IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Infiniti Q60 получи технология от Формула 1

Модификацията Black S е оборудвана със система за рекуперация на енергията

Infiniti Q60 получи технология от Формула 1

Компанията Infiniti представи на автосалона в Женева нов концептуален модел, построен на базата на купето Q60. Автомобилът е получил добавка Black S към името си, като е оборудван с хибриден силов агрегат и система за рекуперация на енергия ERS, много близка до тази, която се използа в болидите от Формула 1.

Infiniti Q60 получи технология от Формула 1

В машините от най-елитния автомобилен спорт първо се появи системата KERS, която събира кинетичната енергия (от спирането), а след това и ERS, която рекуперира и топлинната енергия (от изхвърлените газове), като втората система инкорпорира в работата си действието на първата. Това позволява на автомобила за кратко време да разполага с повече мощност на силовия агрегат при ускорение.

Концептът е резултат от техническото партньорства между Infiniti и отбора на Renault, като е подготвен в щаб-квартирата на французите в близост до Париж. Идеята на създателите на Q60 Black S е била да интегрират системата ERS в „граждански” автомобил с минимални изменения.

За основа на проекта е взет Q60 с 3,0-литров V6 с 2 турбини и система за задвижване на четирите колела. Мощността на агрегата е 405 к.с., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди. Използването на системата за рекуперация осигурява 500 к.с., но как се променя времето за ускорение, не се съобщава.

Infiniti Q60 получи технология от Формула 1

Дизайнът на Q60 Black S е дело на шефа на европейския дизайнерски център на Infiniti – Мат Вирър. Купето е получило агресивна аеродинамика с множество допълнителни компоненти, две тръби на изпускателната система, интегрирани в задните брони, голямо антикрило, вентилационни прорези на капака и 21-цолови джанти.

Снимки: Infiniti
 

Тагове: infiniti q60 ers
0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Разбирача ( преди 2 години )
    да, Физик съм, но ще те пощадя и няма да почвам с формулите. а ти нищо не си казал - абсолютно нищо. явно си изкарваш парите с тролване - по време на избори е доходно
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до разбирача ( преди 2 години )
    Нещо твоето "просто" обяснение няма никакъв смисъл. Какво точно обясни?? Че дисковете на Ф1 колите се загряват до червено и не искали да ги товарят, това каква връзка има с това, което ти казах? Ти физик ли си, знаеш ли какви спирачки, на каква маса кола и при какви скорости могат да отделят определена топлинна енергия и защо трябва да е равна на тази отделяна от автомобил със съвсем различно тегло и спирачна система?
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    re ( преди 2 години )
    Тъй като вие сте по - нисшите в йерархията следователно вие вие би трябвало да ползвате на Дачия! Факт!
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    нещата са прости - с маломощен КЕРС може , но няма да е нисък разхода при спортно каране , а само при бавно каране. с мощен KERS такава кола ще може да се кара динамично в града при разход 5л на 100.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Разбирача ( преди 2 години )
    още нещо просто: една кола 1.6 тона с 200кс ускорява за 7-8 сек до 100, а спира за 3 сек и дори по малко. очевидно за рекупериране на 100% енергията при спортно каране трябва повече мощност. керамичните спирачки на едно порше 911 турбо са с мощност над 1200кс.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Разбирача ( преди 2 години )
    енергия и мощност са доста различни неща. ти ги вкара в едно изречение защото не знаеш какво говориш. да ти го обясня по просто - на билидите във Ф1 все още им се загряват до червено дисковите спирачки - това ще реч че рекуперират малка част от енергията. но там не искат да утежняват болида - затова са амо на 160кс. в LMP1 са по 500кс тези системи. аз искам поне 200, а 300 ще е още по одбре. може дори 500 като напреднат с технологиите
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    !!! ( преди 2 години )
    Мерцедес ползват дизел на Рено!!! ФАКТ
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до разбирача ( преди 2 години )
    Спирачната сила една и съща ли е при колите от Формула 1 и тази примерно? Една и съща енергия ли се рекуперира, за да смяташ, че и мощността трябва да е еквивалентна??!!
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    лесно ги правя сметките - KERS беше 80кс за 6-7 сек когато го въведоха във F1. сега са 160кс за 33 секунди и прави болидите 35% по икономични. болидите са 600кг. ако искаш 1600кг кола да е икономична стигат ли 95кс KERS. айде разбирачев
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    re ( преди 2 години )
    Mercedes, като са имали 2.2 дизел, ти си сядал върху вестника и си си клатил краката, толкова малък си бил, затова не ги знаеш.