Като голяма глупост бе определен от шефа на отдела за разработки на Audi Sport – Щефан Райл, така наречения „дрифт-режим”, който поставят някои производители на своите модели. Пред изданието Motoring топ-мениджърът нарече тази функция „напълно безмислена”.
Към момента „дрифт-режим” се използва от Ford, където хот-хечът Focus RS разполага с бутон Drift Mode, активиращ определени настройки на въртящия момент. В Mercdes оборудваха своя седан AMG Е63 с такава функция, като при нейното активиране цялата мощност отива към задните колела. Със същата система разполага и суперколата McLaren 720S.
„Подобни неща са напълно безполезни – нито R8, нито RS3, нито RS6, нито RS4 имат нужда от подобна функция. Тя пълна групост – единственият смисъл от нея е да се запалят гумите. Скорост не се постига и това я прави напълно излишна”, обясни Райл.
Според него, подобна система не подхожда на архитектурата на колите на Audi. Райл допълни, че шофьорът може лесно да да постигне подобeн начин на управление, като за това е досататъчно само да изключи системата за стабилизация.
Снимка: Audi