IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW и Mercedes режат нишови модели

Първи си отиват купета и кабриолети

BMW и Mercedes режат нишови модели

BMW и Mercedes планират сериозно орязване на моделната си гама, прогнозира списание Car and Driver, като цитира високопоставени източници от двете компании.

BMW и Mercedes режат нишови модели

„Сега предстои появата на Х2 и Х7, след тях ще има и още нови модели, но вече сме взели решение, че в бъдеще ще се лишим от други модели”, обясни шефът по продажбите в BMW Йън Робъртсън пред Car and Driver. Според него, в момента търсенето на кабриолети в световен мащаб е в криза, а и купувачите предпочитат автомобили с четири врати.

BMW и Mercedes режат нишови модели

Робъртсън даде пример с Z4 – най-слабо продаваният модел на BMW в Щатите за 2016 година – 1187 продадени коли, спад с 35,1% спрямо 2015. „Затова и работим с Toyota по създаването на обща платформа, за да постигнем икономии, когато работим по-голям мащаб”, допълни Робъртсън.

Подобни мотиви посочи и босът на Mercedes Дитер Цетше. „По-специалните модели, като купета и кабриолети, винаги са биши нишови предложения – заяви той пред Car and Driver. – Експанзията ни в Китай и на други развиващи се пазари даде възможност за нарастване на продажбите на седани, но не и на тези нишови модели.”

В последните години се забелязва интересна тенденция при германските производители – те се насочват към развитието на нови модели седани и кросоувъри, за сметка на купета и кабриолети.

BMW и Mercedes режат нишови модели

Например Mercedes разработва AMG GT седан, следващото поколение CLS, както и заместник на G-класата. А в BMW работят усилено по новата 3-а серия. Все пак феновете на купетата и кабриолетите не би трябвало да са сериозно притеснени – те няма напълно да изчезнат от моделната гама на BMW и Mercedes. Баварците работят заедно с Toyota по Z5/Supra, освен това откритата версия на i8 вече върти тестови километри. В напреднал етап е и развитието на наследниците на 6 серия Coupe и Cabrio.

Снимки: BMW и AutoX

Тагове: bmw amg toyota mercedes bmw z4
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 2 години )
    Като малко други пъти съм силно съгласен с класика. Масовото търсене на SUV си е характерно точно за добитъка (яко го измисли!). При такива хубави пътища на запад няма да карат купе за удоволствие, а ще разработват новата G класа, че била много актуална...
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Еnzo ( преди 2 години )
    До "Анонимко": Ъ-ъ-ъ... не е точно така, да ти кажа ;-) Хибридната система, която се наблюдава в хибридните модели на Тойота, Лексъс и BMW, е разработка на Тойота. Със споразумението между двете компании започна сътрудничество между тях именно в областта на хибридните и водородни задвижвания. По последните И ДВЕТЕ компании работеха независимо от 80-те години на 20 век. Но хибридната система е дело на Тойота, независимо, че хибридните BMW-та са много по-добри коли от хибридните Тойоти и Лекс-ове.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    KLASIKA ( преди 2 години )
    Разберете!!! :- Не закриват и не спират нищо !!!!! Просто добитъка става все по-прост,алчен и нехаещ за околната среда ????? Добитъка иска да кара всички измислени и неизмислени suv-ве във всякакви размери и вариации и не иска други модели ,а само джиповете които замърсяват до"откат"....?!? Добитъкасе побърка и компаниите разбраха и пускат всякакви некачествени джипове за да го доят, доят и щавят,а добитака алчно трови атмосферата...,комплексираният добитък иска да гледа отвисоко как го доят!
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимко ( преди 2 години )
    Не знам ти къде си влизал, но BMW ползваха за последно двигатели - не на PSA, а съвместно разработени с PSA - в предишното поколение на Мини. Отдавна вече не ползват. От Тойота ползват единствено водородните технологии. Хибридите на BMW нямат нищо общо с Тойота. Всеки си има право на мнение. Но нека са ни точни фактите
  • #3
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    "Баварците работят заедно с Toyota по Z5/Supra..." Извинете, за БМВ ли говорим или за пластмасовата ширпотреба на Тойота? Загубих интерес.2693
  • #2
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Страхотна новина!
  • #1
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Bmw435i cv ( преди 2 години )
    Po-velik kef ot sporten kabrio niamaaaa