Производителят на луксозни автомобили Porsche се съсредоточава върху нови източници на приходи, най-вече от дигитални услуги като пътна информация, прогноза за времето и упътвания за паркиране.
Компанията обяви в края на миналата седмица, че целта й е в средносрочен план поне 10% от приходите й да идват от такъв тип услуги. АN-Europe пресмята, че това означава купувачът на Porsche 911 за 90 000 долара да харчи още поне 9 000 за дигитални технологии.
Компанията създаде специален център за разработване на дигитални услуги в Лудвигсбург миналата година. Тя има също технологична лаборатория за софтуер в Берлин, както и дял в дружеството Evopark, което се специализира в услуги в областта на паркирането.
"Без да отместваме вниманието си от разработването на автомобили, ние ще инвестираме значително повече в създаването на нови дигитални услуги в бъдеще", обяви главният финансов директор на компанията Луц Мешке.
2016 бе рекордна година за Porsche, чийто марж на печалбата достигна завидните 17.4%. Компанията прогнозира още по-силна 2017 от гледна точка на приходи и продажби. Печалбата обаче ще се запази същата заради увеличените разходи за развойна дейност.
Технологичната лаборатория на Porsche в Берлин
Компанията разчита много и на задълбочаващото се партньорство с другите луксозни марки в групата Volkswagen - Bentley и Bugatti. Споделянето на технологии с тях ще понижи производствените разходи с около 15 на сто. Следващото Bentley Continental например ще дели една платформа с Porsche Panamera и ще се произвежда във фабриката в Лайпциг.