BMW и Mercedes планират сериозно орязване на моделната си гама, прогнозира списание Car and Driver, като цитира високопоставени източници от двете компании.
„Сега предстои появата на Х2 и Х7, след тях ще има и още нови модели, но вече сме взели решение, че в бъдеще ще се лишим от други модели”, обясни шефът по продажбите в BMW Йън Робъртсън пред Car and Driver. Според него, в момента търсенето на кабриолети в световен мащаб е в криза, а и купувачите предпочитат автомобили с четири врати.
Робъртсън даде пример с Z4 – най-слабо продаваният модел на BMW в Щатите за 2016 година – 1187 продадени коли, спад с 35,1% спрямо 2015. „Затова и работим с Toyota по създаването на обща платформа, за да постигнем икономии, когато работим по-голям мащаб”, допълни Робъртсън.
Подобни мотиви посочи и босът на Mercedes Дитер Цетше. „По-специалните модели, като купета и кабриолети, винаги са биши нишови предложения – заяви той пред Car and Driver. – Експанзията ни в Китай и на други развиващи се пазари даде възможност за нарастване на продажбите на седани, но не и на тези нишови модели.”
В последните години се забелязва интересна тенденция при германските производители – те се насочват към развитието на нови модели седани и кросоувъри, за сметка на купета и кабриолети.
Например Mercedes разработва AMG GT седан, следващото поколение CLS, както и заместник на G-класата. А в BMW работят усилено по новата 3-а серия. Все пак феновете на купетата и кабриолетите не би трябвало да са сериозно притеснени – те няма напълно да изчезнат от моделната гама на BMW и Mercedes. Баварците работят заедно с Toyota по Z5/Supra, освен това откритата версия на i8 вече върти тестови километри. В напреднал етап е и развитието на наследниците на 6 серия Coupe и Cabrio.
Снимки: BMW и AutoX