IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

VW отчете 14.6 милиарда евро печалба за 2016

Въпреки Дизелгейт компанията изплаща 18 пъти по-висок дивидент от 2015

VW отчете 14.6 милиарда евро печалба за 2016

Концернът Volkswagen отчете 14.6 милиарда евро оперативна печалба за 2016 година и щеше да празнува най-добрата година в историята си, ако не бяха 6.4-те милиарда евро, заделени като допълнителни провизии за покриване на щетите от Дизелгейт. С това преките финансови щети от скандала достигат 22.6 милиарда евро.

VW отчете 14.6 милиарда евро печалба за 2016
Дъщерните Audi и Porsche имат най-голям принос за голямата оперативна печалба на концерна

Иначе оперативната печалба на германската група се е подобрила с 14% спрямо 2015 година, а маржът е пораснал от 6 до 6.7 процента - и двете благодарение най-вече на дъщерните марки Porsche и Audi.

"Въпреки глобите и предизвикателствата, произлизащи от дизеловата криза, можем като цяло да бъдем доволни от развитието на бизнеса си", коментира финансовият директор на концерна Франк Витер. "Трябва да сме много дисциплинирани и да изпълним заложените цели за всичките си поделения, за да се върнем на пътя на успеха в следващите години".

Щетите от Дизелгейт обаче едва ли ще се изчерпят с акумулираните 22.6 милиарда евро провизии. Тази сума включва основно глоби и компенсации за клиентите със засегнати от скандала дизелови автомобили в Северна Америка. Концернът обаче не е предвидил обезщетение за клиентите в Европа, които са близо 20 пъти повече. В Германия вече се водят над сто частни и два колективни иска срещу концерна.

Независимо от това компанията смята да изплати дивиденти - по 2.06 евро на преференциална акция и по 2 евро за обикновена.  Това е чувствително над дивидента за предната година - съответно по 17 и 11 евроцента.

VW отчете 14.6 милиарда евро печалба за 2016
Занапред главният изпълнителен директор Матиас Мюлер ще може да получава максимум 10 млн. евро годишно

Междувременно обаче надзорният съвет одобри въвеждането на лимити за възнагражденията на висшия мениджмънт. Главният изпълнителен директор занапред ще получава максимум 10 милиона евро на година бруто, а членовете на управителния съвет - не повече от 5.5 милиона. Освен това надзорът смята постепенно да намали бонусите за сметка на фиксираната заплата.

Пред 2015 Мартин Винтеркорн, освободеният заради Дизелгейт главен изпълнителен директор, получи 7.3 милиона евро възнаграждение, основно от бонуси.
 

Тагове: volkswagen vw
0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    ти ако не знаеш какво означава думичката "средно" - няма значение в какво вярваш или не
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    1500 евро на кола обаче имат марки като Шкода и сеат, където може надценката да е 300-400 евро, защото не вярвам в Ауди или още повече в Порше да слагат само по 1500
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    ВАГ произвежда 10 милиона коли на година. значи печели средно по около 1500 евро на кола. нищо надценено не виждам - даже тънко продават
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Italian Stallion ( преди 2 години )
    Ako shefovete na VAG budat edinni i prestanat s vatresh nite razdori , shte preodoleyat krizata . Vse pak imat ogro men tehnologichen potentsial . A ako falirat ikonomikata na EU shte povleche krak neizbezhno .
  • #9
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Главната вагонетка - Хер Мюлер от горната снимка и го каза в прав текст - тръгнат ли да ни търсят сметка за престъпленията в ЕС - фалираме. Ако света се управляваше от разумни хора, ВАГ нямаше да съществува вече. За съжаление, това не е така и ще продължаваме да им дишаме токсичните отпадъци още дълги години.
  • #8
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    интересно как ли са направили тази печалба (може би с доста надценена продукция)
  • #7
    15 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В момента,в който някой съд във франция, германия или велилобритания осъди Ваг те фалират. Въпроса е политиците ояли се с рушвети от ваг дали ще могат да спрат исковете и да повлияят на съдилищата в европа! ДОКАЗАНО НАЙ-ЛЪЖЛИВАТА И МИЗЕРНА АВТОМОБИЛОПРОИЗВОДИТЕЛНА КОМПАНИЯ В СВЕТА -ВАГ ! С ДОКАЗАНО НАЙ-МАЗОХИСТИЧНО ГЛУПАВИТЕ ФЕНОВЕ!
  • #6
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Хахаххахаха кой нямало да се предаде? Хахахсхахаххаха тия фенчета още си мислят, че немците ги "ЕНЯ" за техните клиенти! Толкова години доказани дефекти,които феновете им плащат, толкова години лъжи и измами,в които ги хванаха, толкова години корупция и подкупи за статии и класации, които доказаха, че са манипулирани от Ваг и техните нашмъркани отчаяни фенове пак бълнуват във форумите с надежда да намалят ебавките сред техните приятели... Мизерниците каращи коли на Ваг, колко са зле.. горките
  • #5
    11 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Когато и да фалират все ще е късно. Светът се нуждае от пъстрота и многообразие,а не от скучна сивота каквато ни предлагат от ВАГ.
  • #4
    23 rate up comment 8 rate down comment
    Germany ( преди 2 години )
    VW империята никога няма да се предаде.