IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Безпомощни извън пътя, но безпощадни на асфалта

Представяме ви 10 бързи и мощни всъдехода, които не обичат да се цапат

Безпомощни извън пътя, но безпощадни на асфалта

Всъдеходните SUV-автомобили са създадени, за да покоряват тежки терени. Има обаче модели, които са напълно безпомощни, след като хубавият път свърши. На асфалта обаче те са направо безпощадни, като могат да се справят дори с някои спортни модели.

BMW X6 M


Безпомощни извън пътя, но безпощадни на асфалта

Тук можем да добавим и неговият брат X5 М. Характеристиките на X6 M наистина впечатляват – 575 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди. Това показва, че на този модел повече му харесват улиците и дори пистите. Като недостатък може да се посочат малкия багажник и лошата видимост отзад заради формата на стъклото на багажника.

В същото време 4,4-литровият V8 двигател с 2 турбини развива 700 Нм въртящ момент, който се предава чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Mercedes AMG GLE 63 S Coupe


Безпомощни извън пътя, но безпощадни на асфалта

При AMG GLE 63 ситуацията е идентична с тази при X6 M, но вариантите са повече - AMG GLE 63, AMG GLE 63 S, AMG GLE 63 Coupe и AMG GLE 63 S Coupe. Има и още и AMG GLE 43, като всички модификации изповядват един стил – нископрофилни гуми и пластмасови предпазители по каросерията, които са напълно излишни извън пътя.

Топ-версията AMG GLE 63 S Coupe разчита на 5,5-литров V8 с мощност 585 к.с. и 760 Нм, което позвоява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.

Jeep Grand Cherokee SRT8

Безпомощни извън пътя, но безпощадни на асфалта

Там, където стандартният Jeep Grand Cherokee или Wrangler могат да стигнат, SRT8 почти сигурно няма да успее. Причината е опростената система за задвижване на четирите колела, която го прави по-комфортен на шосе или на писта за драг-рейсинг.

Под капака на най-бързото (поне засега) Grand Cherokee е поставен 6,4-литров атмосферен V8, чиято мощност е 468 к.с. Те са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди.

Dodge Durango

Безпомощни извън пътя, но безпощадни на асфалта

Големият 7-местен всъдеход от Dodge изглежда достатъчно свирепо, но и той се чуства по-добре не на излет сред природата, а в големия град. Това важи най-вече за варианта SRT8, който е типичен почитател на асфалта.

В САЩ тази модификация е оборудвана със същия 6,4-литров V8 двигател, за който вече стана дума при Cherokee SRT8, но мощността му е малко по-голяма – 475 к.с.  Което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди.

Infiniti QX70


Безпомощни извън пътя, но безпощадни на асфалта

По-рано този модел се казваше FX35/45/50, като се вписваше много хармонично в градската среда. Автомобилът вече не е млад, но пък в Infiniti засега не бързат да променят необичайния му дизайн.

Най-мощната версия на QX70 разполага с 5,0-литров V8 двигател, развиващ мощност от 400 к.с. Той се комбинира със 7-степенна автоматична скоростна кутия

Ford Flex

Безпомощни извън пътя, но безпощадни на асфалта

Големият Flex се ползва със сериозна популярност в САЩ, благодарение на яркия си дизайн, 7-те места и мощните си двигатели, които са сравнително икономични. Това, че на сайта на Ford е представен в раздела Expedition, не го прави особено проходим.

Базовата версия на модела е оборудвана с 3,5-литров V6 Ti-VCT, развиващ 287 к.с. Но има и модификация с 3,5-литров V6 EcoBoost, развиващ цели 365 к.с.

GMC Typhoon

Безпомощни извън пътя, но безпощадни на асфалта

Когато компанията GMC пусна на пазара Typhoon, тя дори не се опита да прикрие факта, че този автомобил е предназначен за асфалтови пътища. В същото време няма как да се отрече факта, че това е най-динамичният всъдеход в края на XX век.

Да, приличащият на черна тухла модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 5 секунди и на писта за драг-рейсинг изпреварва някои модели на Ferrari, както и с Porsche 911. Това е постигнато благодарение на V6 турбомотор, развиващ 280 к.с. и 488 Нм.

Lamborghini Urus

Безпомощни извън пътя, но безпощадни на асфалта

Ако погледнем напред, ще видим очакваната с огромен интерес премиера на кросоувъра на италианския производител на суперколи. Тя трябва да се състои през април на автосалона в Шанхай.

Очаква се Urus да стане първият модел на Lamborghini с турбо двигател. Под капака му най-вероятно ще попадне битурбо V8 моторът, използван от Audi RS6 и Bentley Continental GT V8. Засега обаче това са само предположения, така че ще трябва да изчакаме още малко.

Bentley Bentayga

Безпомощни извън пътя, но безпощадни на асфалта

Още един от всъдеходите, които трудно бихме могли да си представим на тежък терен. Освен това Bentayga предага толкова лукс и разкош, че просто мястото му съвсем не е там, където може да се изцапа сериозно.

В същото време първият кросоувър на британската марка разчита на 6,0-литров W12, развиващ 608 к.с. Максималният въртящ момент е 900 Нм, а скоростната кутия 8-степенен автомат. Това осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4 секунди. 

Porsche Cayenne Turbo S

Безпомощни извън пътя, но безпощадни на асфалта

Това е най-бързо ускоряващият сериен всъдеход на планетата (поне официално). Porsche Cayenne Turbo S се нуждае от 3,8 секунди, за да вдигне 100 км/ч от място - постижение, на което ще завидят дори някои суперколи.

Задвижването на автомобила е поверено на 4,8-литров битурбо V8 двигател, развиващ мощност от 570 к.с. Този кросоувър успя да слезе под 8 минути за обиколка на Северна дъга на "Нюрбургринг", което ясно показва с каква цел е създаден. А тя няма нищо общо с движение по разкаляни и пълни с дупки пътища.

Снимки: Производителите
 

Тагове: suv
0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 25 rate down comment
    bmw435i ( преди 7 години )
    novoto X6 M e prosto izvanzemno,no tova ne e kola za prostoludieto
  • #3
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Тези автомобили явно са продължението на онова в гащите на собствениците. Колкото по-малко е то, толкова трябва да бъде по-голямо продължението.Комплексите са право пропорционални на големината на колата. Факт!
  • #2
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Повечето от тия са повдигнати комбита и нищо повече.Американските представители в класацията са доста по-добре седящи извън пътя, тъй като са си повече SUV и по-малко комби . Особенно Jeep-a и Dodge
  • #1
    39 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    И какъв е смисълът от тези псевдо "джипки" ? Ако искаш нещо "безпощадно на пътя" вземи се нормална кола- ниска, стабилна. Тези SUV са пълна глупост- нито джип, нито кола.