IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Много красиви, но бавни спортни купета!

Тези 8 автомобила впечатляват само с външен вид

Много красиви, но бавни спортни купета!

Енцо Ферари е обичал да казва: „Красивата кола е тази, която побеждава в състезания”. Представяме ви 8 автомобила, които рядко може да срещнете на пистата, но в същото време изглеждат доста динамично. Те обаче не са толкова бързи, колкото се очаква.

Mitsubishi Eclipsе

Красиви, но бавни спортни купета!

Разбира се, има и динамични версии на Eclipse – например GS от второто поколение на модела. Преобладават обаче модификациите, които не са по-бързи от средностатастически семеен седан. Това важи най-вече за последните 2 поколения, които се предлагат на американския пазар.

Красиви, но бавни спортни купета!

Преценете сами – най-мощната версия на последния Eclipse разполага с 3,8-литров V6 мотор с 265 к.с., но ускорява от 0 до 100 км/ч за 7 секунди. И това е с механична скоростна кутия – с 5-степенния автомат положението е по-лошо. В САШ сравниха четвъртото поколение на модела с дефорсиран масъл-кар – нещо, което не очакваш от японско спортно купе.

Toyota Celica

Красиви, но бавни спортни купета!

Този атомобил е печелил в световния рали-шампионат, а версията GT-Four е икона за феновете. След напускането на автомобилния спорт Celica стана много скучна, тъй като се предлагаше само с предно задвижване. Все пак интерес предизвикваше версията GT-S с двигател със 180 к.с.

Красиви, но бавни спортни купета!

На фона на това последната генерация на Celica бе най-впечатляваща на външен вид, като изглеждаше много по-скъпа и по-бърза, отколкото в действителност беше.

Hyundai Coupe

Красиви, но бавни спортни купета!

Като гледаш този красив автомобил, е трудно да повярваш, че той е само с предно предаване, а най-мощната му версия с 2,7-литров V6 развива 167 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,2 секунди. А ако е с 4-степенен автомат, времето е с още 0,3 секунди по-бавно.

Красиви, но бавни спортни купета!

Впрочем динамичните характеристики не пречат на Coupe да натрупа популярност както в САЩ, така и в Европа. Неговият наследник Veloster не може да се похвали със същото. Все пак трябва да се признае, че след спирането на Coupe корейците предложиха Genesis Coupe, който е нещо съвсем друго.

Ford Probe

Красиви, но бавни спортни купета!

От разстояние Probe (особено второто му поколение) прилича на елитна спортна кола от 90-те години на миналия век, но реалностите са съвсем различни. Той всъщност представлява дълбоко модернизирана Mazda MX-6, като е трябвало да заеме място между вече остарелите Capri и Mustang. Пазарът обаче прие това на нож.

Красиви, но бавни спортни купета!

Не може да се каже, че Probe е пълен провал като продажби, но американците очакваха нещо съвсем различно – V8 мотор и задно предаване. Вместо това получиха 4-и 6-цилиндрови агрегати и предно предаване. Най-мощният Probe разива 165 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 8 секунди. Максималната му скорост е 220 км/ч.

Kia Cerato Koup


Красиви, но бавни спортни купета!

От Cerato можеше да се получи спортно купе от рода на Honda Integra – автомобил с предно предаване и гениално шаси. За съжаление, автомобилът представлява по-стилна версия на бюджетния седан Cerato. Със съответните слаби двигатели и без претенции за спорт.

Красиви, но бавни спортни купета!

Моторите на Kia Cerato Koup са с обем 1,6 и 2,0 литра, като развиват съответно 126 и 150 к.с. Нещата може би щяха да изглеждат далеч по-добре, ако линията GT на корейците се бе появила 6 години по-рано.

Mazda MX-3


Красиви, но бавни спортни купета!

Ако видите на багажника на този автомобил знак V6 – не бързайте да се радвате. Тази машина е безобидна, като от 0 до 100 км/ч ускорява за 9 секунди (в най-добрия случай). Каквото и да правите, няма как да нарече MX-3 истинска спортна кола, въпреки че на външен вид изглежда доста интересно.

Красиви, но бавни спортни купета!

МХ-3 се предлага с редови „четворки” с обем 1,5 и 1,6 литра, а също така и с 24-клапанов V6 с обем 1,8 литра. Последният развива 130 к.с. и позволява на автомобила да развие скорост от 200 км/ч. Скоростните кутии са 5-степенна механична и 4-степенен автомат.

Pontiac Fiero

Красиви, но бавни спортни купета!

Fiero се произвежда само 4 години и за този период си изгражда нееднозначна репутация – от една страна покзава, че американските спортни коли имат право на съществуване, но от друга страна се проявява като капризна машина, въпреки че има впечатляващ външен вид.

Красиви, но бавни спортни купета!

Автомобилът се предлага с редови 4-цилиндров мотор, а по-късно се появява и V6. Мощността е съответно 92 и 142 к.с. Механичните скоростни кутии имат 4 и 5 предавки, като опция се предлага и 3-степенен автомат.

DeLorean DMC-12


Красиви, но бавни спортни купета!

Филмът „Назад в бъдещео” представи колата на DeLorean като стилно, футуристично и най-вече бързо превозно средство, при което веднага щом натиснеш педала и развиваш 88 мили (142 км/ч). Реалността обаче е доста различна. А демонстрираната скорост е почти колкото максималната за модела.

Красиви, но бавни спортни купета!

Купето има каросерия от неръждаема стомана, както и 2,8-литров V6, с който ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,5 секунди, а максималната скорост е 177 км/ч. DeLorean е стилен, но не и истински спортен автомобил.

Снимки: Производителите

0 от 500