не можете да си го купите

Въпреки това през 2011 г. BlueSport е доста близо до излизането си в серия. В последния момент обаче ръководството на Volkswagen AG се отказва от проекта, като е замразена и паралелната версия на автомобила, която трябва да се появи под марката Audi.

Големият проблем отново е именно пазарът. За да бъде успешен подобен автомобил, той трябва да се продава в годишен тираж от 40 000 – 50 000 бройки. В сегмента на достъпните роудстъри обаче има един господар – Mazda, на която принадлежи около 80 % на пазарния дял. И във VAG решават, че за част от останалите 20% просто не си заслужава да се рискува.

Самият автомобил е оборудван с 2,0-литров TDI мотор с 4 цилиндъра, развиващ 180 к.с. и 350 Нм въртящ момент. Той е комбиниран с 6-степенна DSG-трансмисия, при която предавките могат да се сменят и от волана. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,2 секунди.

Най-добрият Volkswagen! Но не можете да си го купите

В компанията обмислят да предложат и бензинов вариант, при това с 1,2-, 1,4-и и 2,0-литрови TSI мотори. При най-големия от тях конските сили са цели 265, което съвсем не е лош показател.

По-интересното е,че BlueSport е можело да стане първият модел на Volkswagen от десетилетия насам със задно предаване. Разглежда се възможността той да се превърне в наследник на Porsche 914, който е разработен съвместно с Volkswahem и в Европа се продава като VW-Porsche.

Отвътре автомобилът също изглежда привлекателно, като идеята е са се подчертаят спортните му качества. Готовият прототип е тестван от британски журналисти през 2009 г., като според тях BlueSport разполага с потенциал. Във VW Group обаче не са такива оптимисти, тъй като се притестяват, че серийната версия на модела ще открадне клиенти от Audi TT и Porsche Boxster.

Най-добрият Volkswagen! Но не можете да си го купите

Дали това е така, трудно може да се отговори. Пазарът обаче е безпощаден, а във Volkswagen просто явно така и не си повярваха. А переспективите през BlueSport излеждат все по-мрачни, още повече след „Дизелгейт”. Той едва ли някога ще се появи на пазара, така че Mazda MX-5 и Toyota GT-86 могат да спят спокойно.

Снимки: Volkswagen
 

Тагове: volkswagen bluesport
0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    направили го ама не го пуснали...защо ли ми е толкова познато. то не бяха хибриди електрички и какви ли не извънземни неща. надуват само балона с въздух под налягане и нищо повече. технологично са много изостанали. само платените медии ги държат все още...закривайте лъжливата перачница!едва ли има някой който да го вълнува какво не са пуснали фолк с ваген.
  • #7
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Семпли, да. Надеждни, не. Говорим за Фолксваген все пак. Повече от 10 години са под средната черта по надеждност. По мои впечатления реалната картинка при тази фирма е по-зле, но ги прикриват. Съжалявам балъците с такива коли. Наистина.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Наистина няма да го пуснат защото ще изяде продажбите на Ауди и особено - Порше. Умишлено не се произвеждат семпли и надеждни модели. Тази тенденция трябва да е на път да изчезне. Дано скоро.
  • #5
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Мен не ме интересува.
  • #4
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Щирлиц ( преди 7 години )
    Мен ме интересува,как би ускорявало това чудо,ама не ми достигат малко стотинки,та да го купя.Шегата настрана,дано да го пуснат в производство.
  • #3
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Що мислиш, че някой го интересува какъв klozet са сковали VAG?Доше, карай си дъртия коптор....
  • #2
    6 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Що си мислиш, че някой го интересува какво си купуваш, особено пък VAG?Доше, карай си дъртия коптор...
  • #1
    25 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Смятате, че искам да дам пари за Голф!? Уверяван концерна VAG, не искам да ви стаам клиент. Не ви харесвам колите, посредствени са, колкото да се напъва пресата ви да ги хвали. Втора нова кола и отново не е ваген, шкода или другите copy/paste модели.