Френската група PSA потвърди официално, че е подписала договор за производство на два свои модела в Кения. Става дума за новия кросоувър 3008 и за седана 508. Поточната линия ще тръгне още през юни тази година. 
Разширяването на географията на Peugeot е един от ключовете в стратегията на компанията, която за момента е твърде зависима от европейските си продажби.
"Искам да променим географския микс на марката Peugeot. От 60 процента в Европа и 40 процента навън, поне до 50 на 50", обясни през есента новият главен изпълнителен директор на компанията Жан-Филип Емпарато в специално интервю за "КОЛЕЛА" и Automedia. "За целта ще заложа на абсолютно всички региони. Китай, Латинска Америка, Русия, и недейте забравя Африка. Знаете, че в Северна Африка нашата репутация е изключително силна. Историята ни там е много богата. Но всъщност съм готов да подкрепя всеки опит, който ще ни доведе до това съотношение 50 на 50, където и да е той".
Жан-Филип Емпарато
В Кения производството ще е на практика сглобяване на готови компоненти и ще става в партньорство с местната Urysia, дългогодшния вносител на френските автомобили в страната. Първоначално се предвиждат между 1000 и 1500 автомобила годишно.
Peugeot има достатъчно опит в Кения - компанията сглобяваше автомобили там в продължение на почти три десетилетия, между 1974 и 2002.
Кения има шест пъти по-голямо население от България, но наполовина по-малък пазар на нови автомобили - едва 13 800 бройки през миналата година. Въпреки това обаче страната, заедно със съседните Танзания (49 милиона жители) и Уганда (37.5 милиона), е смятана за един от най-перспективните региони за бъдещ растеж в света.
General Motors има завод в Найроби, в който сглобява камиони за цяла Източна Африка. Volkswagen обяви миналото лято, че ще отвори своя фабрика там. Местните Kenya Vehicle Manufacturer и AVA сглобяват по лиценз модели на Nissan, Mazda, Land Rover, Mercedes и Iveco.


0