Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Скок нагоре: Тестваме новия Opel Insignia

Флагманът на германците предизвиква играчите в премиум-сегмента

Скок нагоре: Тестваме новия Opel Insignia

Премиерата на новото поколение на Opel Insignia трябваше да се превърне в най-голямото събитие, свързано с германския производител по време на автосалона в Женева. Напълно нормално то остана в сянката на новината, че Opel вече има нов собственик – френския алианс PSA Peugeot-Citroen. Сега за компанията от Рюселхайм нещата ще тръгнат в нова посока, а същото с пълна сила важи и за нейния флагман.

Скок нагоре: Тестваме новия Opel Insignia

ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ НА INSIGNIA записа сериозни резултати, като от 2009 г. насам от него бяха продадени над 940 000 бройки – доста добър резултат за модел от този клас. И четвърти за всички модели на германската марка в цялата й история. Сега неговият наследник има за задача не само да повтори това постижение, но дори и да го подобри. Което, впрочем, изглежда напълно въможно.

Екипът ни се оказа в Рюселхайм само ден, след като Opel даде официален старт на производството на новата Insignia. Вече бяхме виждали автомобила, който ще се предлага в две модификации – Grand Sport (хечбек) и Sport Tourer (комби), но сега имахме възможност да го сравним наживо с предишната генерация. И да оценим огромната разлика, която германците са постигнали – както като дизайн, така и като технологии и агрегати, на които ще се залага за пазарния успех на модела.

Скок нагоре: Тестваме новия Opel Insignia

Новата Insignia е по-атлетитечна и по-елегантна от предшественика си. Дизайнът на автомобила, особено в предната част, е силно повлиян от концепта Opel Monza, представен още през 2013.. При него впечатление правят матричните светлини IntelliLuxLDE, които осветяват идеално на разстояние до 400 метра пред автомобила.

КАТО ЦЯЛО АВТОМОБИЛЪТ СЛЕДВА динамичния пример на големите спортни купета и открито демонстрира сериозните амбиции, които има. Използването на платформата Epsylon2 е позволило на машината не само да бъде с 200 кг по-лека от своя предшественик, но и да предлага по-голяма вътрешно пространство. Дължината на колата е 4897 мм, което с 55 мм повече от предишната генерация.

Скок нагоре: Тестваме новия Opel Insignia

Широчината също е нараснала – със 7 мм, но в същото време новата Insignia e с 29 мм по-ниска, което води до промяна в коефициента за челно съпротивление. Той е 0,26 – показател, с който в Opel се гордеят и който малко от конкурентите в този сегмент могат да предложат.

Напълно нов е и интериорът на автомобила. Приборният панел вече е ориентиран изцяло към водача. Мястото за возещите се отзад пасажерите е с 25 мм повече за краката и с 8 мм за главите. Обемът на багажника е 490 в нормално положение и достига 1450 мм при свалени задни седалки, което е напълно достатъчно.

Скок нагоре: Тестваме новия Opel Insignia

В САЛОНА ДИЗАЙНЕРИТЕ НА OPEL са заложили на сензорен екран на системата IntelliLink без рамка, като голяма част от от функциите в автомобила се контролират от екрана. Трите зони с контролни бутони са създадени, за да позволят бърза и интуитивна работа - горните са за основните функции на инфоразвлекателната система, средните са за отоплението и климатичната система, а долните - за управление на системите за асистенция.

Скок нагоре: Тестваме новия Opel Insignia

Друга новост е проекционният дисплей пред шофьора, който е много полезен по време на пътуване. Той дава информация не само за скоростта, с която се движи автомобилът, но и „разчита” пътните знаци, а също така и свързан с навигационната система – тоест показва кога ви предстои завой, например.

НАЙ-ВАЖНОТО В СЛУЧАЯ Е ЗАДВИЖВАНЕТО, като в Opel са обърнали специално внимание на този елемент. Новата Insignia излиза на пазара с избор от 2 бензинови и 2 дизелови турбо мотора. По-малкият бензинов агрегат е 1,5 турбо с 2 варианта на мощност – 140 и 165 к.с., като той се съчетава с 6-степенна механична скоростна кутия. Двигателят се справя прилично с големите размери на автомобила, като прави впечатление с икономичността си – около 6,5 л/100 км при теста.

Скок нагоре: Тестваме новия Opel Insignia

Далеч по-впечатляващ е 2,0-литровият бензин с 260 к.с., който е комбиниран със система за задвижване на четирите колела и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Последната болезнено липсваше в гамата на Opel, но най-после е факт. Тя е производство на японците от Aisin и се представя на доста добро ниво. Предавките се сменят неусетно и колата направо лети, особено когато се движи по аутобан без ограничение на скоростта.

За любителите на дизела е предвиден 2,0-литров агрегат със 170 к.с., който може да се съчетае със система 4х4. Тази версия е с 6-степенен автомат. За модификацията със същия мотор, но само с предно предаване се предлага и 8-степенна автоматична трансмисия.

Скок нагоре: Тестваме новия Opel Insignia

По-слабият дизел е 1,6-литров със 110 или 136 к.с, като за него освен механична кутия се предлага и 6-степенна автоматична трансмисисия. Ние карахме по-силния от двата дизела, като той прави впечатление с въртящия си момент – 400 Нм, както и с ниския си разход на гориво – в рамките 5,0 л/100 км при почти изцяло извънградско пътуване.

ЗА ПРЪВ ПЪТ OPEL ИЗПОЛЗВА и система за векторно разпределение на въртящия момент към двете задни колела, комбинирана с напълно ново окачване с пет рамена. Два електронно контролирани многодискови съединителя заместват задния диференциал. При завой външното колело получава по-голям въртящ момент от вътрешното, което позволява на Insignia да взима завоите по-прецизно. Системата реагира в рамките на части от секундата при натискане на педала за газта.

Скок нагоре: Тестваме новия Opel Insignia

Усъвършенствана е и ходовата част – FlexRide, която адаптира характеристиките на амортисьорите, ходовата част, реакцията на двигателя при подаване на газ и превключването на предавките. Шофьорът може да избира между 3 режима – „Standart”, „Tour” и „Sport”, като при последния кормилното управление и реакцията при подаване на газ стават по-директни, а ESP реагира по-рано или по-късно.

СЕРИОЗНО ВНИМАНИЕ Е ОБЪРНАТО и на системите за безопасност, като автомобилът разполага с почти всички функции, които се предлагат на пазара в момента. Същото важи и за системите за свързаност, които са включени в системата Opel OnStar. Сред тях е личният асистент (Personal Assistant), който дава възможност на пътуващите в Insignia да правят хотелски резервации, както и да търсят подходящи места за паркиране с помощта на служител на системата OnStar.

Скок нагоре: Тестваме новия Opel Insignia

Като цяло, новата Insignia ни впечатли с динамика и технологии, част от които сме свикнали да виждаме при автомобилите от по-горния клас. С нея германците отправят сериозно предизвикателство не само към Volkswagen Passat, Skoda Superb, и Ford Mondeo, но и към моделите на премиум-марките. В същото време автомобилът на Opel излиза на доста атрактивни цени, като за България те стартират от 42 400 лв. За тези пари е достъпна версия с 1,5-литров двигател.

Снимки: Opel, Automedia.bg
 

Тагове: opel insignia
0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Чудесна е. Странно обаче защо търговския екип на Хуйдай е запретнал ръкави... на Опелите ли скачате? Че тези 940 000 Инсигнии са повече от всичките продажби в сегмента откакто я има марката, дори и като добавим КИА Оптима към i40, Sonata, бабина и трънкина. На всяко продадено i40 ще има поне 10 броя Инсигния. :)
  • #14
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ама тя една здравина и надеждност при Опел, не ти е работа. Най-утрепаната марка, не само заради фиатовите двигатели.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 2 години )
    .. и здравината и надежноста ще им смени с някоя от скапаните френски платформи ...
  • #12
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Добре, че Пежо ще им смени моделите и платформите.
  • #11
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Била по-лека с 200 кг. Има си хас! Дизеловата Инсиния беше 1834 кг. Няма такъв кютук! За сравнение, дизеловия хюндай в този клас, автоматик е 1524 кг. А са от едно поколение. Та в този случай не бих погледнал това недоразумение на GM.
  • #10
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Сравнението бие на очи.Майтап да няма! Линията на страничните врати е на 100% копие от i40. Опел наистина съвсем изпаднаха и за това GM се отърва от тях. Нещо хубаво не се продава.
  • #9
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Striker ( преди 2 години )
    Всичко е ок, само не сравнявайте доказна марка с Хуйдай и подобни жълти консерви, плс. Който го бие съчмата да кара Хуявей, Хуйдай и да се трепе както си ще.
  • #8
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ха, ха, сега видях. Обърнете внимание на двете линии на вратите, долната и горната. Сега вижте в Гугъл снимка споменатия вече Hyundai i40... нали! Copy/paste, ама едно към едно.
  • #7
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    490 литра бил голям багажник...!!! Отново шах! Да вземем най-стария модел за момента в този клас Hyundai i40, който вече не се и предлага. Той е с цели 15 см. по-къс и с 6 см. по-тесен, а багажника му е 525 литра.... NO COMMENT! Опел си остава Опел. Изключително посредствена марка.
  • #6
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Много икономична..!!! извънградско 5 на 100. Не думай, бе! На тест драйв на Мерцедес С 180D на извънградско до Елинн Пелин показа разход 4.3 на 100. Опел ли? Не, благодаря!